Turun seudun odottajia alkuvuosi 2014

No niin.

Elikä mä oon 35v toista lasta odottava nainen raisiosta. Esikoinen täytti pari viikkoa sitte 1v eli lapsille tulee ikäeroa 1,5v.samaan syssyyn vielä rakennetaan.

Molemmissa raskauksissa on vaivan ollu raskausdiabetes ja tässä se on todella paljon hankalampi. Sen johdosta oon menossa 1.10 äippäpolille kontrolliin. Veikkaan että insuliineille joudun jossain vaiheessa raskautta, valitettavasti.

Fb - ryhmä kiinnostaa muakin! Miten toimitaan ja kelle viestiä?

Joku kyseli alkuraskauden vuodosta. Mulla oli esikoisesta viikolla 9 vuotoa. Johtuu kuulemma etuseinä istukan muodostamisesta. Tässä istukka onkin takaseinässä.

Aamupala on edelleen mulla ongelma. Oksennan edelleen reilusti ja herkästi. Ei muuten mut raskausdiabetes sotkee ku ei voi olla syömättä eikä syyä sitä mitä mieli tekee.. Koskahan tämä loppuu?

Taika 17+3
 
Enpäs huomannu aiemmin toivottaa uusia tervetulleiks, eli tervetuloa! :) Kiva, kun porukka kasvaa (sananmukaisesti ;) )

Mua ei oo tossa etusivun listassa lainkaan, kun en oo varmaan missään vaiheessa antanut siihen virallisesti tietojani. Tässä ne siis:

Kaisis / 25 v. / LA 3.2.2014 / poikalupaus

Tänne ei tänään kuulu mitään kummempia. Kävin äsken luennolla, ja hitsi siellä on kylmä! Täytyy varmaan laittaa huomenna talvitakki. :D Mut ihana, kun aurinko paistaa.

Kivaa päivää kaikille toivottelevat

Kaisis ja Velho 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: Da capo
Taika78, voit laittaa fb-ryhmästä viestiä esim. mulle tai Hopeapaju78:lle. Laita yksityisviestillä nimi ja kuvailu profiilikuvasta, niin kutsutaan sut ensin kaveriks fb:s ja sen jälkeen voidaan lisätä sut ryhmään.

Tää viikko on ollu töissä tosi hektinen ja ei oo täälläkään ehtinyt pyöriä. Onneks huomenna on perjantai ja viikonloppu alkaa. :) Mitään ihmeempiä tänne ei kuulu. Rakenneultraa odottelen kovasti, enää kaks viikkoa aikaa. Onneks nää viikot menee niin nopeasti. :)
 
Mäkin tulin kurkkimaan, oon vietelly hieman hiljaiseloa, en ole edes käynyt lukemassa. Ei mitään tarkempaa syytä sille, tai no hitaat sivut ärsyttävät, ja jos viitsii vaivautua odottamaan latautumista, niin ketjut on täynnä fb-ryhmien mainostusta :ashamed: Kun itse en siellä ole, ja odotan vain päivää, kun kaikki ovat siellä ja jään tänne yksin höpöttelemään.

Tervetuloa kuitenkin uusille! :flower:

Me oltiin viime viikolla nt-ultrassa, kaikki oli hyvin :) isosiskot oli katsomassa tulevaa pikkusisarustan, nuorempi ei oikeen asiaa tajua, isompi puhuu melkein joka päivä vauvasta, kuinka hän sitten hoitaa jne. Pussailee mun mahaa ja toivottaa sille hyvät yöt :D

Ei mutta nyt nukkumaan ja huomenna reippaana viimeiselle harjoittelupäivälle. Tiettekö, se on mun vihoviimeinen harjoittelu ja valmistumispäiväksi kirjataan 30.9.2013!! :)

Talvis ja rauhallinen pötkylä 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: Da capo
Minä se olin, joka kyselin siitä vuodosta. Mulla kyse ei voi olla istukan liikkumisesta, sillä varhaisultrassa todettiin takainen istukka, joka sijaitsee aika korkealla jossain. Lääkäri kutsui sitä fundus-istukaksi tai joksikin sellaiseksi.
Mun vuodot ovat tainneet johtua ummetuksesta, näin ainakin epäilen. Täytyy varmaan harkita jotain ummetuslääkettä. Tai jos kyseessä on keskeytynyt keskenmeno, niin ensi keskiviikkonahan se sitten selviää, kun on nt-ultra.

