Turvaportit

Hei !
Meidän tyttönen oppi konttamaan ja nousemaan pystyyn ... taitaa kohta kävelläkin vaikka juuri 9 kk tuli täyteen eli meno on melkoinen ja joskus pitäisi olla kädetkin vapaana ...ja vilkas pikkumieskin on talossa.

Haaveissa olisi sellainen turvaportti, jonka voi tarvittaessa esim. ruuvata helpolla oveen ja ottaa pois.
Eli ajatuksena on, että turvaportti olisi välillä parvekkeen ovella: Jos vaikka kesäkuumat vielä yllättää ja välillä pojan huoneen ovessa, että hän saisi välillä ihan omassa rauhassa leikkiä isolla hienolla sähköjunaradallaan.

ELI onko käyttökokemuksia tällaisesta "nopea asentaa ja ottaa pois" - mallisesta turvaportista???
 
Meillä on useat Optimat (metalliset). Niihin saa jatkopaloja, joten jos oviaukot ovat erittäin erikokoisia, niin säätövaraa on enemmän. Lastentarvikkeesta ostin puolitoista vuotta sitten.

Periaatteessa asennus on helppoa: seinään kaksi muovista pientä rinkula pienellä ruuvilla kiinni ja itse portti pingotetaan aukon välille (alaosaan tarvitaan jakoavain tms). Varoituksen sanana: jos portin pingottaa liian kireälle mm nostomekanismi voi hajota (muovia, muuten portti metallia). Olen saanut kyllä varaosat maahantuojalta, mutta se on vähän pänninyt. Kuulemma hajoaminen on ollut mun syy.
 
Ostimme Työäidin kuvaileman kaltaisen turvaportin Ikeasta, hinta vaan oli yli puolet siitä mitä nuo lastentarvikeliikeet myy porttia. Portissa on myös sellaiset muoviset rinkulat seinään ja portti kiristetään niiden väliin. Paketissa on yhdet rinkulat per portti, en tiedä saako niitä erikseen, jotta voisit molempiin oviin laittaa rinkulat ja sitten siirtää porttia ovien välillä. Itse ostaisin kyllä kaksi porttia, en lähtisi yhtä porttia vaihtamaan ovien välillä. Tuo Ikean portti jatkopalalla maksoi n. 40e, lastentavikeliikkeessä se on liki 100e tai portti oli tuon + siihen jatkopala.
 

Yhteistyössä