turvakaukalo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tintti

Vieras
turvakaukalohan ei oo vauvan nukkumapaikka? tuli vaan mieleen et ku hetken ajaa autolla ja vaava siihen nukahtaa, voiko sen antaa nukkua unet loppuun perille päästyään? avaa vähän haalaria ettei kuuma tuu. näin ei ilmeisesti suositella mut olisha se helpompaa ku ottaa sitä pois siitä ja sit se herää ja plääplää.. jos leikkis et olis viel autossa ni eihän sitä voi ottaa sieltä pois ;) tulipa sekavan olonen kirjotus!

mikä on "turvalline" aika kuukauden ikäselle lapselle nukkuu kaukalossa?

Joo ei sitä suositella, mutta kyllä me annettiin nukkua muuutamakin tunti. Meillä tyttö oli vauvana niin kivulias ja itkuinen, että jos se johonkin nukahti niin oli parempi antaa vaan nukkua. Ja just viime neuvolakäynnillä kehuivat tytön selkää, että ei siinä oo mitään vikaa.

Mutta siis muutamaa tuntia pidempään en kerrallaan kaukalossa, sitterissä tai koliikkikeinussa istuttaisi.

No näkeehän noita kauppakeskuksissa travel-systemseissä, että istuvat tuntikaupalla siinä ratas-kaukalo hässäkässä, joten eiköhän tuo ole ihan ok, kun ei nyt harva se päivä tapahdu.

mä kyllä olen antanut nukkua unet loppuun, oon laittanu kaukalon kallelleen, niin että on enempi makuuasennossa. paljon miellyttävämpää, kun vauva on siellä viihtynyt ja nukkunut esim. kun olin isäni kanssa syömässä. en nyt osaa noista turvallisista ajoista sanoa, itse kyllä pidin useammankin tunnin. en sitten tiedä liekö turvallista, mutta kun itsekin ajattelin, että kyllähän se liikkeellä oltaessa siellä kuitenkin nukkuisi, ja meillä kun ei omaa autoa ole, niin eipä se niin tavallista ole se kaukalossa oleilu. n. neljä-kuusi kertaa kuussa, joka päivä jos käytät, niin sitten en tiedä onko eri asia.

Yhteistyössä