Meilläkin on tuo kaukalo ostettuna ja käyttäjää vielä odotellaan.Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2005 klo 19:27 päkä kirjoitti:Meillä on se uusin Britax römer baby safe plus (testivoittaja) ja oon muuten ollu kyl tyytyväinen mut väliin on vauvan käsiä vaikea taivuttaa viisipiste vöihin varsinkin jos ei ensin huomaa löysätä vöitä, mikä on kyl helppoa (ainut turvakaukalo jossa on 5 piste vyöt) Nii ja sit toinen huonopuoli on se et se on hankala laittaa autoon jos on lyhyet turvavyöt eli jos omistaa volvon. Meillä oli auto hakusessa vielä kaukalon ostohetkellä niinpä emme voineet kokeilla istuinta autoon ja sit päädytiin volvon ostoon jossa on tietysti lyhyet turvavyöt. Kyllä kaukalon niiihin kiinni saa mut turvavyön joutuu venytään ihan äärimittaansa. Muuten erittäin mukava vauvalle, selän takana on tukityyny joka poistetaan kun vauva kasvaa. Kaukalo on myös melko kevyt kantaa.
Me on myös kaavailtu kyseisen kaukalon ostoa ja meil on autona Volvo. Onkohan auton vuosimallilla merkitystä, vai onko ne turvavyöt aina samanmittaiset... hölmö kun oon...Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2005 klo 19:27 päkä kirjoitti:Meillä on se uusin Britax römer baby safe plus (testivoittaja) ja oon muuten ollu kyl tyytyväinen mut väliin on vauvan käsiä vaikea taivuttaa viisipiste vöihin varsinkin jos ei ensin huomaa löysätä vöitä, mikä on kyl helppoa (ainut turvakaukalo jossa on 5 piste vyöt) Nii ja sit toinen huonopuoli on se et se on hankala laittaa autoon jos on lyhyet turvavyöt eli jos omistaa volvon. Meillä oli auto hakusessa vielä kaukalon ostohetkellä niinpä emme voineet kokeilla istuinta autoon ja sit päädytiin volvon ostoon jossa on tietysti lyhyet turvavyöt. Kyllä kaukalon niiihin kiinni saa mut turvavyön joutuu venytään ihan äärimittaansa. Muuten erittäin mukava vauvalle, selän takana on tukityyny joka poistetaan kun vauva kasvaa. Kaukalo on myös melko kevyt kantaa.
Oon lukenu käyttöohjeet mutta muistaakseni sieltä ei selvinnyt kunnolla tuon selkätuen paikkaa. Tiesin kyllä tuon että tuki pitää poistaa kun säädöt nostetaan ylemmäs. Kaukalo myöskään ei ole meillä kotona tällä hetkellä et en voi käyttöohjeitakaan lukeaAlkuperäinen kirjoittaja 03.08.2005 klo 15:51 kaislikossa suhisee kirjoitti:\Se tukityyny jää sinne selkä- ja istuinosan taitteeseen, eli jää vauvan pehvan alle ja loiventaa sitä mutkaa. Sitä saa käyttää AINOASTAAN VÖIDEN OLLESSA ALIMMASSA SÄÄDÖSSÄ!!! Eli kun vöitä nostetaan istuimen takaa ylemmäs, tyyny pois! Lukee käyttöohjeissa, sivu 12 ja 13Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2005 klo 21:44 Annikki82 kirjoitti:Meilläkin on tuo kaukalo ostettuna ja käyttäjää vielä odotellaan.
Jäi vaivaamaan et mihin se vastasyntyneelle tarkoitettu tukijuttu pitää tulla. Selän taakse vai alemmas? Tuntuu vaan se tuki aika suurelta.
Minä jo aattelin, etteikö kenelläkään muulla ole kyseistä kaukaloa...Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2005 klo 15:30 Miracle- himmeenä kirjoitti:Sivutolkulla papereita ja testituloksia kun oltiin luettu, päädyttiin Recaron turvakaukaloon...
