Turvaistuimista, onko tämä hyvä??

PrincessOfAcco

Aktiivinen jäsen
21.07.2006
1 719
1
36
Tilattiin Netanttilasta tää turvaistuin kaksivuotiaalle tytölle, onko mielestäsi hyvä ja hintansa väärti? Pitkäikäinen pitäisi ainakin olla

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=287636&shopId=10009&findPath=true&compartmentId=10070&categoryId=10093&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
En tiedä tosta istuimesta mitään mutta kun se on vaan naama menosuuntaan niin en ostaisi

no en mäkään olisi ostanut, jos olisin ostanut sen kymmenkuiselle niin kuin toi nuorin ikä tossa on, mutta kun ostin kaksivuotiaalle sillä tähtäimellä ettei kovin kauaa mahdu olemaan selkä menosuuntaan päin, muuta kuin polvet suussa :/

Mun mielestä ainakin ihan hyvä vois olla. Menee ainakin niin pitkään kuin tarvii iän ja painon puolesta. Ja mitä isommaksi vauvat/lapset kasvaa niin kyllähän he haluavat olla jo niin kuin aikuisetkin eli kasvot menosuuntaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Mun mielestä ainakin ihan hyvä vois olla. Menee ainakin niin pitkään kuin tarvii iän ja painon puolesta. Ja mitä isommaksi vauvat/lapset kasvaa niin kyllähän he haluavat olla jo niin kuin aikuisetkin eli kasvot menosuuntaan :D
sitähän mäkin. Oon mä nähnyt ihmisiä joilla on nelivuotiaita polvet suus selkä menosuuntaan, mutta en usko että se on sen turvallisempaa enää, musta jo kaksivuotias saa olla tosi inhottavassa asennossa jos on selkä menosuuntaan kun jalkoja ei saa mihinkään. Alle parivuotis menee vielä niin, mutta ei enää isompana. Meidän neiti ei muutenkaan nauti olostaan aina autossa, niin nyt ainakin näkee vähän paremmin ulos jos viihtyisi sitten
:)

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Ja meillä neiti on reilu 6kk ja tuntuu ettei turvakaukalossa enää pysy, on niin utelias ja ison oloinen, että haluais olla jo niin kuin muutkin :D

*tiedän tunteen*

Meillä on pikkukakkonen tulossa vuodenvaihteessa ja mietin, että minkä ikäisenä kannattaisi turvakaukalosta siirtää tohon tuoliin, kun meidän turvakaukalo on vuoden ikään saakka ja en ehkä ihan vuosikasta tuohon tuoliin laittaisi. Meidän tää kaksivuotis oli vähän alle vuoden verran käytetyssä turvaistuimessa kun lakkasi olemasta kaukalossa, mutta halusin ostaa "kunnollisemman"

Toisaalta jos pikkukakkonen on yhtä pieni kuin tämä neiti, hän mahtuu ehkä hiukan yli vuoden ikään kaukaloon vielä turvallisesti, jos sitten ostaisi esikolle nelivuotiaitten sellasen erilaisen istuimen missä ollaan tavallisessa vyössä. kun siinä vaiheessa neiti olis jo reippaasi yli kolme kun kakkonen olisi vähän yli vuoden..

Alkuperäinen kirjoittaja Isomuija:
Katsoppas onko päässyt testeihin mukaan! Turvaistuin testin voit käydä katsomassa osoitteesta www.autoliitto.fi

Kiitti linkistä! Ei ollut noissa testeissä, mutta aijon googlettaa tän koodin, kun tossa lukee että sillä on hyväksyntä ECE R44/03

Annatteko vauvan päättää turvallisuudestaan, jos teistä "tuntuu" että hän haluaisi istua jo kasvot menosuuntaan? TE sen päätöksen lapsen turvalaitteen käytöstä teette, ei lapsi. Eihän hän paremmasta tiedä, jos ette ole kasvot menosuuntaan häntä kuljettaneet.
Ja joku puhui 4v, jolla on polvet suussa turvaistuimessa. Turvallisuussuositus on 3 vuotiaaksi asti selkä menosuuntaan, joten ei tässä tarvitse alkaa liioittelemaan. Toki tuo 3v. on suositus, jota lähelle ainakin kannattaa yrittää sinnitellä. Mutta jos puhutaan vaikka n. 1v ikäisestä lapsesta ja hänen istumisestaan turvaistuimessa, niin mielestäni vastuuntuntoinen vanhempi ei edes MIETI kasvot menosuuntaan laittamista.

puppupuhetta että lapsi ei mahdu olemaan 3v asti takaperin.itse en laittaisi kasvot menosuuntaan ennenkuin lapsi vähintään 15kg.mun 6v lapsenikin mahtuu kunnolla vielä selkä menosuuntaan ja just on 15 kg!!!

jos on näin: jos lapsen laittaa selkä menosuuntaan, oksentaa joka jumalan kerran ja kunnolla? ja jos pitkä matka niin kahteen kolmeen kertaan?

kuinka moni pitäs silti selkä menosuuntaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
puppupuhetta että lapsi ei mahdu olemaan 3v asti takaperin.itse en laittaisi kasvot menosuuntaan ennenkuin lapsi vähintään 15kg.mun 6v lapsenikin mahtuu kunnolla vielä selkä menosuuntaan ja just on 15 kg!!!

:laugh: :saint: en haluaisi olla sun lapsi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo. mun kymmenvuotias olisi varmaan onnessaan, jos saisi vaihteenvuoksi matkustaa selka menosuuntaan...
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kertokee:
jos on näin: jos lapsen laittaa selkä menosuuntaan, oksentaa joka jumalan kerran ja kunnolla? ja jos pitkä matka niin kahteen kolmeen kertaan?

kuinka moni pitäs silti selkä menosuuntaan?

no en laittaisi jos olisi vähintään vuoden vanha ja jos ei voi antaa tai ei toimi antaa pahoinvointilääkettä.

Mutta vaikka selkä menosuuntaan on pikkusille tärkeää, niin kaikkein tärkein asia on että kuski on selvä, rauhallinen ja osaa ajaa turvallisesti. Onhan liikenteessä niitä törppöjä, eikä onnettomuus ole aina oma vika, mutta kuskilla on se tärkein rooli, se ennaltaehkäisevä rooli

Yhteistyössä