Talvikselle onnittelut valmistumisesta jo vähän etukäteen! :)

Mua stressaa kauheasti. Ylihuomenna on muutto, ja onneksi pakkaus on ihan hyvässä vauhdissa, mutta tämä viikko on ollut ihan jäätävä opiskeluiden kannalta. Miljoona luentoa ja vielä ensi maanantaina tentti heti aamulla klo 8. Viikonloppuna ei oikein ehdi lukea, kun on tuo muutto, eikä nyt viikollakaan ole hääppöisesti ollut aikaa. Voi stressi!!!

Tänään kävi nolosti, kun rupesin yökkäilemään kaupan kassalla :D Olin veljen kanssa siinä, ja musta tuntui, että häntä vähän nolotti, kun kaksinkerroin siinä kaoin kyynelet silmissä. Mun toivuttuani hän kertoi, että yksi hänen opiskelukavereistaan on raskaana, ja hän oli tälle tytölle sanonut, että "joo, mä tiedän, millaista se alkuraskaus on, valita mulle vaan". En mitenkään ole valitellut vaivojani veljelle tai mitään :D

Mukavaa alkavaa viikonloppua!

Lumimyrsky ja Pikku Otus 10+4
 
Noniin, päivitänpä taasen kuulumisia. Flunssa on onneksi selätetty. Panadolia söin pahimpiin päänsärkyihin, lisäksi käytin suolasuihketta ja lasten Nasolinia. Olisi sitä aikuistenkin saanut käyttää, mutta riittävästi toimi tuokin. Vaikka siis tosiaan pakkauksessa lukee ettei suositella, niin tarkistin teratelogisesta tietopalvelusta että ok.

Toivottavasti Lumimyrsky kaikki ok, vuodoista huolimatta. Nehän taitaa olla aika tavallisia kuitenkin ihan normaaliraskaudessakin. Hurjasti tsemppiä ja kertoile sitten keskiviikon kuulumisia :)

Stressauksesta, et todellakaan ole Kaisis ainoa stressaaja :) Mulla on ehkä hiukan vähentynyt, mutta voi että, mistäköhän en olisi ehtinyt tässä lyhyessä ajassa stressaamaan! Ruoasta, bakteereista, oireista, oireiden puutteesta... Eniten tietysti huolettanut, että kaikki on hyvin masussa ja ultrassahan voisin rampata vaikka joka toinen päivä. Nyt oottelen tulevan viikon ultraa, ehkä sinne asti kuitenkin jaksaa :)

Ja tervetuloa uusille! :)

Muruli 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kaisis
Heippahei! :)

Tänään oli kolmas neuvola, ja terveydenhoitaja oli taas vaihtunut. Kaikki on ollu mukavia, mutta olis kiva, jos tutustuis ees yhteen paremmin. Sydänääniä ei meinattu saada millään kuuluviin, kun pikkuinen vissiin suuttui mahan painelusta ja meni potkien vaan pakoon. Lopulta saatiin tuttu 155 lyöntiä dopplerin saaliiksi. Muutenkin oli kaikki hyvin. :) Sain siihen laajaan lääkärikäyntiin ajan kuukauden päähän, ja sitä ennen pitäis kärvistellä sokerirasituskoe, hyhhyi! :D

Kaisis ja Velho 22+0 POKS! <3
 
Moi kaikille!

Täällä on vietetty netin kanssa hiljaiseloa. Me muutettiin viikonloppuna, eikä meillä ole vielä nettiä uudessa asunnossa. Miehen kännykällä pääsee kuitenkin kätevästi sen verran, että ehtii kurkistaa, mitä tänne kuuluu :)

Oli tosiaan jokseenkin hullu viikonloppu. Se meni kokonaan muuttaessa ja vanhaa asuntoa siivotessa. Kylläpä väsytti sunnuntai-iltana kaiken puuhastelun jälkeen! Nyt täällä uudessa paikassa vallitsee kaamea pahvilaatikkokaaos, mutta ehkä me ehditään pikku hiljaa purkamaan noita laatikoita. Eilen saatiin sentään meidän sänky koottua ja tänään miehen työpöytä :)

