Turvotus ja loppuraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rv 37+4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rv 37+4

Vieras
Sanokaa ihmiset millä te saatte tätä turvotusta laskeutumaan!!!! Mulla liikkuu enään varpaat ja sormet hilkun kilkun, kun turvotus on niin hirveää. Juon päivittäin runsaasti vettä, koitan levätä. Aivan surku, miten kohmeessa jalat ja kädet on. Ja kädet koko ajan ihan turrana, ei veri kierrä niinku enään yhtään :(
Neuvolassa th vaan tuumailee ja hymähtelee.....

Mullakin oli edellisen raskauden aikana...En keksinyt MITÄÄN mikä helpottaisi! Liikunta auttoi sentään vähän. pahinta oli tuo käsien puutuminen esim.öisin.

Nyt olen rv 34 ja hiukan turvottaa vasta,toiveissa että pääsisi vähän helpommalla tällä kertaa :)

Siis öisin on tuo käsien puutuminen turhauttavaa, kylkeä pitää kääntää puolentunnin/tunnin välein, ja ei saa nukuttua. Nyt alkanut päivisinki menemään turraksi jos huonossa asennossa. Kyllä on kaukana nautinto tästä :( Mutta kiva että kohtalotoveri löytyy!!! Mulla on turvotusta niin paljon että mittarikin heilahti jo tosi isosti neuvolassa :(

minulla sama juttu, tänään 38+0 ja kädet ovat olleet kestopuutuneet jo yli kuukauden verran. Todella ärsyttävää kun tekisi mieli puuhastella vaikka mitä eikä oikein mistään saa kunnolla otetta kun ei voi puristaa käsiä yhteen. Makuuasennon jälkeen tuntuu kuin sormenpäät räjähtäisivät mutta helpotusta ei vaan tule....

Itse turposin loppuraskaudessa viidessä päivässä yhteensä 8 kg. Olo oli erittäin tukala. Ei siihen auttanut mikään ananas, vedenjuonti ym. kikat. Oikeastaan ainoa hoitokeino oli synnytys.

Sain yhteensä 30 kg painoa koko raskaudessa ja suurinosa juuri noilla viikoilla. Lohdutukseksi voin sanoa ettei 2 kk jälkeen 30 kg ole kuin kaksi kiloa jäljellä. Joten tsemppiä ja sinnittelyä loppuun, kyllä se helpottaa kun vauva on syntynyt.

Yhteistyössä