Turun seudun odottajat loppuvuosi 2013

Kiitos kaikille tsempeistä tässä lapsivesipunktio-asiassa :)

Se oli siis tänään ja hyvin meni. Olen täältä ympäryskunnasta joten ostopalveluna pääsen Medisonariin ultraan ym. Oikein mukava vanhempi mieslääkäri otti vastaan, ja mulla oli ultrauksen ajan aikaa harkita että tehdäänkö se vai ei. Sitten tuli hoitaja ja päätin että tehdään. Ultrassa näkyi hyvin viikkoja vastaava virkeä lapsonen jolla oli päällisin puolin kaikki niinkuin pitääkin. Tyttöolokin siinä tuli, jotenkin eka kertaa olen ihan varma vaikka poikaa olen tähän asti toivonutkin. Ihan tytön näköinen mun mielestä <3 Ja sukupuoli kuullaan sitten tulosten yhteydessä.

Toimenpide meni nopsaan eikä hirveästi sattunut. Neulaa en halunnut edes nähdä, hengittelin vaan. Nipisti kuin verikokeessa, neulan mennessä syvemmälle tuntui inhottavaa painetta, neulan poistooli ehkä kamalin tunne. Istukka takaseinässä ja muutenkin oikein hyvät saumat näytteen ottamiseen. Riittävä näyte saatiin ja nyt oon vaan makoillut illan muun perheen passattavana :) huomenna sitten töihin normaalisti. Ei edes kysynyt tarvinko saikkua tän päivän, mutta olin muutenkin vapaalla niin sama se.

Tuloksiin menee max 2 viikkoa, kestää ilmeisesti hieman kauemmin kuin istukkanäytteessä. Nyt on ihan helpottunut olo!

Nimialle onnea hienosta rakenneultrasta! Mulla siihen enää 4 viikkoa, vitsit miten aika menee nopsaan!

Ms. Moneypenny 16+0 poks ja tyttöolo!
 
Heippa!

Mahtuuko vielä mukaan? Ystävä, johon olen tutustunut toisen mammaryhmän kautta vinkkasi tästä ryhmästä ja olisikin mukava saada lisää vertaistukea ja tutustua muihin Turun ja lähialueiden äiteihin ja vaikka tavata kahvittelun merkeissä :)

Olen 26v. turkulainen ja perheeseen kuuluvat miehen lisäksi tytöt 08/11 ja 07/11. Innolla odotellaan meidän perheeseen kolmatta lasta, jonka laskettu aika on 5.8. Tänään onkin rv 29+0. Raskaus on sujunut hyvin tähän asti, pahoinvointia kesti rv 20 asti, mutta sen jälkeen ruoka onkin maistunut turhankin hyvin ;)

Nyt alan käymään tarkemmin läpi teidän kirjoittamia tekstejä. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Vau, tännehän on löytynyt mukavasti uusia. Tervetuloa ja mukavaa, että keskustelu pysyy vilkkaana, jotta FB -kriteerit itse kullekin joskus täyttyy ;).

Onnittelut hyvistä ultratuloksista Nimialle!
Me ei kysytty esikoisesta sukupuolta ja olen tyytyväinen ratkaisuun. Tästä toisesta sitten haluttiin sukupuoli tietää, että tietää mitä vaatteita säästää ja mitä laittaa eteenpäin. Toki jotkut vaatteet menee molemmille, mutta kyllä tytöllä pitää jotain tyttövaatteitakin olla :). No, meille on tulossa toinen poika eli en saanut hyviä syitä lähteä kirpparille uusia vaatteita ostamaan :D.

Tsemppiä Ms Moneypennylle tulosten odotteluun.

Tuul1alla on tosi vähän enää töitä jäljellä. Näiden ihanien kesäisten kelien myötä olen itsekin vähän alkanut haikailla loman perään, mutta enää ei voi vaihtaa mielipidettä. Itse päätin painaa töitä loppuun asti.