Ja huomenna onkin sitten nt-ultra. Jännittää kauheasti. Mulla on kyllä ollut raskausoireita. Pahoinvointi on vähän vähentynyt, mutta esimerkiksi eilen meinas kyllä yrjö tulla. Kävin TYYn kirjastossa, jonka rappukäytävästä mennään myös yhden opiskelijaravintolan keittiöön. Koko rappukäytävä haisi tosi yököttävälle, jollekin kalalle tai jotain. Hyi että, mikä kokemus! Vatsan turvotusta on ollut nyt tosi paljon, erityisesti eilen. Tänään on onneksi ollut helpompi päivä oireiden suhteen. Mutta siis ultra jännittää. Jos siellä on kaikki hyvin, taidan sen jälkeen liittyä FB-ryhmään :)

Lumimyrsky ja Pikku Otus 11+2
 
Ultrassa käyty, ja kaikki tuntui olevan hyvin! :) Laitoinkin jo Hopeapajulle yksityisviestin Facebook-ryhmään liittymisestä. Kylläpä on mukava olo, kun viikkojen odotus ja jännitys haihtui. Nyt tosin vielä odotellaan verikokeiden tuloksia...

Mut ultrannut lääkäri ja avustava hoitaja eivät kyllä olleet mitään ylen ystävällisiä. Se oli tyyliin, että nopeasti nyt sisään tänne huoneeseen ja ulos jo ennen kuin olin ehtinyt vetää housut takaisin jalkaan. Olisin toivonut vähän kiireettömämpää meininkiä. Keskenmenonriski on kuitenkin kuulemma minimaalinen, joten enpä valita tämän enempää.
 
  • Tykkää
Reactions: Da capo
Onnea Lumimyrsky hyvistä ultrakuulumisista. :)

Mua varoiteltiin jo neuvolassa lääkäristä, joka suoritti ultrauksen. Neuvolan täti sanoi, että tämä kyseinen mieslääkäri on välillä todella huonolla päällä ja sosiaaliset taidot ovat heikot. Kun menin ensimmäiseen ultraan, niin tämä asia jännitti, mutta loppujen lopuksi lääkäri oli hyvällä päällä ja sosiaaliset taidot olivat ihan ok. Samanlainen oli kyllä meininki, että nopeasti sisään ja ulos.

En oo taas pitkään aikaan tänne mitään kirjoitellut, mutta lueskelemassa olen kyllä käynyt säännöllisesti. Täällä kaikki hyvin ja mitään ihmeempää uutta ei ole. Viime päivinä mulla on hiukan tuntunut alavatsassa pientä nipistelyä, mutta tämä on varmasti ihan harmitonta niiden kohdun kiinnikkeiden venymistä..
 
Moikka,
vielä yksi myöhäinen haluaisi liittyä keskusteluun. Raskaana olen viikolla 23+4 ja olen voinut suht hyvin koko raskausajan. Ollaan käyty rakenneultrassa ja siellä vaikutti kaikki olevan kunnossa :) Vielä ei olla tehty oikeastaan mitään hankintoja, pian varmaan pitäisi ruveta etsimään kaikkea mahdollista, koska mitään ei ole valmiina. Innolla odotan uutta tulokasta, tosin tämä kaikki vaikuttaa jotenkin uskomattomalta edelleen.. :)

Martsu_/28 v/ensimmäinen/2.2.2014
 
Heippa! :) tulin tuolta loppuvuoden turkulaisista tänne kurkkimaan taas, olen teitä jo jonkin aikaa seuraillut. Kivaa seurata oman paikkakunnan asioita tosiaan. Onpas kiva nähdä, että keväällekin on löytynyt jo näin paljon porukkaa :) Ja erityisonnittelut halusin tulla sanomaan Da Capolle ja Lumimyrskylle <3 Ihanaa, että teillä näyttäisi tilanne nyt paremmalta! Tarrasukkia teillekin kaikille matkaan!
Terv. Nimia 40+5 (tai 39+5 omien laskujen mukaan..)
 
  • Tykkää
Reactions: Da capo
Täällä poksuu tänään 20+0 :)

Aika on mennyt nopeasti. Perjantaina on rakenneultra ja se kyllä jännittää aika paljon. Toivottavasti on kaikki hyvin ja toivottavasti sukupuoli selviää. Tänään oon ollu tosi väsynyt, taitaapi johtua tuosta sateisesta ilmasta.

Tervetuloa joukkoon martsu_ :)
 
  • Tykkää
Reactions: Da capo
Heippa!

