Turvotuksen häviäminen synnytyksen jälkeen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Linnea81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Linnea81

Jäsen
01.07.2004
178
0
16
Moikka moi!

Kärsin itse aika kovasta, siis tosi kovasta, turvotuksesta nyt raskauden lopulla ja olisinkin halunnut tietää kokemuksianne siitä, kuinka nopeasti turvotus synnytyksen jälkeen laskee?

Elikkäs, jos kärsit turvotuksesta synnytyksen aikana, niin vastauksesi olisi oikein mukava kuulla!

Kiitti! :flower:

En kärsinyt kamalan pahasta turvotuksesta, mutta jonkinverran sitä kuitenkin oli. Heti kotiin päästyäni olin jopa melkoisen kuiva, kun en muistanut/ehtinyt/jaksanut huolehtia omista syömisistäni ja juomisistani.

Kaikkea hyvää teille ja onnea matkaan!

Mä olin todella pahasti turvoksissa viimesen viikon ennen synnytystä. Tuo olikin sitten syy korkeen verenpaineen lisäks, käynnistämiseen. Paino mulla nousi varmaan joku 30 kg :snotty: , 4 päivää synnytyksestä paino oli tippunut (ONNEKS :D) jo 11 kiloa ja nyt kun poika on reilu 6kk, niin jäljellä on viimenen vajaa kymppi. :whistle: Olo oli muutaman päivän päästä synnytyksestä jo melkein normaali, ja verenpainekkin palautu normaalille tasolle samoihin aikoihin. Nilkat mulla oli yhtä paksut kun pohkeet, ja olikin sit hauskaa, kun mahtu tavis sukat taas jalkaan! =)

Mulla oli esikoiselta jonkin verran turvotusta loppuraskaudesta; ei kovin näkyvästi mutta sillain että sormet oli turrat. Ja kesti yllättävän kauan että tunto palasi kunnolla sormiin! Itse turvotus lähti nopeasti. Tosin sairaalassa synnytyksen jälkeen turvotusta on kyllä... Yritähän jaksella! :)

Mulla ei tullut painoa raskauden myötä, vaikka oli turvotusta. Meni aika tiukille, että vihkisormus saatiin mahtumaan sormeen 2 kk synnytyksestä, lapsen ristiäisissä (mentiin samalla naimisiin..). Eli mulla sama kuin ainalilla, turvotus sinällään laski varmaan parissa viikossa mutta sormet jäi turraksi..

Mulla oli esikoisesta tosi pahat turvotukset etenkin käsissä. En saanut taivutettua sormia kunnolla edes juomalasin ympärille. Turvotukset hävisivät pikku hiljaa kahden kk:n aikana. Nyt kolmannesta turvotusta oli lähinnä jaloissa ja lähti parin päivän aikana.

tuttua!
mulle ei sormukset menny enää raskauden puolivälin jälkeen. oli todella tukala olo:/
painoa oli synnärille mennessä 25 kiloa enemmän kuin ennen raskautta. kun synnytyksestä oli kulunut viikko, sitä oli enää pari kiloa jäljellä eli tosissaan kaikki sormukset ja vaatteet mahtui heti kun sairaalasta kotiin päästiin.

Mulla myös lähemmäs 20kg tuli painoa, josta suuri osa turvotusta.. oli niin paljon nestettä myös oikean käden hermoissa, etten tuntenut oikean käden sormia kunnolla. Poika täyttää ensiviikolla 3kk, ja edelleenkään en tunne kunnolla oik. käden keskisormea, muuten turvotus on poissa ja paino sama kuin ennen raskautta. Eli hermoissa on kuitenkin vielä jonkin verran nestettä. Hieronta vois auttaa..

Itselläni painoa tuli n. 20 kg josta aika paljon turvotusta. Laitokselle kiloja jäi vain 6 mutta parin viikon aikana lähti kiloja lisää 6 ja pahin turvotus sitä myöten. Sairaalasta kotiuduttua vatsa olin ihan kuin en olisi synnyttänytkään. Kokonaisuudessaan turvotus lähti noin kuukauden sisään, kiloja silti jäi vielä. Mutta kannattaa varautua ihan mielettömään hikoiluun öisin. Kukaan ei ollut itselleni asiasta maininnut mutta itse hikoilin aivan tolkuttomasti ensimmäisen kk:n aikana. Nukuin pyyhkeiden päällä koska muuten lakanat olisivat lainehtineet hiestä. Varsinkin pää ja rinta olivat aina ihan litimärät. Olin aivan järkyttynyt että tätäkö tämä elämä on hormonien kanssa mutta onneksi johtui vain tuosta turvotuksen poistumisesta. Toki yöhikoilua on edelleenkin vähäsen, tyttö nyt 3 kk.