Turvonnut imusolmuke.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Minulla on yksi turvonnut imusolmuke. Kävin eilen lääkärissä ja lääkäri sanoi sen olevan hieman suurentunut. Samalla antoi antibioottikuurin, koska minulla nuhainen ääni ja tulehtuneen näköinen nenä kun kurkkasi. Minua jäio vaivaamaan, että koska pitää tästä turvotuksesta huolestua? Sitten kun näkyy päällepäin? Ja on tosiaan vain yksi turvonnut, ei enempää...

En halua pelotella sinua tai saada pahaa oloa aikaseksi sulle.. Mutta on hyvä, että kävit lääkärissä tuon takia. Mie luulen, että lääkäri antoi sen antibiootin jotta suljettaisiin pois syövän mahdollisuus. Kun olet ollut nyt kipeänä niin on hyvin mahdollista (ja varmasti onkin näin), että imusolmuke on sen takia suurentunut. Varmaan kannattaa mennä uudestaan lääkäriin, jos antibiootti ei vaikuta. Itselläni oli suurentunut imusolmuke kaulassa ja se näkyi. Siitä otettiin koepala ja varmistui hodginin taudiksi, imusolmukesyöväksi. Jos lääkäri olisi epäillyt sen olevan syöpää, ei kai hän olisi antibioottia määrännyt siihen vaan heti koepalan ottoon. Syöpälääkäri sanoi, että joskus nuo imusolmukkeet helpostikkin suurentuvat mutta silti ei vaaraa syövästä ole. Voimia sulle kovasti! Kyllä se antibiootilla hoituu :)

Minulle nousi kipeähkö imusolmuke pitkittyneen mahataudin päätteeksi niskaan. Lääkärin mukaan ei kannata heti huolestua, vaan antaa taudin ensin parantua ja sittenkin vasta muutamien viikkojen kuluttua.

Lisäksi olin helmikuussa erittäin äkäisessä, mutta kuumeettomassa flunssassa. Että meinasi että siitä voisi johtua nuhaisuuteni ja tukkoisuuteni, tai sitten mahd. eläinallergiasta. Patti ei kuitenkaan näy, eikä tunnu kun kosketeltaessa. Eli ei ole niin suuri että pullottaa kaulasta. Mieli ei vain anna rauhaa...

Höh. Olipas melkoista pelottelua. Imusolmukkeet suurentuu tosi herkästi ihan pikkujutuistakin ja se on täysin normaalia. Toisilla ne voi jopa jäädä suurentuneiksi eli ei palaudukaan koskaan. Meidän nyt pian 7v pojallakin on tälläinen suurentunut imusolmuke nivustaipeessa. Ollut 3kk ikäisestä ja näkyy hoikalla pojalla selvästi.

Miehelläni sen sijaan on hoidettu Hodgkini tauti ja hänellä kyllä oli muitakin oireita kuin vain yksi onneton imusolmuke. SEnkin hän löysi vasta, kun diagnoosi oli jo tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Höh. Olipas melkoista pelottelua. Imusolmukkeet suurentuu tosi herkästi ihan pikkujutuistakin ja se on täysin normaalia. Toisilla ne voi jopa jäädä suurentuneiksi eli ei palaudukaan koskaan. Meidän nyt pian 7v pojallakin on tälläinen suurentunut imusolmuke nivustaipeessa. Ollut 3kk ikäisestä ja näkyy hoikalla pojalla selvästi.

Miehelläni sen sijaan on hoidettu Hodgkini tauti ja hänellä kyllä oli muitakin oireita kuin vain yksi onneton imusolmuke. SEnkin hän löysi vasta, kun diagnoosi oli jo tehty.

Mitä oireita tässä ko. taudissa on? Ei, en halua googlettaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No mun miehellä oli selkä TODELLA jumissa. Sanoi, että ikäänkuin olisi rautakaki selkärangan tilalla. (Suurentuneet imusolmukkeet painoi hermoja) Ja kipeäkin se selkä siis oli. Lisäksi urheilu ei sujunut. Mies urheillut aina paljon, mutta silloin se tökki. Ei jäänyt hyvä olo siitä tekemisestä. Oli myös yöhikoilua. Lääkärissä todettiin, että crp, senkka ja muut veriarvot oli päin prinkkalaa.

Ja varmaan muutakin oli, mutta enhän minä niistä kaikista tuntemuksista niin tarkkaan tiedä.

