turvaistuimista

Meillä turvaistuimen hankinta on kohta ajankohtaista ja kaipailisin vähän kokemuksianne..

Missä vaiheessa olette siirtyneet turvakaukalosta turvaistuimeen? Mitä ominaisuuksia pidätte tärkeänä? minkä merkkisiä istuimia teillä on ja mitä ne ovat maksaneet? Oletteko olleet tyytyväisiä hankintaanne?
Kiitos jos joku jaksaa vastata! =)
 
Heippa hei!!
Minä tuola parahiksi olen myymässä semmosta Akta Cragon istuinta, joka on mielestäni tosi hyvä istuin =) Se sopii 5kk-n.4-5vuotiaaksi asti, sen saa selkä tai kasvot menosuuntaan, kummin tahtoo, ja sen voi asentaa kaikille auton istuimille. Ja sen voi kiinnittää sekä kolme- että kakspistevöillä!
Siinä on portaattomasti säädettävä istuma-asento, joten se on hyvä pienellekkin ihmiselle niin ei ns. kuormitu selkä liikaa esim. pitkillä automatkoilla. Ja isompanakin tietysti kivempi matkustaa kun voi vaikka nukahtaa eikä selkä oo mutkalla ;)

Käy kattoon huutonetistä kuva myynnissä olevasta istuimestani, ja ilmottele jos olet kiinnostunut! :D
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=58979963


Toinen hyvä istuin mistä olen tykänny tosi kovasti, on BeSafe Comfort- istuin. Siinä on kolmiportainen kallistussäätö, ja sen saa aika kenolleen! Meillä matkustellaan paljon autolla, ja pitkillä matkoilla on hyvä että voi lapsi rennosti nukkua ilman että selkä ja peppu väsyy. Mutta sen saa vain kasvot menosuuntaan, joten ihan pienelle sitä ei suositella. Mutta isommalle lapselle hyvä, ei käy ahtaaksi liian pian! =)

Mukavaa turvaistuimen metsästystä ;)


Aijoo, ja tuo Cragon istuin maksaa uutena 329euroa, ja se BeSafe-istuin jotain 249euroa. Cragon istuimen voit saada multa jopa alle 200 :D
:ashamed: Sori kauhea kaupittelu heti kättelyssä... :ashamed:
 
Kannattaa toki katsoa noi istuimet myös uutena eli vanhat mallit ovat aina edullisempia kuin uutuudet. Meillä on HTS besave izi kid eli saa vain asennettua niska menosuuntaan ja vie suht paljon tilaa. Edessä on sellainen turvakaari, joka antaa jaloille hyvin tilaa, eli ei tule sitä että jalat ei mahtuisi 3 vuotiaalla kuin koukkuun. Toisessa autossa on Britax Römer isofix enkä suosittele koska saa vain kasvot menosuuntaan.

Toi HTS maksoi -06 alkuvuodesta 350e ja römer tuli jotain 300e en varmaksi muista. Ite nyt oottelen että noi gracon logico s turvakaukalot tulisivat syysalennukseen, niillä on kummiski tulossa parempi versio ensvuodelle.
 
satu86
akta crago istuin ei ole kupera joka saattaa aiheuttaa lonkka ja selkä vikoja.. näin sanottiin meille. istuimen kannattaa olla kupera. meillä oli aikaisemmin tuollainen akta crago mut se varastettiin. ostettiin sitten istuin joka kupera, Brio zento.. on hyvä istuin ja maksoi 249?
 
Meillä on turvaistuimena britaxin two way elite. Minun mielestäni tämä on paras malli, koska pidän erittäin tärkeänä että istuin on tilava, jotta talvikamppeissa ei ahdista istua autossa. Jotkut istuimet ovat niin kuppimaisia ja pienen oloisia. Uskon, että tyttöllä tämä istuin menee pitkään ja kun istuimen saa molemmin päin (kasvot menosuuntaan tai selkä menosuuntaan mikä on se suositus alle 3vuotiaille).
Turvaistuimeen vaihdettiin kun lapsi oli reilu vuoden ikäinen, koska kaukalo kävi talvivaatteissa todella ahtaaksi. Hintaa istuimella on n. 250e, riippuen kai ostopaikasta ja onko mahdollisesti tarjouksessa.
Erittäin tyytyväinen olen tähän ostokseen ollut.
 
Meillä on istuimena Kiddy Life Pro. Saa asennettua vain kasvot menosuuntaan. Tukeva, kevyt ja tosi tilava, siitä saa turvavyöistuimen. Penkin kuppimaisuudesta en osaa sanoa, käytössä istuin on ollut n. 3 kk (poika oli 10 kk kun siirryttiin kaukalosta pois). Plussaa tosi tukeva ja hyvä pääntuki, ei retkota pää kun nukkuu autossa ja säädettävät tuet, että mahtuu varmasti isompanakin istumaan. Hinta 249 e. Erittäin tyytyväinen olen ollut.
 
Meillä on sekä Britaxin Two Way Elite että tuo Evolva 1-2-3. POika siirtyi istuimeen muistaakseni joskus 8 kk iässä. En suosittele tuota Evolvaa vielä niin pienelle, mutta Two Way Elite on ihan hyvä vaihtoehto. Poika, joka on 2 v 2 kk matkustaa siinä selkä menosuuntaan lepoasentoon kallistettuna kaikki pidemmät matkat (on meillä ns. ykkösautossa).
 

Yhteistyössä