Turvakaukalosta turvaistuimeen??

Elikkäs, meillä on lähiaikoina tulossa vaihdos turvakaukalosta turvaistuimeen, joten nyt kyselisin millaista istuinta kannattaisi ruveta etsimään?? Tällähetkellä käytössä Graco Autobaby, johon en ole ollut kovin tyytyväinen, on siis käynyt pieneksi paljon odotettua aikaisemmin... :whistle:

Mutta siis, kaikilla joilla kokemuksia turvaistuimista, neuvokaas tietämätöntä... :ashamed:

Kiitos jo etukäteen vastauksista... :flower: :hug:
 
makuasia
Se on vähän makuasia että mikä sopii itselle ei välttämättä sovi toiselle. Meillä on ykkösautossa Maxi-Cosi Priorifix isofixillä ja kakkosautossa Brio Zento. Kumpikin on ollut tosi hyvä, Maxi-Cosissa kätevä se kallistusjuttu ja superhelppo asennus autoon. Zento on tilavampi ja sivusuojat hiukan syvemmät. Kannattaa kipittää liikkeeseen kyselemään neuvoja ja jos mahdollista sovittamaan omaan autoon.

Onnea valintaan!
 
Meillä on ollut aika monia istuimia mutta tällä hetkellä esikoisella on Britaxin vyöistuin,keskimmäisellä aktan duoflex joka ihan hyvä tuolle meidän 3 vuotiaalle mutta en ostaisi tätä istuinta ihan pienelle kun istuma asento on aika pystyssä joten hankala on nukkua.Kuopus(10kk)siirtyi juuri reilu kuukausi sitten cracon autobabysta Britaxin hi-way istuimeen.Ja olen ollut tähän istuimeen erittäin tyytyväinen,asento on tosi hyvä,ei liian istuva eikä liian makaava vaan juuri sopiva.Ja mikä oli tärkeää meille kun kaikki istuimet on takapenkillä niin mahtui suht hyvin.Tätä istuinta käytetään vain selkä menosuuntaan n.4 vuotiaaksi.Minun kokemuksen mukaan on parempi olla sellainen istuin pienelle joka käy pelkästään selkämenosuuntaan ja sitten kun tämä istuin käy pieneksi niin sitten turavvyö istuin.Koska meillä esikoinen istui n.4,5 vuotiaaksi aktan duoflex istuimessa selkämenosuuntaan ja sitten käännettin kasvot monosuuntaan niin ei ollut hyvä..Sitten ostimme esikoiselle tuon Britaxin hi-liner vyöistuimen joak on ollut hyvä.Minä suosittelen siis kaukalosta turvaistuimeen siirtyjäll etuota Britaxin hi-way istuinta:)Mutta jos takapenkillä olisi ollut enemmän tilaa olisin ostanut kuopukselle Britaxin secura istuimen koska siinä olisi ollu portaaton kallistuksen säätö mutta se oli sen verran leveämpi että ei mahtunut meidän auton takapenkille..
 
vähän asian vierestä...

minkä kokoinen teidän 4,5-vuotias oli, kun pystyitte vielä kuljettamaan selkä menosuuntaan? Meidän 2-vuotias kun oli jo niin pitkä, että oli pakko kääntää kasvot menosuuntaan, sillä jalat eivät mahtuneet istuimen ja penkin väliin.

[
 
Mitenkä teidän vauvat viihtyy takapenkillä turvaistuimessa selkä menosuuntaan? Meillä kans isutimen hankinta ajankohtaista ja mietitään olisko se brio zento, britax two-way elite vai joku pelkästään selkä menosuuntaan asennettava.
 
Meillä myös tuo gracon autobaby ja huomasin tän styrokspalan, siispä otanko sen pois vasta kun istuin käy pieneksi vai miten??? meillä siis vasta 4,5kk eli ei kiirettä isompaan, mutta tuo stryröksi juttu pisti silmään... :ashamed:
 
Oletko kokeillut, mahtuuko jompi kumpi teidän vanhemmista lapsista vielä hi way istuimeen ja miten pitkiä he ovat? Minkä pituisena tulee pää yli tai turvavöitä ei saa tarpeeksi korkealle. Itse aion myös sen ostaa ja toivoisin pitkän poikani mahtuvan siihen kauan.
 
Meidän esikoinen oli nyt 5v neuvolassa 104cm ja 17,5kg.Ja nyt on siis matkustanut kasvot menosuuntaan muutaman kuukauden.En ole sovittanut isompia tuohon hi-way istuimeen kun ostettiin se nyt reilu kuukausi sitten kuopukselle mutta voin kokeilla joku päivä vaikka meidän 3v tyttöä että mahtuuko siihen..
 
Me ostettiin toissapäivänä 7kk tytölle Maxi Cosin Mobi (pelkästään selkämenosuuntaan). Ja ainakin näin alkuunsa tuntuu oikeen hyvältä!! Ja on niin tukevasti kyllä kiinni takapenkillä, ettei heilu milliäkään.. Aika monen turvaistuimen olen elämäni aikana kiinnitänyt, mutta mikään ei ole ollut näin jämäkästi kiinni penkissä.
Aika paljonhan tuo vie tilaa, mutta etupenkillä mahtuu vielä hyvin istumaan ja toisaalta taas lapselle jää kyllä mielettömästi jalkatilaa. Luulen, että tällä mennään vielä pari vuotta eteenpäin.
 
Meillä ollut 7-8-kuisesta käytössä Britaxin two way elite ja syynä sen valintaan oli, että saimme sen ystäviltämme... Voisi olle parempikin vaihtoehto olemassa, vaikkakaan tuossa ei ole mitään vikaa ja menee sitten aika pitkään.
 

Yhteistyössä