Ensimmäiset lasketut ajatkin alkaa olla jo käsillä :O. Elise1:llä alkaa olla jännät paikat käsillä. Mikä saa sinut ajattelemaan, että menee yliaikaiseksi?

Listan mukaan kesäkuusta alkaen on odotettavissa ihania uutisia <3! Toivottavasti kaikki menee loppuun asti kaikille hyvin.

Rusinantte, onnittelut hyvästä valinnasta tulla myös paikallisketjuun mukaan. Mä luin vauvalehdestä tuon saman jutun kun Tuul1a. Tuli surullinen olo. Ymmärrän kyllä tosi hyvin miten ahdistavaa tuollainen yksinäisyys voisi olla. En edes osaa kuvitella miltä olisi tuntunut olla kaikessa ilman omaa vauvayhteisöä. Itselläni oli ilo ja kunnia olla jäsenenä juurikin tällaisessa paikallisketjussa, jossa henki oli aina hyvä. Virtuaalinen tuki oli todella tärkeää, varsinkin kun talvivauvan kanssa olin jumissa monen monituista viikkoa sisällä. Mutta lopulta myös se oli todella ihanaa, että aina löytyi joku seuraksi, kun tuntui, että seuraa tarvitsee. Tämä ryhmä on yhä koossa, mutta äitiyslomaseuraa sieltä ei näillä näkyminen ole tulossa. Useampi raskaus on tässä viime aikoina päättynyt keskenmenoon :(.
Tällaisessa isossa porukassa on sekin hyvä puoli, että luulisi ns. jokaiselle löytyvän jotakin. Eihän kaikkien persoonat voi millään klikata yhteen. Vauvat yhdistävät, mutta kyllä tarvitaan muutakin, että livenä asiat toimii myös. Toivottavasti tästä ryhmästä kehittyy yhtä hieno kun tuo edellinen ryhmä oli ja tapaamisia odotellassa :).

Maisa80: meillä esikoinen on 3,7v, kun tämä toinen syntyy. Hän on sosiaalinen ja motorisesti kehittynyt, jonka parhaat kaverit ovat yleensä häntä vähintään 2 vuotta vanhempia. Hän tulee jatkamaan osapäiväisenä tarhassa, koska meistä olisi väärin riistää häneltä leikkikaverit ja kaikki ne aktiviteetit mitä tarhassa on tarjolla. Jos hän olisi kotona kaiket päivät, mulla menisi aika siihen, että keksisin hänelle aktiviteetteja ja juostaisiin kerhoissa sun muissa seuraa etsimässä. Nyt hän saa muutamana päivänä viikossa remuta tarhassa, mä saan aikaa rauhoittua ja mahd. harrastaa jotain vauvan kanssa ja sitten muutamat päivät vietetään laatuaikaa veljesten kesken. Tää on meidän ratkaisu, mutta kaikki lapset/vanhemmat/perheet on erilaisia. Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Briseis 28+0 Poksis
ps. raskauslaskurin mukaan "Jos lapsi syntyisi nyt, on sillä 90 % todennäköisyys selvitä hengissä!" Toivon kuitenkin, että vielä sen 12 viikkoa oltaisiin kimpassa ;)
 
Heippa taas! Ja tervetuloa uusille. Tänään saakin näköjään ihan urakalla päivittää listaa :D No, kivaa se vaan on! :D

Hei, meillä olis ens ma tulossa tapaaminen, mutta en halua tänne sen tarkkoja tietoja laittaa, vaikka te toki olisitte tervetulleita, mutta kaikenlaiset stalkkaajat taas ei.. :/

