Turvotusta ja tulehdusta välilihassa ja ulkosynnyttimissä

Onko kellään kokemuksia tulehduksista tai turvotuksesta välilihan ja ulkosynnyttimien alueella?
Mulla ollut nyt n. viikon turvotusta välilihan ja ulkosynnyttimien alueella, ainoastaan oikealla puolella. Olen menossa lääkäriin ensi viikolla, joten eiköhän siellä saada joku selvyys. Olis vaan kiva kuulla, onko muilla ollut samanlaisia oireita.

Suurin vaiva on paineen tunne tuolla oikealla peräaukon ja emättimen välillä ja oikealla sivulla nivusen suuntaan. Siinä on myös sormin tunnustellen kova, aristava alue. Limakalvoilla ei näy mitään kummallista. Mulla ei ole ollut mitään erityistä kutinaa tai kirvelyä. Myöskään valkovuotoa ei ole ollut normaalia enempää, eikä se ole tuoksunut mitenkään epämiellyttävälle. Yhdyntä onnistuu, ei kipua sen aikana. Jälkeenpäin tuntuu kyllä jonkinlaista painetta juuri tuolla oikealla sivustalla.

Huolestuttaa... kaikki sukupuolitauti- ja alueen syöpämääritelmät olen jo kahlannut läpi, mutta niissä ei ole oikein tuttuja oireita ollut. Raskautta on tässä yritetty yhden alkuvaiheen (10+5) keskenmenon jälkeen n. puoli vuotta.

Niin taustatiedoksi, että takana on yksi alatiesynnytys 09/04, joten mistään synnytyksen jälkeisistä turvotuksista ei ole suoraan kyse. Tuohon turvotusalueelle tehtiin episiotomialeikkaus synnytyksessä, haava parani ajallaan, eikä ole vihoitellut sen jälkeen. Mutta voisiko se silti olla tämän takana, tuntuu että vaiva on tuolla sisällä, rakenteessa, ei limakalvolla.

 
En ainakaan usko. Vaiva ollut kuukautisten lopusta asti, eli n. viikon. Ovis on ollut vähän hakusessa, mut luulisin että se on ihan näinä päivinä. Tietty hienoo jos olisin.

Itse mietin oisko joku tulehdus voinut alkaa kuukautisten aikana.
 
Lääkärissä käyty ja kyseessä on rauhastulehdus. Jokun rauhanen on siis ärtynyt, tulehtunut ja turvonnut. Ei liity episiotomiaan, sukupuolitauteihin, hiivaan tms. gynekologiseen vaivaan.

Tämmöistä siis. Tiedoksi, jos jollain tulee samanlaisia oireita.
 

Yhteistyössä