turvaistuin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuohon taisi joskus (ehkä viikko sitten?) olla ketjua "Mitäs Nyt" palstalla. Käy katsomassa jos löydät. Tämä on niin hiljainen palsta että tänne ei oikein pinoonnu vastaukset... Mutta tuo toinen onkin hurjasti elävämpi eikä ihan helpolla hakemaansa löydä.

Pistä vaikka suora linkki tähän sitten jos paikannat sen ketjun, niin voi joku muukin käydä lukemassa.

Onnea etsintöihin :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2005 klo 19:20 Jäärä kirjoitti:
www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=216997
löytyy se juttu, ihan tältä palstalla pari sivua taaksepäin

Ei se tuo ollut, itsekin luin sitä tuolta kiihkeeltä palstalta - hmm... juhannuksen jälkeen kai... Koitin etsiä mutta en löytänyt :(

Minun serkku oli kolarissa, aika kova tälli (peräänajo). Tapahtui keskustasta poistuvan maantien varressa, rajoitus tiellä oli 60km/h. En tiedä mikä oli perään ajavan auton nopeus. Kyydissä oli vajaa kaksivuotias Britax Two-Way-Elite-istuimessa. Sekä serkkuni, että poika käytettiin terveyskeskuksessa. Pojalle ei onneksi tullut yhtään mitään, istuin oli pysynyt täysin paikallaan törmäyksessä! Serkku itse oli raskaana, olikohan seitsemännellä vai kahdeksannella kuulla, aika lopussa kuitenkin. Serkulla itsellään oli odottavan äidin turvavyö ja terveyskeskuksessa sanoivat, että ilman sitä olisi voinut käydä ikävästi kun vyö olisi repäissyt vatsan kohdalta. Serkullani kävi kolarissa olkapäähän, ilmeisesti turvavyö tempaisi. Kummallekaan lapselle (istuimessa ja mahassa oleville) ei luojan kiitos tullut mitään! Auto oli muistaakseni noin 7-8 vuotta vanha. Lapsen turvaistuin oli täysin ehjä kolarin jälkeen mutta se piti vaihtaa siitä huolimatta (vissiin joku varotoimenpide).
Kerrottakoon, että meillä on nyt käytössä tuo samainen istuin ja myös minä käytin raskaus-aikana turvavyön alentajaa itselläni.

Yhteistyössä