turvaistuin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turvaistuimen kysyjäihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turvaistuimen kysyjäihminen

Vieras
Pitäisi tytölle ostaa turvaistuin, kun alkaa jäädä kaukalo jo vähän pieneksi. Tai vaihtoehtoisesti pitäisi ostaa pojalle (3v. ja 13kg) turvaistuin (9-18kg) ja tytölle sitten pojan tämänhetkinen.

Ajatuksia, että kummin ois järkevämpää tehdä ja olisiko suosituksia istuimista?

Meillä vaan mokoma tuo 3-v. on niin pienikokoinen, ettei varmaan mene vielä turvavyöistuimeen. Taitaa olla sen 15kg se alapainoraja ja oikeestaan pituus on varmaan se, mikä tulee vastaan (on alle n.90cm)

Yksi vaihtoehto olisi isommalle palkki-istuin, josta saa myöhemmin muutettua turvavyöistuimen. (Turvavyöistuimeen pitäisi painoa olla 15kg.) Esim. Cybex Pallas on hyvä.

Mä ostin Cybex Pallas palkki-istuimen tytölle kaukalon jälkeen ja siinä on se hyvä puoli että se on ilman mitään kummempia asennuksia myös 4 v sopiva istuin ilman palkkia, nostaa vain niskatukea ylemmäs(yhdellä kädellä hoituva asennus). Sun tapauksessa molemmat lapset on vielä sen kokoisia että palkilla pitäis kiinnittää. Siinä on se hyvä puoli ettei tartte mitään istuimen omia vöitä säädellä kun alle 15 kg kiinnitetään turvapalkin kanssa ihan auton vyöllä istuimeen.

Tuo kuulostaa ihan varteenotettavalta. Pojalla on Carenan istun nyt (ei oo ihan kauheen hyvä sekään...) Pitääpä vähän katella noita. Kiitos vastauksista!

Tilasin itse Saksasta ne palkki-istuimet. Ekaks tytölle sen palkillisen, se oli tosi hyvä ja sit tilasin pojalle ilman palkkia kun on jo 15 kg. Tarpeen vaatiessa sitä voi käyttää sen palkin kanssa, kun mun nähdäkseni niissä ei oo muuta eroa kuin että se pallas on korokkeella että lapsi näkee paremmin, mut muuten ne on identtiset sen isompien istuimen kanssa.

Juuri näin, palkki poistamalla saa turvavyöistuimen. Erittäin hyvä suoja sivutörmäyksissä. Helppo siirtää autosta toiseen, jos tarvii. Tilasin Saksasta 85 euroa halvemmala kuin Suomesta kotiin kannettuna.

143€ näyttäs olevan poistuvia värejä mytoys.de:ssa. Ehkäpä tilaan. Tai kait se pitää vielä kysyä mieheltä mielipide asiasta :D Ja tilata sit kuitenkin.

Yhteistyössä