Lääkärissä löytyi ultralla pernasta kasvain, perna oli valtavasti suurentunut ja myös se aiheutti kipua ja jumitusta selässä/kyljissä. Pernan halkaisija oli muistaakseni 20cm kun se poistettiin, normaalistihan se on nyrkin kokoinen.

Varjoainekuvauksessa näkyi sitten joka puolella suurentuneet imusolmukkeet.

No mun miehellä oli selkä TODELLA jumissa. Sanoi, että ikäänkuin olisi rautakaki selkärangan tilalla. (Suurentuneet imusolmukkeet painoi hermoja) Ja kipeäkin se selkä siis oli. Lisäksi urheilu ei sujunut. Mies urheillut aina paljon, mutta silloin se tökki. Ei jäänyt hyvä olo siitä tekemisestä. Oli myös yöhikoilua. Lääkärissä todettiin, että crp, senkka ja muut veriarvot oli päin prinkkalaa.

Ja varmaan muutakin oli, mutta enhän minä niistä kaikista tuntemuksista niin tarkkaan tiedä.

Lääkärissä löytyi ultralla pernasta kasvain, perna oli valtavasti suurentunut ja myös se aiheutti kipua ja jumitusta selässä/kyljissä. Pernan halkaisija oli muistaakseni 20cm kun se poistettiin, normaalistihan se on nyrkin kokoinen.

Kiitokset asiallisesta vastauksesta. Minulla katsottiin verikokeet joulukuussa ja crp viime viikolla ja kaikki on ollut ok. Ja tosiaan tukkoisuutta onj, joten varmaan siitä johtuvaa.

Kiitokset asiallisesta vastauksesta. Minulla katsottiin verikokeet joulukuussa ja crp viime viikolla ja kaikki on ollut ok. Ja tosiaan tukkoisuutta onj, joten varmaan siitä johtuvaa.

Ihan varmasti. Oli tosi asiatonta tolta yhdeltä vastaajalta väläytellä tuollaista. Mun miehellä on usein tuon taudin jälkeenkin ollut kaulalla jotain suurentuneita imusolmukkeita flunssan yhteydessä ja edes hän ei panikoi siitä.

Kyllä miulla usein flunssassa löytyy suurentuneita ja jopa kipeitä imusolmukkeita. Siitä ne kuitenkin katoaa pois. En ole noista huolestunut, vaikka olen syövän sairastanut jonka todennäköisin uusiutumispaikka olisi kaulan imusolmukkeet. Hätäillään vasta kun on aihetta.

mulla on koko kaula turvonnut yhden ainoan imusolmukkeen takia ja lääkärikin tänään ihmetteli että "ohhoh enpäs ole aikaisemmin näin suurentunutta imusolmuketta nähnyt"...maaräsi antibiootteja (ja mukavasti sellaisia jotka saattavat 15% penisiliini allergikoille,kuten minä aiheuttaa vakavia oireita)...viikon päästä kontrolliin jos ei häviä...mutta tämä koko kaulan(siis tosiaan vain toispuoleista) turvotus haittaa jo työntekoani...ei hyvä.

Siskolla (13v) oli kesällä turvonnut imusolmuke, käytiin lääkärissä ja lääkäri totesi sillä olevan angiina. Se leikattiin heti ja nyt on hyvi, mutta mulle ilmaantu tos kans turvonnu imusolmuke ja niskat on tosi kirees ...

4. Look for wording and terminology created purchasing simple: Your day while yahoo and google shown up in this world every thing acquired less difficult. Many people carry virtually no time to give you the very best offered info on any kind of goods and services. The reason to help perk is actually that it's not necessary to journey actually to be able to each and every space and spot. Simply enter handful of look for text or even terms and you also are usually caused using myriad of things obtainable on the internet. michael zimmerman prentice capital Apple couldn't receive virtually any regard or even shelf place in numerous retail store organizations, so when that they performed, this demonstrates have been any shambles from the shops on account of currently being ignored. The folks which offered these people afforded all of them minor admiration and don't truly know what Apple mackintosh ended up being in relation to or maybe tips on how to sell them. It was just as if Apple had been marked that has a significant "A" painted all over their own merchandise in order to company these people as less than satisfactory. The particular mind-set in direction of The apple company reminded myself regarding precisely how adulterers have been handled having a large "A" proclaimed with them because of the Puritans. Don't forget, This Scarlet Mail, along with Demi Moore? michael zimmerman prentice capital That $900M grew up for a deposit in which failed to employ a background yet and it supported any account operations workforce of which didn't actually really exist 90 days before. MPC Buyers failed to have the option connected with looking around any a few 12 months history along with 20%+ benefits because release.

Yhteistyössä