Eli, jos olette jonkin verran kirjoitelleet, useamman viestin esittäytymisviestin lisäksi, niin vaikkei nyt tuo meidän "kaksi viikkoa palstallaoloa" täyttyisi, niin laittakaa yksityisviestiä mulle, niin voin halutessanne liittää teidät tuonne face-ryhmään tai ainakin varmaan kertoa tapaamisen ajankohdan ja paikan. Ajateltiin siis muista palstakokemuksistamme viisastuneina, että on hyvä katsella tässä kohtaa, onko ihmisillä aktiivisuutta ja intoa yhteydenpitoon, ettei tarvitse myöhemmin ihmetellä, mitä tehtäisiin ihmisille, jotka vain seuraavat muiden kuulumisia, mutta eivät sano mitään itse.. Ja lisäksi Turku on niin pieni kaupunki, että on kiva, jos hiukan jo tunnetaan tätä kautta, ennen kuin sitten facessa näkee ihmisten oikeat nimet ja kaikki. Kaikillahan ei edes raskaus ole julkista tietoa vielä. Facen puolella siis luottamuksellisuus on erityisen tärkeää!!

Kyselen vielä tuolla facen puolella, miten toimitaan, mutta useampi siellä jo sanoi, että tapaamisesta voi tännekin vihjailla :D

Ainiin, jos te uudet viitsisitte tehdä itsestänne tuon rimpsun
Nimia / 32v / 2.lapsi / la 29.9. / Turku vai Ympäryskunta, niin olisi minulle paljon helpompaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88

Elise1 / 27v / 1. /24.5.
Hoika / 41v / 4. / 11.6.
Tuisku 83 / 30v / 2. / 27.6.
Tuul1a / 26 / 1. / 26.7.
Epa_88 / 24v / 2. / 30.7.
Kemai / 26v / 3. / 5.8.
Victoria78 / 34? / 2.+3. / 13.8.
Briseis / 34v / 2. / 13.8.
Rusinantte / 25v / 1. / 19.8.
Halla- / 22v / 1. / 21.8.
Paalia / 18v / 1. / 24.8.
viimatar / 32 / 3. / 26.8.
Metuva / 31v / 1. / 8.9. Piikkiö
DaenerysStormborn / 29v / 1. / ?.9.
Micaela / 27v / 1. / 20.9.
AnnMaria/40 v/1. lapsi/26.9.
Nimia / 32v / 2. / 29.9.
Chestel / 30v / 1. / 7.10.
Laala / 28v / 2. / 15.10.
Maisa80 / 33v / 4. / 31.10. Kaarina
zubzub / 29v / 1. / 31.10.
Kesalka / 37v / 1.+2. / 4.11.
Ms. Moneypenny / 35v / 2. / 5.11. / ympäryskunta
Siiri35 / 35 / 3. /17.11.
Lumimyrsky / 27v / 2. / 25.11.
Marianne / 27v / 2. / 27.11. / ympäryskunta
Torvelo 1 / ? / 4. / 30.11./ Lieto
Minnie85 / 27v / 3. / 3.12. / ympäryskunta
Na-dene / 27v / 1. / 4.12.
jen_ni / 26v / 3. / 4.12.
Tiksander / 31.v / 1. / 10.12.
joulunuttu / 30v / 2. / 18.12. / ympäryskunta
Barbamama35 / ikä 38 / 4. lapsi / 29.12.2013


Meitä on jo 33! Muutama tosin saattanut matkan varrelle kadota, mutta hyvänkokoinen porukka kuitenkin nyt jo ja varmaan vielä hiukkasen kasvaakin!! :D
 
On tää niin vaikeaa! Kävin tänään kiertelemässä kauppoja kun vaatteet piukottaa ja pitäisi hankkia mammavermeitä. Vaan että osaa olla surkea valikoima Turussa tai sitten en osaa hakea oikeista paikoista. Baobabkidsissä oli muutamia ihan kivoja vaatteita, mutta mun kokoja ei enää ollut jäljellä. H&M:ssä oli kyllä valikoimaa, mutta ei oikein mitään tällaiselle hukkapätkälle pallerolle. Stokkalla oli muutama vaihtoehto, mutta ei mitään sellaista mitä olisi viitsinyt ostaa. :headwall: Onko kellään hyviä vinkkejä minne kannattaisi mennä shoppailemaan?