Minäkin voisin liittyä joukkoihin. Sain juuri tällä viikolla tulokset yhdistelmäseulasta ja kaikki on hyvin! :) Olen koko alkuraskauden ajan voinut todella hyvin, olen vaan ollut iloinen ja onnellinen. Tuntuu todella oudolta että mukana kulkee jatkuvasti joku pikkukaveri, jota ei kuitenkaan mitenkään pysty vielä havaitsemaan itse. Jännää! Olisi mukava saada vähän samaa matkaa kulkevia kavereita täältä päin ja voisin ehkäpä liittyä myös FB-ryhmään jos mukaan vaan mahtuu!


Marsikka/31v/ensimmäinen/la 21.4.
 
Moikka pitkästä aikaa! :)

Tervetuloa taas uusille :heart: minun puolestani! :)

Hopeapaju78: Vastasin yksityisviestiisi :) Niin, ja myöskin vaihdoin fb-asetuksiani. Oli tosiaan jäänyt turhan tiukoiksi/rajaaviksi, eikä minua siksi löytänyt. Nyt pitäisi löytää ;)

Täällä kaikki ennallaan. Nt-ultran jälkeen ei ole neuvolakäyntejäkään ollut, niin täällä sitä nyt vain ootellaan kuun lopulla olevaa käyntiä.
Masun koko mietityttää. Kun en millään muista kolmesta aiemmasta raskaudesta, minkäkokoinen kohtu on ollut näillä viikoilla, kun makaan selälläni. Nyt se vain on kovin pienen oloinen, mutta ehkä se vain tuntuu siltä :D
Toisaalta, viikkojakaan ei vielä niin kovin montaa ole. Ehkäpä se siitä vielä pullahtaa ja yllättää minut :D

Nimia: Ihana tuo viestisi!! :heart: Nähdessäni sen ja tajuttuani, että se oot sinä ja että oot seurannut meidän kuulumisiamme ja että muistit mut vielä 2013 loppuvuoden porukasta, mä liikutuin kyyneliin asti :kiss:
Kiitos tsempeistä ja toivottavasti sinulle kuuluu myös oikein hyvää :flower:

Palailen linjoille taas viimeistään seuraavan neuvolakäynnin jälkeen, eli kuun lopussa :)

Heippa kaikille ja hyviä vointeja!! :wave:

Da capo ja Nöllikkä 15+3
 
Perjantaina oli rakenneultra ja siellä näytti kaikki olevan kunnossa, tyttöä lupailivat meille. :heart: Kyllä oli helpottavaa kuulla, että kaikki oli kunnossa. Ultra tosin kesti jonkin aikaa, kun se tehtiin kahteen kertaan. Siellä oli hoitsu joku teki sen ja sen jälkeen vielä harjoittelija teki sen uudelleen. Eipä se haitannut, koska oli todella kiva seuralla, kun mittailivat pikkuista. :)

Tervetuloa joukkoon Marsikka! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Da capo
Jospa mäkin nyt pitkästä aikaa kirjoittaisin tänne. Me saatiin uuteen asuntoon netti vasta viime viikolla, joten kaikki pitemmät kirjoittelut ovat jääneet.

Tervetuloa uusille! Marsikka, meillä on laskettu aika melkein samana päivänä. Eli nähdään synnärillä sitten :D

Ennuliinia onnittelinkin jo FB:ssa tyttölupauksesta, mutta onnea nyt vielä tätäkin kautta :)

Nimia, kiitoksia sinulle onnitteluista :) Onpa kiva, että olet käynyt lukemassa tätä ketjua. Mäkin olen aina välillä käynyt lukemassa sitä loppuvuoden odottajien ketjua, mutta siellä taitaa olla kohtuu hiljaista, kun kaikki ovat siirtyneet Facebookiin.