Kallis ku ******, mutta kaunis, kevyt ja hhuippupisteillä
En mä hernettä vetäny nenään. Näin ensikertalaisena ja lapsen turvallisuutta ajatellen tulee vaan aina kaikkea hassuja kysymyksiä mieleen ja itsestä ne kysymykset ei tunnu tyhmiltä ainakaan sillä hetkellä ku ne tulee mieleen.Alkuperäinen kirjoittaja 04.08.2005 klo 08:39 kaislikossa suhisee kirjoitti:\Anteeksi, tarkoitus ei ollut huutaa :ashamed: . Näin vaan joskus kun se tyyny oli jätetty poitamatta ja nostettu vöitä.Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2005 klo 20:08 Annikki82 kirjoitti:Oon lukenu käyttöohjeet mutta muistaakseni sieltä ei selvinnyt kunnolla tuon selkätuen paikkaa. Tiesin kyllä tuon että tuki pitää poistaa kun säädöt nostetaan ylemmäs. Kaukalo myöskään ei ole meillä kotona tällä hetkellä et en voi käyttöohjeitakaan lukea
Kahdesta saksalaisesta lehdestä löytyi testi, arvaa vaan muistanko niiden nimiä :/Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2005 klo 22:35 Milla05 kirjoitti:\Minä jo aattelin, etteikö kenelläkään muulla ole kyseistä kaukaloa...Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2005 klo 15:30 Miracle- himmeenä kirjoitti:Sivutolkulla papereita ja testituloksia kun oltiin luettu, päädyttiin Recaron turvakaukaloon...
Kallis ku ******, mutta kaunis, kevyt ja hhuippupisteillä
Missä testissä Recaron turvakaukalo on ollut?? Mulla menny ohi vissiinkin... Meillä on myös kyseinen kaukalo ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä siihen.
Kyllä on! Britaxia myydään ainakin Saksassa Römer-nimellä..Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2005 klo 10:52 Vieras kirjoitti:On britax römer baby safe plus sama kuin britax baby safe plus?
Me ostettiin toi Gracon Autobaby jalustalla (suomesta) vaikka oltiin oikeastaan paadytty testin perusteella Britaksin Baby safe pussaan.Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2005 klo 22:14 Leevi kirjoitti:Moi,
Turvakaukalon ostossa ollaan täälläkin... Onkohan kellään kokemuksia siitä Gracon turvakaukalosta, johon kuuluu sellainen erillinen alusta, johon kaukalo on helppo kiinnittää? Vaikuttaa tosi kätevältä ainakin myyjän esittelemänä Toisena vaihtoehtona ollaan mietitty sitä Britaxin baby safe plussaa, sekin on hyvän tuntunen, mutta pitää tosiaan kiinnittää vöihin joka kerta erikseen. Onkohan se sitten työlästä vai eikö?
Meillä on toi Britax Römer Baby Safe Plussa. Pitää kiinnittää voihin joka kerta erikseen ja on tasan yhtä vaikeaa kuin itselle turvavyön laittaminen. Siinä menee sekunti. Otettiin tietenkin testivoittaja, eikä haittaa yhtään vaikka joutuu vyön aina vetämään (se on OIKEASTI HELPPOA), mä en tingi lapseni turvallisuudesta, ennemmin omasta mukavuudenhalustani!Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2005 klo 22:14 Leevi kirjoitti:Moi,
Turvakaukalon ostossa ollaan täälläkin... Onkohan kellään kokemuksia siitä Gracon turvakaukalosta, johon kuuluu sellainen erillinen alusta, johon kaukalo on helppo kiinnittää? Vaikuttaa tosi kätevältä ainakin myyjän esittelemänä Toisena vaihtoehtona ollaan mietitty sitä Britaxin baby safe plussaa, sekin on hyvän tuntunen, mutta pitää tosiaan kiinnittää vöihin joka kerta erikseen. Onkohan se sitten työlästä vai eikö?
Eipä sitä tartte olla mikään onneton tapaus että sen saa kiinnitettyä väärin, itellä nimittäin kävi pari kertaa niin kun oli vielä kaukalo käytössä. Meillä nimittäin piti sillon (eri auto ku nyt) laittaa se kaukalo eteen ja kun sen sinne tökkäsin ja kiersin kuskin puolelle laittaan sen kiinni (mä opin kiinnittään sen vaan sieltä puolelta kun melkein aina joutu sen sattuneesta syystä sieltä puolen laittamaan).Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2005 klo 22:38 Sara kirjoitti:Mä on kyllä sitä mieltä että täytyy olla hieman onneton tapaus jos saa kaukalon kiinnitettyä väärin!! Siinähän vain vedetään turvavyö kiinni, vöille on oikein omat kolot kaukaloissa joihin ne helposti menee =)
Mitä meillä on esitteitä Lapsi-messuilta niin kaukalon väärin asennus on todella vaikeaa, se riski tulee vasta isompien istuinten kohdalla, jossa pitää osata muutakin kuin turvavyön kiinni vetäminen hetkessä