Turvakaukalon kanssa kauppaan, mihin se kaukalo laitetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tunpelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yksin vauvan kanssa marketissa liikkuessa saattaa tulla vaikeuksia ohjastella vaunuja ja ostoskärryjä yhtä aikaa. Kyllä sitä lapsiperheelle vaikeuksia siunaantuu.

Joo, meillä toki tilannetta helpottaa se, että voin käydä lähikaupassa vaikka joka päivä joten ostoskärryjä ei tarvitse käyttää. Sellainen lattiaa pitkin vedettävä kori menee kätsästi samalla kun toiselka kädellä työntää vaunuja.

[QUOTE="mäpä";29562639]Asian vierestä... Olen antanut prismalle palautetta pölyisistä vauvakaukaloista. Kannattaa muidenkin valittaa, että siihen tulee muutos.[/QUOTE]

Minäkin oon palautetta antanut. Oli ne kaukalot jo niin ryönässä ettei iljennyt vauvaa sinne laittaa, ostoskärrytkin ihan harmaassa pölyssä.

Seuraavalla kerralla samassa kaupassa asioidessani huomasin, että kaukalot ja kärryt oli pesty :)

Että tosiaan reippaasti vaan antamaan sitä palautetta!

Miksihän niitä kärryjä ei pestä? Iljettävää laittaa ostoksia sinne kun ovat yltäpäältä paskassa. Kiva sitten pistää sinne ruokaostoksia kun ihmiset kuljettavat kaukaloita ja lapsia tavaraosassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyiyök;29562799:
Miksihän niitä kärryjä ei pestä? Iljettävää laittaa ostoksia sinne kun ovat yltäpäältä paskassa. Kiva sitten pistää sinne ruokaostoksia kun ihmiset kuljettavat kaukaloita ja lapsia tavaraosassa.

Mistähän ne kärryt tulevat iljettävään paskaan? Oletko nähnyt jossain ostoskärrypesupaikkaa? On olemassa firmoja, jotka pesevät ja huoltavat ostoskärryjä, mutta ei niitä siellä joka päivä voi käyttää. Kyllä tämä lähtee siitä, että asiakkaat ovat fiksuja ja heillä on aivot. Ei ostoskärryt ole mikään lastensyöttöteline, minä jotkut niitä näyttävät käyttävän.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyiyök;29562799:

Kaukalot nyt ei likaisia ole.
Mutta siitä minäkään en tykkää, että jo kävelemään pystyvät ipanat laitetaan sinne kärryihin istumaan likaisine kenkineen.

Ja juu, pölyttyyhän ja likastuuhan ne kärryt siellä pihalla katoksissakin.

[QUOTE="V ieras";29562818]Kaukalot nyt ei likaisia ole.
Mutta siitä minäkään en tykkää, että jo kävelemään pystyvät ipanat laitetaan sinne kärryihin istumaan likaisine kenkineen.

Ja juu, pölyttyyhän ja likastuuhan ne kärryt siellä pihalla katoksissakin.[/QUOTE]

Jos olen mennyt yksin vauvan kanssa autolla kauppaan, niin olen laittanut vauvan ostoskärryn vauvaistuimeen tai turvakaukalon matkarattaisiin ja ostokset koriin. En usko, että meidän turvakaukalomme on kovinkaan puhdas. Se on kuitenkin ollut likaisilla lattioilla, rappusilla ja maassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kaukaloa ostoskärryyn;29562874:
Jos olen mennyt yksin vauvan kanssa autolla kauppaan, niin olen laittanut vauvan ostoskärryn vauvaistuimeen tai turvakaukalon matkarattaisiin ja ostokset koriin. En usko, että meidän turvakaukalomme on kovinkaan puhdas. Se on kuitenkin ollut likaisilla lattioilla, rappusilla ja maassa.

Noh, meidän kaukalo on ollut tasan vain autossa telakassaan ja kotona puhtaalla lattialla.

Mutta harvemmin silti olen vauvaan turvakaukalossa kauppaan ottanut, siihen ostoskärryn kaukaloon olen laittanut

Olen nähnyt myös sellaisia kaukaloita, joissa on lovet pohjassa (ilmeisesti vanhempia), ja joita jotkut ovat laittaneet kärryjen päälle. Niitä ei kuitenkaan kiinnitettä millään ostoskärryihin, kuten selität. Ja tuskin niitä kovin napakasti pitää nostaa irti, jos ne eivät ole millään kiinni. Tuntuu hiukan siltä kuin olisit niitä ihmisiä, jotka laittavat lapsen istumaan autossa turvaistuimeen, mutta ei kiinnitä istuimen vöitä, kun lapsi tuntuu istuimessa muutenkin pysyvän.

Toisaalta näinä päivinä markettien parkkipaikoilla aika moni näyttää tosiaan siellä sohjossa kärryjä työntelevän. Muistisairaista en tiedä, kun niiden ei vielä tarvitse pitää merkkiä hihassa erottuakseen terveistä.

Anteeksi, mutta olen juurikin niitä vanhempia jotka käyttävät maalaisjärkeä ja kokeilevat ja testaavat miten kannattaa tehdä ennen kuin huutelee, ettei jokin asia voi mennä toisin. Mä en selitä, että ne kiinnitettäis ja niissä ne lovet on ihan vuoden 2013 kaukalossa. Jos olisit yhtään ottanut asiasta selvää ja testannut asiaa niin tietäisit.
Ole huoleti, olen kaikki lapseni saanut hengissä pidettyä kaukalon käyttö ajan ja 2 vanhinta kaikkien turvaistuintyyppien käyttöajan, nuorimmainen vaikuttaa myös selviävän, koska tiedän miten asiat hoidetaan ja osaan ottaa asioista selvää ennen kuin sanon ettei se käy.
Suosittelen myös sinulle, että otat asioista selvää ja kokeilet eri tapoja asioissa ja tekemisissä, saatat yllättyä ettei ne jotka toimii toisin ja jotka ovat erimieltä sinun kans ole sen huonompia ihmisiä/vanhempia..

Ja mitä muistisairaisiin tulee niin se en ollut minä joka ne esimerkiksi otti. Ja niinkuin joku toinenkin tuolla oli kirjoittanut niin en myöskään minä ole nähnyt kenenkään joutuvan tai joutunut itse hurjastuneen kärryjen työntäjän uhriksi, joten sekin esimerkki on aika surkea..

Jotkut valmistajat suunnittelevat sellaisia kaukaloita, jotka sopivat määrättyjen ostoskärryjen päälle. Jotkut taas kolariturvallisia kaukaloita.

Ja sun mielestä se, että jokin valmistaja tekee yhden asian lisää kaukaloon vähentää sen kaukalon liikenneturvallisuutta!? Ootko sä ihan tosissaan? :D ei he.... kaikkea sitä lukee.. Entäs nämä autojen valmistajat jotka suunnittelee ties mitä juttuja autoihin, eivätkö he SILTI panosta myös siihen turvallisuuteen? Mä kuule kultaseni luulen, ettei tämäkään asia ole jokotai-asia...

Yhteistyössä