Turvaistuin isofixilla???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Te joilla on autossanne isofix-kiinnikkeet, mikä turvaistuin teillä on käytössä? Etsin turvaistuinta 4kk ikäiselle kun kaukalo jäämässä pieneksi. Kokemuksia, mikä on ollut hyvä käytössä ja siis isofixilla?

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Niin ja meillä siis on tuollainen Besafe izi combi isofix

Saako istuimen sekä selkä-että kasvot menosuuntaan?

Ap: 4kk ikäinen on kyllä aivan liian pien seuraavaan istuimeen. Istuin ei ole turvallinen vielä niin pienelle eikä ole hyvä selälle. 4kk ikäinen ei osaa istua vielä itse ja noissa isompien istuimissa pitää lapsen jo osata istua.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Niin ja meillä siis on tuollainen Besafe izi combi isofix

Saako istuimen sekä selkä-että kasvot menosuuntaan?

Ap: 4kk ikäinen on kyllä aivan liian pien seuraavaan istuimeen. Istuin ei ole turvallinen vielä niin pienelle eikä ole hyvä selälle. 4kk ikäinen ei osaa istua vielä itse ja noissa isompien istuimissa pitää lapsen jo osata istua.

Saa molemmin päin, mutta kasvot menosuuntaan tulee ilman isofixiä. En tiedä onko missään istuimessa niin, että molemmin päin saisi kiinnikkeillä.

Se Wavo fix (jota tosin ei taida saada kuin ulkomailta) on sellainen jonka saa molempiin suuntiin. Myydään myös nimellä Bimbo fix. Kattelin meille, mutta en uskaltanut ostaa koska ei voi kokeilla autoon.
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/wavo_fix_xl_isofix/

Alkuperäinen kirjoittaja Oho:
Se Wavo fix (jota tosin ei taida saada kuin ulkomailta) on sellainen jonka saa molempiin suuntiin. Myydään myös nimellä Bimbo fix. Kattelin meille, mutta en uskaltanut ostaa koska ei voi kokeilla autoon.
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/wavo_fix_xl_isofix/

Mistä näitä saa? Kuullosti tosi hyvältä kun sai molempiin suuntiin isofixillä.

Oon kuullut niin monen valittavan että ei mahdu lapset siihen 6kk ikäisenä, en tiedä mikä siinä jää pieneksi =)
Meillä oli britaxin kaukalo missä molemmat istuivat vuoden ikään..

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
se vanha gracon autobaby usein jää pieneksi ennen 6kk ikää isoilla lapsilla, se on varmaan kaikista pienin kaukalo..

Oho, meillä sitä autobabya käytettiin 1v2kk ikään asti.. Siis miten se jää pieneksi.. siis mulle sanottiin että kyllä ennen tulee se 18kk täyteen kun oikeesti käy pieneksi.

Komppaan edellistä. Meillä myös käytössä 12-14kk eikä kyllä käynyt pieneksi ennen sitä. Lapsi on poika joka kasvaa keskikäyrällä.

Meillä tosi pieni kokoinen tyttö siirtyi Be safen izi combi isofixiin 8kk iässä. Ei suostunut enää matkustamaan vauva-asennossa kaukalossa vaikka olisi siihen (Brio Primo) oikein hyvin vielä mahtunut. Osasi jo tuolloin istua hyvin ja tuo oli ainut istuin mikä Tampereelta löytyi, jossa oli pään sivutörmäyssuojat tarpeeksi alhaalla. Nyt meillä on niitä neidin käytössä kaksin kappalein eli tykätty on.

4kk on kyllä tosi pienen oloinen turvaistuimeen. Kokeilisin myös kaukalopussia tai ostaisin isomman kaukalon muutamaksi kuukaudeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Jos saa molempiin suuntiin isofixillä niin täytyy olla todella paljon jalkatilaa sitten naama menosuuntaan mennessä. Sillä meillä on ihan tilava auto ja meille ei ois ees mahtunut noilla isofixeillä toiseen suuntaan, kallistuskulma on semmonen että jalat ois ottanut etupenkkiin kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
se vanha gracon autobaby usein jää pieneksi ennen 6kk ikää isoilla lapsilla, se on varmaan kaikista pienin kaukalo..

Meillä ISO lapsi sopi hyvin 7kk ikään asti tuohon autobabyyn. Meillä tuo besafe ja TYKKÄÄN, mut en laittais kyllä mihinkään penkkiin 4kk ikäistä.

Jos saa molempiin suuntiin isofixillä niin täytyy olla todella paljon jalkatilaa sitten naama menosuuntaan mennessä. Sillä meillä on ihan tilava auto ja meille ei ois ees mahtunut noilla isofixeillä toiseen suuntaan, kallistuskulma on semmonen että jalat ois ottanut etupenkkiin kiinni.

Saako niitä Suomesta vai missä oot testannut?

Mä kattelin sillon noista saksalaisista nettikaupoista. Tuo tilanahtaus tosiaan pelotti, mutta kuvittelin sen olevan ennemmin ongelma selkä menosuuntaan ollessa.

Gracon turvakaukaloissa saa lisää mittaa hihnoihin lantiolta, ei tarvi vaihtaa isompaan vaan lukea ihan ohjekirjaa ja taas opn monta kymmentä senttiä lisää mittaa hihnoissa.

Saako niitä Suomesta vai missä oot testannut?

Mä kattelin sillon noista saksalaisista nettikaupoista. Tuo tilanahtaus tosiaan pelotti, mutta kuvittelin sen olevan ennemmin ongelma selkä menosuuntaan ollessa.

Mä en ole testannut, mutta mä olen lukenut siitä monessa paikassa. Esim niissä penkeissä mitkä tulee vain kasvot menosuuntaan ja ovat isofixillä, ainakin myyjän mukaan on kovin suuri tilantarve. siis kun yleensä istuimet eivät ole kuitenkaan ihan pystyssä, jolloin jalat mahtuisivat varmasti hyvin sinne jalkatilaan.
Vaikea selittää

Uusimmat

Yhteistyössä