Että minkäikäisen lapsen olette sitten laittaneet turvävyöistuimeen istumaan?
istuuko se siis edelleen turvaistuimessa?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mä en tiedä edes millainen on turvavyöistuin ? :ashamed:
onko se siis jotenkin erilainen kuin sellai pelkkä istuinkoroke ? tollasta korotinta ollaan ajateltu hankkia viis vuotiaallemme..
Se on sellainen selkänojallinen koroke,sen kanssa saa turvavyön mukavammin kulkemaan oikelta korkeudelta ja pää ei retkahda mihinkään,jos nukahtaa matkalla.Alkuperäinen kirjoittaja endie:mä en tiedä edes millainen on turvavyöistuin ? :ashamed:
onko se siis jotenkin erilainen kuin sellai pelkkä istuinkoroke ? tollasta korotinta ollaan ajateltu hankkia viis vuotiaallemme..
Alkuperäinen kirjoittaja *?:istuuko se siis edelleen turvaistuimessa?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mä en tiedä edes millainen on turvavyöistuin ? :ashamed:
ja sakot saisitte heti jos polliisi sattuis näkemää.Alkuperäinen kirjoittaja endie:Alkuperäinen kirjoittaja *?:istuuko se siis edelleen turvaistuimessa?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mä en tiedä edes millainen on turvavyöistuin ? :ashamed:
joo. hyvin on mahtunut. tosin viime aikoina ollaan kuljettu ilman mitään istuinta pelkillä vöillä. vähän autosta riippuen.
mjaa. eipä se meidän taloutta kaatais.Alkuperäinen kirjoittaja erf:ja sakot saisitte heti jos polliisi sattuis näkemää.Alkuperäinen kirjoittaja endie:Alkuperäinen kirjoittaja *?:istuuko se siis edelleen turvaistuimessa?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mä en tiedä edes millainen on turvavyöistuin ? :ashamed:
joo. hyvin on mahtunut. tosin viime aikoina ollaan kuljettu ilman mitään istuinta pelkillä vöillä. vähän autosta riippuen.
Alle 135cm tarvitsee kokonsa mukaisen istuimen eli esim koroke jos on jo 5vAlkuperäinen kirjoittaja endie:mjaa. eipä se meidän taloutta kaatais.Alkuperäinen kirjoittaja erf:ja sakot saisitte heti jos polliisi sattuis näkemää.Alkuperäinen kirjoittaja endie:Alkuperäinen kirjoittaja *?:istuuko se siis edelleen turvaistuimessa?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mä en tiedä edes millainen on turvavyöistuin ? :ashamed:
enemmän mä mietin lapseni turvallisuutta.
mutta muuten minkäs ikänen/kokonen lain mukaan pitää olla jossain istuimessa? koska pelkät vyöt riittää?
Alle 135 cm on matkustettava koon mukaisessa turvalaitteessa,yli 3-vuotias saa olla tilapäisesti takapenkillä vöissä.Alkuperäinen kirjoittaja endie:mutta muuten minkäs ikänen/kokonen lain mukaan pitää olla jossain istuimessa? koska pelkät vyöt riittää?
Mä jotenkin luulis et se jonkinlainen turvaistuin / koroke ois pakollinen vain 3v asti, sen jälkeen omantunnon mukaan...?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mjaa. eipä se meidän taloutta kaatais.Alkuperäinen kirjoittaja erf:ja sakot saisitte heti jos polliisi sattuis näkemää.Alkuperäinen kirjoittaja endie:Alkuperäinen kirjoittaja *?:istuuko se siis edelleen turvaistuimessa?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mä en tiedä edes millainen on turvavyöistuin ? :ashamed:
mutta muuten minkäs ikänen/kokonen lain mukaan pitää olla jossain istuimessa? koska pelkät vyöt riittää?
