Turvotus raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Missä vaiheessa muilla on alkanu turvotus joilla sitä on ollu/on?
Mulla on nyt alkanu ja viikkoja 18,sormet ja varpaat ihan turvoksissa,yritän juoda vettä niin paljon kuin pystyy,mutta ei vaikutusta.

Oliskohan ollu 7.kuulla kun alkoi turvotusta tulla reippaasti, vettä ja ananasta vedin minkä pystyin, mun jalat ja kädet olivat ihan mielettömän turvoksissa. :/
Ja synnytyksen jälkeen pari päivää olin myös turvonneena, sitte se laski hyvin nopsaan. :)

Mä itse huomasin heti synnytyspäivän iltana, että kaikki turvotus oli hävinnyt kuin k**i lumeen. ;)
Nenäkin turposi, sen verran kuumempi oli viime kesä.
Tänä vuonna (nykyinen raskaus=) menee vielä sormuksetkin sormeen normaalisti, kun viime kesänä jouduin jättämään sormukset himaan jo heinäkuun alussa..

Meidän tyttö syntyi viime vuoden elokuussa ja sen kesän aikana turposin kuin pullataikina. Jalat oli niin muhkut ja täynnä nestettä ettei mitkään omat kengät mahtuneet jalkaan, varvassandaaleissa sitten läpsyttelin koko kesän. Turvotus lähti tosiaan aika nopsaan synnytyksen jälkeen pois.

Minulle tuli turvotusta (vain kolmanessa raskaudes tosin) vasta parin viimeisen viikon aikana. Veden juomisen lisäksi kannattaa katsoa mitä syö eli kovin suolaiset vähiin ja sit namit (suklaa!) poispois - nyyh!

Minä lepäilin ja join 4l vettä päivässä viikon ajan, niin paino laski 5kg kun turvotukset laski. Tosin silloin oli kyseeessä raskausmyrkytys, mutta varmaan nuo kikat tepsii mihin tahansa turvotukseenkin . . .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nostetaas viel tätä,onko kellään alkanu näin aikasten turvotus?

Mulle sano terkkari rv 22 että "kauhee ku oot turvoksissa" kun mahaa tutki (tai siis vauvaa). Itse en sitä silloin vielä tajunnut, mutta ei mulle kauaa enää sormukset mahtuneet ja nyt olenkin ihan turvoksissa (kengät ei mene jalkaan jne, viikkoja 39+).

Viime raskaudessa mulla ei auttanu ananas,mutta pitää nyt kokeilla ei sitä ikinä tiedä.Viimeks ei kyl alkanu näin aikasten tämä.
Sen takia pistää mietityttämäänki että voisko olla jotakin muuta kuin normaalia turvotusta.Ens neuvola on vasta syyskuussa,mutta pitää kun varaan ajan niin kysellä.

Ihan tarpeeksi aikaisin turvotusta pukkasi, mutta taistelin sitä vastaan menestyksekkäästi varsisellerin ja ananaksen voimin. Varsiselleriä pari vartta per päivä salaatissa, voileivällä tai wokissa pikapaistettuna oli minulle tehokkain, säänöllisen liikunnan ja runsaan veden kanssa, ja sain jonnekin viikoille 34 pidettyä turvotuksen kurissa.

Nyt ei sellerikään auta, turvoksissa ollaan, ja tullaan olemaan nämä viimeiset viikot.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Nallekarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
syöpä siipale TUORETTA ananasta aamuin illoin... yllättävän hyvin autto mulla. mutta ei siis turvottanut kyllä vielä noilla viikoilla.

Auttaako muuten ananastäysmehu?

kyllä tuota mehuakin litkin, mutta minusta se ei ollut ollenkaan niin tehokasta. taikka sitä olis pitänyt jutoda tosi paljon...

Yhteistyössä