Turvotus,pahoinvointi,närästys.Mikä voisi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakavaako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vakavaako?

Vieras
Pidempään jo jatkunut nuo edellämainut oireet. Vatsa ei sinänsä ole kipeä,mutta välillä velloo inhottavasti ja tulee huono. Vatsa on myös joskus toidella löysällä ja välillä taas ummetusta yms..
Soitan kyllä huomenna lääkärille ja varaan ajan. Mutta mistä tuollaiset voisi johtua? Isälläni ja mummollani on ollut vatsasyöpä, joten tottakai pelkään pahinta ja olen sekaisin huolesta. Olen 21-vuotias, mutta kyllähän se syöpä voi nuorellekin tulla. :(

Hiukka läpinäkyvää?

Et parempaa palstaa keksinyt tuolle kysymykselles.Joku lääkäripalsta vaikka.
Saa sellaisen kuvan että oikein odotat ihmisten sanovan sinulle et "oot raskaana!"

Alkuperäinen kirjoittaja läpinäkyvää:
Hiukka läpinäkyvää?

Et parempaa palstaa keksinyt tuolle kysymykselles.Joku lääkäripalsta vaikka.
Saa sellaisen kuvan että oikein odotat ihmisten sanovan sinulle et "oot raskaana!"

No kun en voi olla raskaana, joten nyt meni veikkailusi metsään.

Kyllä mun veikkaus on että huono olo ja turvotus johtuu siitä närästyksestä. Närästys taas johtuu siitä, että mahan sisältöä pääsee ruokatorven sulkijan väärälle puolelle. Syynä voi olla sulkijalihaksen löysyys, palleatyrä, epäterveelliset elämäntavat, tietyt ruuat ja juomat, liikalihavuus (varsinkin vartalolihavuus) ja helikobakteeri.

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Kyllä mun veikkaus on että huono olo ja turvotus johtuu siitä närästyksestä. Närästys taas johtuu siitä, että mahan sisältöä pääsee ruokatorven sulkijan väärälle puolelle. Syynä voi olla sulkijalihaksen löysyys, palleatyrä, epäterveelliset elämäntavat, tietyt ruuat ja juomat, liikalihavuus (varsinkin vartalolihavuus) ja helikobakteeri.

Kiitos vastauksesta. :) Olen pyrkinyt viime aikoina syömään terveellisemmin. Silti on vielä parantamisen varaa.

Mä epäilen samaa, mulla on kans närästystä, etenki nukkumaanmennessä illalla ja närästyksestä monesti tulee tollasia oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos vastauksesta. :) Olen pyrkinyt viime aikoina syömään terveellisemmin. Silti on vielä parantamisen varaa.

osta apteekista jotain happosalpaajalääkettä (Rennie, Pepcid Duo tms.) ja syö kuurina pari viikkoa. Pitäis auttaa jos vaivaa johtuu närästyksestä.
Mutta sitten sun pitäis kyllä varata aika lekuriin, joka tekis sulle mielellään mahan tähystyksen. Siitä selviää noi em. syyt, jos niitä on. Palleatyrä on leikattavissa, heliko häätyy antibiooteilla, löysä sulkijalihas voidaan kiristää leikkauksella.
Jos närätys vaivaa pitkään ja pahana, se voi arpeuttaa ruokatorven vuosien saatossa ja aiheuttaa nielemisvaikeuksia.

taas olin noista ap:n mainitsemista oireista kärsivänä raskaana - kuparikierukasta huolimatta...eli sekin mahdollisuus kannattaa sulkea pois, kun ei se tikun päälle pissaamista vaikeampaa ole ja maksaa alle 10e.