Noup,siitä tuli pari vuotta sitten laki voimaan ja se raja kuten yllä mainittu 135 cm.Alkuperäinen kirjoittaja RuisNeppari:Mä jotenkin luulis et se jonkinlainen turvaistuin / koroke ois pakollinen vain 3v asti, sen jälkeen omantunnon mukaan...?
No et kyllä tunnu miettivän lapsesi turvallisuutta!!!! Alle 135 senttinen täytyy olla jossain istuimessa. Mietippä, kun tulee kolari ja sillä lapsella on se turvavyön ylempi hihna kaulan kohdalla, niin miten käy?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mjaa. eipä se meidän taloutta kaatais.Alkuperäinen kirjoittaja erf:ja sakot saisitte heti jos polliisi sattuis näkemää.Alkuperäinen kirjoittaja endie:Alkuperäinen kirjoittaja *?:istuuko se siis edelleen turvaistuimessa?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mä en tiedä edes millainen on turvavyöistuin ? :ashamed:
:hug:Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:No et kyllä tunnu miettivän lapsesi turvallisuutta!!!! Alle 135 senttinen täytyy olla jossain istuimessa. Mietippä, kun tulee kolari ja sillä lapsella on se turvavyön ylempi hihna kaulan kohdalla, niin miten käy?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mjaa. eipä se meidän taloutta kaatais.Alkuperäinen kirjoittaja erf:ja sakot saisitte heti jos polliisi sattuis näkemää.Alkuperäinen kirjoittaja endie:Alkuperäinen kirjoittaja *?:istuuko se siis edelleen turvaistuimessa?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mä en tiedä edes millainen on turvavyöistuin ? :ashamed:
No eipä tunnu siltä, että miettisit!Alkuperäinen kirjoittaja endie::hug:Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:No et kyllä tunnu miettivän lapsesi turvallisuutta!!!! Alle 135 senttinen täytyy olla jossain istuimessa. Mietippä, kun tulee kolari ja sillä lapsella on se turvavyön ylempi hihna kaulan kohdalla, niin miten käy?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mjaa. eipä se meidän taloutta kaatais.Alkuperäinen kirjoittaja erf:ja sakot saisitte heti jos polliisi sattuis näkemää.Alkuperäinen kirjoittaja endie:Alkuperäinen kirjoittaja *?:istuuko se siis edelleen turvaistuimessa?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mä en tiedä edes millainen on turvavyöistuin ? :ashamed:
JOS tulee kolari, ei KUN.
ja usko pois, kyllä mä mietin. ehkä enemmän jopa kuin luuletkaan.
ihan miten vaan.Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:No eipä tunnu siltä, että miettisit!Alkuperäinen kirjoittaja endie::hug:Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:No et kyllä tunnu miettivän lapsesi turvallisuutta!!!! Alle 135 senttinen täytyy olla jossain istuimessa. Mietippä, kun tulee kolari ja sillä lapsella on se turvavyön ylempi hihna kaulan kohdalla, niin miten käy?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mjaa. eipä se meidän taloutta kaatais.Alkuperäinen kirjoittaja erf:ja sakot saisitte heti jos polliisi sattuis näkemää.Alkuperäinen kirjoittaja endie:Alkuperäinen kirjoittaja *?:istuuko se siis edelleen turvaistuimessa?Alkuperäinen kirjoittaja endie:mä en tiedä edes millainen on turvavyöistuin ? :ashamed:
JOS tulee kolari, ei KUN.
ja usko pois, kyllä mä mietin. ehkä enemmän jopa kuin luuletkaan.
Samanikäiselle tytölle hankittiin kesällä mummolaan varaistuimeksi turvavyöistuin. Ja melkoinen haloo oli täällä, kun tota edes suunnittelin. Hyvin palveli ne pari reissua mitä sitä tarvittiin. Seuraavan kerran tarvitaan varmaan vasta ens kesänä.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Meillä poika oli jotain 3,5-vuotias.