Mulla ei ole vieläkään alkuraskauden oireet hävinneet. Liian toiveikkaasti odotin, että ne kaikkoaisivat 12. viikon jälkeen samoin kuin esikoisesta mutta eeeei. On ne nyt vähän helpottaneet, mutta kyllä mulla edelleen on tosi tympeä olo ja olen hermostunut ja ärsyyntynyt jatkuvasti. Huoh. Mua painaa myös se, että en ole päässyt liikkumaan ollenkaan, kun olen jatkuvassa flunssassa ja mulla on niitä keuhko-ongelmia. Liikkumattomuus on aiheuttanut niska-hartiaseudun jumin, ja mulla on särkenyt päätä jo viikon putkeen. Että eipä ihme, että olo on kypsä! Nyt keskiviikkona ajattelin mennä niska-hartiajumppaan. Se on sen verran kevyttä, että voi varmaan pikkunuhassakin sinne mennä, että saisi edes vähän lihaksia auki ja vahvistettua keskivartalon lihaksistoa... Mutta kaikki salitreenit ja muu rankempi liikunta on ehdottomasti kiellettyjen listalla. Lääkäri antoi ohjeeksi, että liikunnan pitää olla sellaista, että siitä palautuu parissa tunnissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Ennuliini
Pitkän hiljaiselon jälkeen voisin mäkin päivitellä kuulumisia :) Ensinäkin tervetuloa uusille ja onnittelut vanhoille hyvistä uutisista!

Eilen oli nt ultra ja kaikki oli loistavasti. Siellä se pikkuinen pyöriskeli ja polki jaloillaan:heart: Ultraaja oli varmasti sama kuin muutamalla muullakin täällä, neuvolassa jo varoitettu mies, jolla tosiaan ei sitä ylimääräistä aikaa tunnu olevan, mutta onneksi tiesi varautua.

Laitan Hopeapaju78 sulle yksäriä, niin mäkin liityn facebook ryhmään, nyt kun suurimmat karikot ohitettu :)

Muruli + pikkuinen 11+5
 
Heippa!

Onkos täällä vielä elämää? Kauhean pitkältä tämän sivun sai hakea.. :D

Töissä pitänyt vipinää ja illat menee perheen kesken, nyt oon kaameessa flunssassa eikä kunto enää riittänyt töihin.. Pitkän aikaa oon vetäny jo puolikuntoisena mut nyt loppu voimat, liekö raskaudella jotain vaikutusta tähän asiaan? Yön nukuin tosi hyvin ja aamulla oli hetken aikaa sellainen olo et elämä voittaa, mut meni vähän turhan äkkiä ohi ja täysi voimattomuus iski. Pitäis hetken päästä lääkäriin lähteä.

Me oltiin 1,5vko sitten rakenneultrassa Kaarinassa Jussi Savonlahdella ja voin sanoa et on se vaan hyvä paikka. Toista kertaa nyt hänen vo:lla käytiin. Kiireetön tunnelma, juttelee paljon ja selittää tarkasti kun ultraa. Kaikki oli vauvalla hyvin, istukka turvallisella korkeudella takaseinässä ja meidän perheeseen tulossa kolmas tyttö :heart: olipa kivaa, kun saatiin varmuus asiasta, olisin tikahtunut jännitykseen jos ei ois selvinny. Ja voi tehdä vaatehankintojakin isommille nyt vähän vapaammin ja valita laadukkaampia=kalliimpia, kun voi aatella et ne kiertää vielä tälle pienimmällekin sitten käyttöön.

Talvis ja ei enää ollenkaan rauhallinen pötkylä 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: Ennuliini
Aika hiljaista täällä näyttää olevan. Oon aina silloin tällöin käynyt katsomassa käykö kukaan enää kirjoittamassa tänne, tää oli iloinen yllätys, että olit Talvis kirjoittanut tänne. :) Porukka kirjoittelee jonkin verran fb:ssä.

Kiva kuulla Talvis, että tytöllä on kaikki hyvin.

Me oltiin eilen laajassa lääkärintarkastuksessa ja siellä käytiin läpi voimavara-kaavake yms.. Meillä ainakin aika turha käynti, koska kaikki mennyt hyvin. Kyselin hiukan supistuksista, koska mulla on nyt ollut jonkin verran niitä harjoitussupistuksia. Lääkäri käski vähän himmailemaan tahtia ja käski välillä ottaa rennosti. Muuten kaikki mennyt oikein mainiosti ja ei ole mitään valittamista. Sain myös sokerirasituksen tulokset ja ne oli todella hyvät ja samoin hemoglobiini on pysynyt ylhäällä, oli nyt 130.

Eilen meillä alkoi myös perhevalmennus. Siellä käytiin läpi vanhemmuutta, parisuhdetta ja loppuraskauden hyvinvointia. Ihan mukava oli käydä perhevalmennuksessa ja ajattelin vielä käydä noissa kahdessa muussa mitkä järjestetään.

Ennuliini 28+0
 

Yhteistyössä