Tuskailut kakkujen kanssa on ohi ja tässä ne nyt sit on :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meteli Seis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hienoja ovat :) Mä haluaisin tehdä kans itse kaikenlaisia ton tyylisiä kakkuja, mut mulla on 4 alle kouluikäistä + kaks teiniä + maailman laiskin mies, jos lastenhoitoon tarvitaan, tai muuhun kotona auttamiseen, niin en yksinkertaisesti jaksa tehdä..

Hellokitty tosiaan hieman erikoisen näköinen, mutta hieno silti :)

Millä pursoittelet, ja mitä tossa pursoitetussa kermassa on? siis kuohukermaa/flora vispiä tai jotain ihan muuta?

Niin, tuo vaatii kyllä aikaa ja tietynlaista omaa rauhaa,että saa tehtyä. Meillä mies on kyllä aina ihan satasella mukana hoitamassa pienintä. Yksikin pieni käsi on kyllä liikaa jos pitää tarkasti jotain tehdä ja kesittyä. Niin nopeasti lähtee tavarat pöydältä jos silmä välttää :)

Napsuu se suu teineilläkin :p!

Joo, räkis on vihonviimeinen kaveri, vaikka tässä jo loppupuolella itse olenkin mutta hyvin on mokoma pöpö voimat ja sen järjenjuoksunkin vienyt, niin on tahmaista menoa...saattaapi keittiössä tulla mielenkiintoisia ainessuhteita ja tiukkoja tilanteita, mikäli tässä innostun, ja pakkohan se olisi ettei kasaantuisi tuota leivottavaa sitten liiaksikin muutamalle hassulle päivälle.

Mutta sulla on urakkasi jo ohi ja hienoin arvosanoin läpäisit :)!

Näinhän se on, eipä taida olla tuohesta tehty kenenkään suu.
Koetappa parantua :) ja kiitos vielä kerran

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
[QUOTE="vieras";26162921]Vähänks hienoja! Mä tein tänään synttärikakun,joka oli mielestäni hieno, mutta kun näin nuo niin minun tekemä ei ollutkaan niin hieno:|[/QUOTE]

Pääasia on,että on tyytyväinen omaan tekemiseen ja ihan varmasti se on hieno :) Onko sulla kuvaa. Mua kiinnostaa kovasti millaisia kakkuja muut tekee. Niistä saa aina hyviä vinkkejä.

Olen ostanut monia eri värejä sekä värjännyt sen mukaan itse jos ei ole jotain väriä ollut. Monesti sekoitan seokerimassaaa ja marsipaania sekaisin,koska siitä tulee minun mielestä kaikista muokattavin massa. Värjäään siis sekoittamalla sekä pastaväreilllä.
Mä mieluiten ostan sitä mukaa massaa mitä sitä tarvitsen,mutta jämäpalat käärin elmukelmuun ja sitten pussiin. No paria viikkoa kauempaa minulle ei ole massat ollu joten ei ole ollut säilytysongelmia,mutta säilyyhän se aikas kauan vaikka sitten koristeina. Hieman kovettunut massa pehmiää kun sitä lämmittää hieman mikrossa. Ei paljoa koska massa kuumenee nopeasti.

Mulla ihan sama systeemi. :) Tilasin paljon värejä ulkomailta, on esimerkiksi Englannissa paljon halvempia. Nyt pystyy ihan perusmassoista saamaan mieleisiään värjäämällä.

Tuo marsipaanin ja sokerimassan yhdistelmä on kyllä hyvä. Yhdistyy kummankin hyvät puolet, ei tarvi käyttää niin paljon elintarvikeliimaa ja lisäksi ei kuivu niin nopeasti kuin sokerimassaa pelkästään käytettäessä. Pelkän marsipaanin kuivuminen taas kestää ja kestää. (Odottaen kauhulla kesän kosteutta ja koristetöitä...)

• Tykkää
Reactions: Meteli Seis
Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26163198:
Mulla ihan sama systeemi. :) Tilasin paljon värejä ulkomailta, on esimerkiksi Englannissa paljon halvempia. Nyt pystyy ihan perusmassoista saamaan mieleisiään värjäämällä.

Tuo marsipaanin ja sokerimassan yhdistelmä on kyllä hyvä. Yhdistyy kummankin hyvät puolet, ei tarvi käyttää niin paljon elintarvikeliimaa ja lisäksi ei kuivu niin nopeasti kuin sokerimassaa pelkästään käytettäessä. Pelkän marsipaanin kuivuminen taas kestää ja kestää. (Odottaen kauhulla kesän kosteutta ja koristetöitä...)

Mikä paikka on mistä tilaat? Voisin itekkin alkaa katselemaan jostain muualta ja kokeilemaaan muuta.
Miten muuten kakkulaatikot. Ostatko sellaisia mistä? Suorakaiteen muotoinen on kadoksissa koknaan ainakin mulla mihin mahtuisi tuollainen 30 hengen kakku. Tukusta saisi,mut ku ne on niin uskomattoman isoja paketteja ja säilytystila on niin rajallinen.

Mikä paikka on mistä tilaat? Voisin itekkin alkaa katselemaan jostain muualta ja kokeilemaaan muuta.
Miten muuten kakkulaatikot. Ostatko sellaisia mistä? Suorakaiteen muotoinen on kadoksissa koknaan ainakin mulla mihin mahtuisi tuollainen 30 hengen kakku. Tukusta saisi,mut ku ne on niin uskomattoman isoja paketteja ja säilytystila on niin rajallinen.

Mä haen Euracon-nimisestä paikasta, kun kotikonnuilla vierailen. En nyt joka kerta siellä käy, on sentään vielä 50 km matkaa äidin luota tuonne. Mutta kerran kaks vuodessa tulee käytyä. Leivinpaperit, suodatinpussit, rullakassit, kakkulaatikot jne tulee Euraconista ostettua.Euracon

Täältä olen tilannut värit ja muotit. Aivan ihanaa palvelua. A Piece Of Cake

• Tykkää
Reactions: Meteli Seis
Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26163305:
Mä haen Euracon-nimisestä paikasta, kun kotikonnuilla vierailen. En nyt joka kerta siellä käy, on sentään vielä 50 km matkaa äidin luota tuonne. Mutta kerran kaks vuodessa tulee käytyä. Leivinpaperit, suodatinpussit, rullakassit, kakkulaatikot jne tulee Euraconista ostettua.Euracon

Täältä olen tilannut värit ja muotit. Aivan ihanaa palvelua. A Piece Of Cake

Kiitos näistä tiedoista. Minusta tulee heti heidän asiakas :D