Turvaistuimista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Siis jotku vyöistuimethan ei tule millään kiinni itse auton penkkiin.
Lapsi istuimeen ja auton turvavyö kiinni, kun lapsi ei istuimessa ole niin istuin on takapenkillä irrallaan,kyllä tällaisia on!

Me kun ostettiin tuo istuin, niin myyjä vielä painotti sitä (ja käyttöohjeissakin taitaa lukea), että istuin on AINA kiinnitettävä auton kolmipistevyöllä, vaikka siinä ei lapsi silloin istuisikaan, jos auto liikkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Lapsi istuimeen ja auton turvavyö kiinni, kun lapsi ei istuimessa ole niin istuin on takapenkillä irrallaan,kyllä tällaisia on!

Me kun ostettiin tuo istuin, niin myyjä vielä painotti sitä (ja käyttöohjeissakin taitaa lukea), että istuin on AINA kiinnitettävä auton kolmipistevyöllä, vaikka siinä ei lapsi silloin istuisikaan, jos auto liikkuu.

Siis tottakai!Muutenhan ne lentelee miten sattuun siellä.
Mutta että istuin itsessään ei käytön aikana kiinni penkissä,sitä tarkoitin =)

Meillä kohta 3-v., 17 kg ja pitkästi yli 90cm (tää oli minimipituus, jolla tohon istuimeen voi laittaa), on tällänen:

Tosi hyväksi todettu, menee piiiitkään, säädettävä istuinleveys ja pääntuen sekä sitten aikanaan selkänojan saa irti ja istuimesta tulee pelkkä koroke.

Tätä ennen meillä oli two way elite, mutta alko tulla selkänojan korkeus vastaan, pojan päälaki alko vilkkua selkänojan reunalla, sitä käytettiin koko ajan istuimen vöillä ja selkä menosuuntaan, uudella istuimella pääsi sitten matkustamaan nenu menosuuntaan (ja jokusen kuukauden on herra nyt uudessa istuimessaan matkannu).

Mä olen harkinnut tällaista. Muuten sama, mutta isofixilla eli pysyy paikallaan silloinkin kun lapsi ei ole kyydissä ja luulisin, et kolaritilanteessa parempi isofixilla kuin ilman.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=888&toimittajaid=9

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen harkinnut tällaista. Muuten sama, mutta isofixilla eli pysyy paikallaan silloinkin kun lapsi ei ole kyydissä ja luulisin, et kolaritilanteessa parempi isofixilla kuin ilman.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=888&toimittajaid=9

Joo, jos olis ne isofix-kiinnikkeet. Meillä kun ei oo omaa autoa, istuin on mummin ja vaarin autossa, ja välillä enon autossa. Silloin kun se ostettiin, ei mummin ja vaarin autossa ollut isofixejä, nykysessä olis (ostivat vasta uuden auton, kun ei istuinkaan oo vanha :D ), mutta enon autossa ei oo, eli toi tavallinen on meille parempi vaihtoehto :).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo, jos olis ne isofix-kiinnikkeet. Meillä kun ei oo omaa autoa, istuin on mummin ja vaarin autossa, ja välillä enon autossa. Silloin kun se ostettiin, ei mummin ja vaarin autossa ollut isofixejä, nykysessä olis (ostivat vasta uuden auton, kun ei istuinkaan oo vanha :D ), mutta enon autossa ei oo, eli toi tavallinen on meille parempi vaihtoehto :).

Meillä olis ne isofix-kiinnikkeet, joten sen takia ajateltiin sitä vaihtoehtoa.

Minkään turvaistuimen ei tulisi koskaan olla irrallaan autossa. Jos lapsi ei ole istuimessa, niin turvaistuin pitää silti laittaa turvavyöllä kiinni.

Siis tottakai!Muutenhan ne lentelee miten sattuun siellä.
Mutta että istuin itsessään ei käytön aikana kiinni penkissä,sitä tarkoitin =)

Ahaa, täällä olikin jo joku kommentoinut. ;)

Uusimmat

Yhteistyössä