Turvaistuinvinkkejä

Meillä himpun yli 1v mahtuu vielä juuri ja juuri kaukaloon, mutta pian on turvaistuimen hankinnan laita. Isommalla (2v8kk) on tällä hetkellä Britax Multitech. Aeimmin ajateltiin, että toisellekin samanlainen. Mutta nyt olen herännyt, että eihän siinä ole varmaan mitään järkeä, vaan siirrettäis isomman istuin pienemmälle ja isommalle uusi, ei ehkä niin "moniominaisuuksinen" kuin Multitech.

Halutaan pitää isompi sinne 3v asti (jos vaan autoon mahtuu) selkä menosuuntaan eli vielä muutama kuukausi. Kuka osaisi suositella jotain hyvää istuinta tuolle melkein 3v:lle? Entä onko joku laittanut 3vn jo suortaan tavalliseen turvavyöistuimeen? Jos a) toivoisi pienemmän vielä muutaman kk mahtuvan kiuluun tai b) vaihatisi kuitenkin lähes 3vn naama menosuuntaan turvavyöistuimeen?

Kiitos!
 
Meillä on Graco Logico S (tai vastaava), siis se telakalla oleva. Ja tuon saa niihin Gracon matkiksiin kiinni, mutta meillä niitä ei ole ollut. Jos paljon aikoo shoppailla tms., niin on varmaan kätsy. Meillä on vauvat olleet sen verran hyväunisia, että ainakin siirto kaukalosta vaunuihin nukkuvana on onnistunut.

Ainakin ennen ostoa kannattaa mallata jalustan (jos siis sellaisen mallin ottaa) kanssa autoon, että mahtuu! Ja jos on iso vauva/kasvaa nopeasti, niin kaukalo vai jäädä nopeasti pieneksi. AInakinin ne Brion kaukalot näyttää hurjan pieniltä. Meilläkin isompi siirrettiin tuosta Gracosta noin 9-10 kk tuohon isompaan, mutta tämä nuorempi on paljon pienempi, niin vielä mahtuu kaukaloon. Mutta vauvan koosta ja kasvustahan ei etukäten tiedä!
 
km
riippuu lapsen koosta voiko laittaa 3v turvavyöistumeen. kaverin poika oli 3vuotiaana 110cm ja 20kg nii oli turvavyöistuimessa. meidän 3v on 93cm ja 13kg, ja saa olla vielä ens kevääseen selkä menosuuntaan.
 
Ok kiitos, noita Gracoja olen vähän miettinyt.
Mä luulen että tulemme niitä käyttämään ja autoon matkarattaat mahtuu paremmin.
Ei meillä kyllä ole todellakaan vielä niitä isompiakaan rattaita ;)
Ostamme noi vasta joulun jälkeen.
 

Yhteistyössä