turvakaukalosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko kellään turvakaukaloa "pyörillä"? Eli turvakaukalo, jota voi työntää (esim.Maxi Cosi tai Recaro). Pitääkö se ratasosa ostaa erikseen vain sille turvakaukalolle? Vai onko pyöräosalla muutakin käyttöä, esim. rattaina?Onko käytännön kokemuksia siitä, että nukkuvan vauvan voi kaukalossa laittaa pyörille ja lähteä työntämään, ettei tarvitse kaukalosta vaunuihin siirtää? Menisköhän turvakaukalo jotenkin Brio Kombi vaunuihin (vaikka Brion oma kaukalo)? Kokemuksia kenelläkään?

Meillä oli Gracon Autobaby II kaukalona ja "pyörinä" toimii ihan Gracon matkarattaat. Sama homma noissa muissa. Kaukalo lukkiutuu matkarattaisiin kiinni ja ei tarvitse herättää lasta kun nostaa autosta. Itse en kyllä pientä kovin pitkään siinä kaukalossa kaupungilla kuskaisi. Meillä oli matkarattaissa lisänä pehmeä kantokoppa, johon sai ihan makuulleen nukkumaan.

Meillä on gracon kaukalo ja matkarattaat, eli travelsystem. Ja on kyllä huippuhyvä juttu. Kaupoilla ei koskaan tarvitse kaukaloa kanniskella ja rattaita voi käyttää myös ihan rattaina.

http://www.vauvatalojohanna.fi/index.php?page=matkarattaat_graco

Mä en kyllä pientä pitäisi yhtään ylimääräistä aikaa kaukalossa. Se ei tee hyvää selälle. En siis oikein ymmärrä, että näitä kaukalo+rattaat yhdistelmiä nykyisin niin kehutaan.

Mä käytin pitemmillä reissuilla rattaissa sitä kantokoppaa, jossa pystyi siis nukkumaan ihan suorassa. Pienemmillä kauppareissuilla esim. ruokakauppaan se kaukalon kiinnittäminen rattaaseen oli kyllä tosi näppärä.

Meillä on maxi cosi istuin jonka voi kiinnittää Quinny-rattaisiin, oli tosi kätevä kun reissasin vauvan kanssa kaksin junalla; ei tarvinnut vaunujen ja kaiken muun tavaramäärän lisäksi kantaa erikseen turvakaukaloa kädessä kun jätin vaunukopan kotiin ja vauva oli turvakaukalossa, jota sitten tarvittiin juna-asemalta poistumiseen molemmissa päissä.

Itse olen tulevalle ostanut nuo Gracon matkarattaat, kun kyseisen merkin turvakaukalo saatiin kavereilta ja heillä jo totesin sen todella käteväksi nimenomaan kauppareissulla.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Itse olen tulevalle ostanut nuo Gracon matkarattaat, kun kyseisen merkin turvakaukalo saatiin kavereilta ja heillä jo totesin sen todella käteväksi nimenomaan kauppareissulla.

Eikö kauppareissulla käytetä ostoskärryjä??

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Minä jos menen kauppaan niin en mene yksin vaan jonkun kanssa, niin toinen työntää lasta rattaissa ja toisella on ne ostoskärryt.

Miks ihmeessä :o ? Siis miksei lasta voi pistää ostoskärryjen kaukaloon tai sitä turvakaukaloa ostoskärryjen päälle. Siis aina pitää ottaa joku muukin kauppaan, eikä yksin voi lapsen kanssa ruokaostoksia tehdä, vai?? Kummallista...

Mulla ei itselläni ole ajokorttia, joten jos markettiin haluan mennä niin jonkun muun on mun kanssa mentävä. Keskutan kaupassa tulen sitten käymään vaunujen kanssa.

Yhteistyössä