Turvotus

• Viestiketjun aloittaja kuukautiset
  • Ensimmäinen viesti
kuukautiset
Hei!

Kärsiikö muut naiset/tytöt kuukautisten aikaan varsinkin, vatsan hirmuisesta turvotuksesta/ilmavaivoista? Tuntuu että vaikka maha muutoin normaali, niin nyt se pyöristyy kuin pallo!! Ja ruokahalu kun kasvaa niin maha turvottaa. Inhottava olo. Housuja kiristää.

Mikä avuksi?

milla
Turvotukseen auttaa liikunta ja se kun et syö menskoja ennen, etkä niiden aikana hiilareita, siis leipää, pullaa, sokeria yms. Turvotus vähenee huomattavasti tällä, mutta eihän se kokonaan poistu.

oij
Hassua, meinasin juuri laittaa kysymyksen samasta aiheesta, mutta sitten huomasin tämän. Mulla on kans ongelmana kauhee turvotus ennen kuukautisia ja hieman niiden aikanakin.
Aikaisemmin ongelmia ei ollut minkäännäkösiä, mutta n. 24 täytettyäni alkoi rinnat turvota aina pari päivää ennen kuukautisia, ensin vähemmän (melkeen huomaamattomasti) ja sitten pikkuhiljaa enemmän ja enemmän. Nyt oon 25 ja rinnat turpoaa jo noin 3 päivää ennen kuukautisia. Se ei kuitenkaan ole suuri ongelma, vaan se, että tuntuu, että parin viime kierron aikana turpoaa koko vatsa. Kamala olo!

Mä kyllä tunnustan että teen istumatyötä ja syön paljon leipää ja riisiä... myös kasviksia ja hedelmiä, mutta pitäis kai koittaa jättää noi hiilarit pois. Mutta eihän sitä nyt pelkillä kasviksilla ja marjoilla voi elää 10 päivää? Mitä leivän tilalle?

Yhteistyössä