Turun sossu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaanana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaanana

Vieras
Myönnetäänkö Turun sosiaalitoimistossa sosiaaliluottoa/-lainaa, mikä sen nimi nyt sitten onkaan? Jos myönnetään, niin myönnetäänkö sitä takuuvuokraa varten vai pitääkö olla joku muu syy?

Olen muuttamassa asuntoon jonka vuokraisäntä ei huoli sosiaalitoimiston maksusitoumusta vaan tahtoo rahan konkreettisesti tililleen. Kuitenkin pienituloisena takuuvuokran kasaankyhääminen lienee sula mahdottomuus, joten ajattelin että sen sieltä saisi. Voidaanko takuuvuokra myöntää soskesta rahana vai annetaanko se aina ja vain maksusitoumuksena?

Kiitos.

Käsittääkseni sosiaalinen luotto olisi kohdallasi mahdollinen;

Pienituloisille ja vähävaraisille muille henkilöille, joilla ei ole mahdollisuutta saada muulla tavoin kohtuuehtoista luottoa ja luotolla voidaan realistisesti ja pitkäjänteisesti edistää asiakkaiden itsenäistä selviytymistä mm. kohtuullisiin kodin hankintoihin, asunnon muutostöihin, vuokra-asunnon vakuuteen, työn edellyttämän auton tai työvälineiden hankintaan tai henkilön talouden hallintaan saattamiseksi velkoja järjestelemällä.

No siis olen pienen lapsen yh-äiti ja opiskelija, joten tuloni ovat sen n. 700 euroa kuukaudessa suunnilleen, yläkanttiin pyöristettynä.

Mietin vain kun ei sosiaaliluottoa jokaisessa kaupungissa myönnetä, niin mahdetaanko sitä Turussa myöntää? Olis ihan taivaanlahja jos semmosta saisin.

Vanhemmillani on oman omakotitalonsa lainanlyhennykset maksussa, jolloin he eivät voi ainakaan koko summaa lainata, osan toki mutta tiukkaa tekee saada edes muutama satanen kuukauden aikana säästöön takuuvuokraa varten. Toinen asuntokaan ei oikein ole vaihtoehto kun olen muuttamassa Turusta toiselle paikkakunnalle jonka asuntotilanne on niin heikko ettei olisi varaa tätä mahdollisesti saamaani asuntoa menettää.

Eikö se ole niin että kun muuttaa paikkakunnalta x, paikkakunnalle y, niin paikkakunnan x tulee hoitaa nuo mahdolliset takuuvuokrajutut? Käsittääkseni paikkakunta y ei voi hoitaa tulevan asukkaan asioita vaan ne on aina kaupungin x asioita. :|

Kokeile Diakonissalaitosta( tai joku tuollainen se nimi oli), sieltä muistaakseni myönsivät siskolleni juurikin tuollaisen laina, kun oli samassa hankalassa tilanteessa.
Jotkut vuokranantajat vaan eivät hyväksy sossun takaamia juttuja...

Yhteistyössä