Mielestäni on tosi hyvä juttu olla tarkkana tapaamisen kanssa. Mulla sellainen tilanne, että olen vasta hetken ollut täällä pulisemassa, joten en oikeastaan itse vielä ole valmis tapaamiseen. Tää nettikeskustelu ainakin tässä vaiheessa riittää. Eri tilanne on varmasti sitten kun vauva on syntynyt. Silloin olisi kiva tavata muita tuoreita äitejä, kun omassa kaveripiirissä ei ole ketään samassa tilanteessa.

AnnMaria 21+4
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin otetaan mielellään vastaan hyviä vinkkejä vaateostoksille. Ja mielellään vielä huokeita hintoja :D Tosi pienet valikoimat on kyllä jossain H&Mllä. Ja jotenkin kans hassua käydä niitä katsomassa, kun ei varsinaista vatsaa edes vielä ole. Vanhat farkut ei vaan enää sovi jalkaan (tai vatsaan pikemminkin).
 
Ihanaa kuulla, että itse kullakin on ultrasta tullut hyviä uutisia :) Mä ainakin jännitin ja pelkäsin nt- ja rakenneultraan mennessä että mitäköhän huolia ja murheita mahtaa löytyä. Onneksi täälläkin pojalla on näyttänyt kaikki olevan vallan mainiosti.

Oon myös tuskastellut noiden äitiysvaatteiden kanssa! Onneksi työpaikalla sai pukeutua firman miesten mallin vaatteisiin, niin ei tarvinnut työpäivinä kummastella että miten sitä pukeutuisi. H&M:ltä löysin yhdet hyvät ihanat ns. pellavahousut, ja niillä meinaan pärjätä kylmät päivät ja mekkokeleillä toki onkin helppo vetäistä joku vanhoista mekoista vaan päälleen :) Kevättakki tuotti eniten päänvaivaa, kun halusin sellaisen joka menisi sitten syksystäkin ilman mahaa. Löytyi sekin kyllä sitten vihdoin muutaman päivän aktiivisen metsästyksen jälkeen Prismasta. Nyt toivon vaan ettei tarvitsisi enää yhtään vaatetta hankkia, on ne valikoimat vaan valtavan pienet täällä! Skanssin H&M:llä ei taidakaan edes kuulua nuo mammavaatteet valikoimiin, ja siellä juuri olisi huomattavasti näppärämpi asioida kuin Myllyyn tai keskustaan lähteä. :mad: Luulisi että tämän kokoisessa kaupungissa olisi tarpeeksi monta vatsankasvattajaa yhtä aikaa, jotta tarjontaa voisi kaupoissa lisätä!

Tuul1a, täälläkin edessä tosiaan hyyyvin pitkä lomapätkä, kun "mukavasti" työtkin loppuvat kokonaan tässä äitiysloman aikana. Nyt siis sairasloma, josta kesäloma, josta äitiysloma, josta työttömyys. Nyt neljättä viikkoa saikulla kotona, ja alkanut todella kovin yhtäkkiä kaivata sinne töihin, vaikka siellä ollessa tuskastuneena odotti vain että koska ne lomat alkaakaan! Se on vaan jotenkin haastavaa yrittää todella, todella ymmärtää, että mähän olen vielä VÄHINTÄÄN vuoden päivät kotona! :D Täytyy yrittää vaan nauttia, kyllä niitä töitä tässä elämässä vielä ehtii tehdä. Totuttelua vaan vaatii, kun yhtäkkiä ei tarvitsekaan joka aamu lähteä suorittamaan velvollisuuksiaan. :)

Halla- 27+0 (...justhan vasta mä plussasin!)
 
Itse en ole ostanut kun mammahousuja kun suurin osa omista paidoista menee edelleen päälle, joten paidat jäävät kauppaan. Ozbabyssä olen asioinut aika paljon kun sieltä ollaan ostettu oikeastaan kaikki tarvikkeet vauvalle. Heillä on myös vaatteita (ainakin Mamalicious merkkiä) ja sieltä olen housuja löytänyt. Kivoja mekkoja löysin myös sieltä. Kokovalikoimasta en osaa sanoa.

Täällä vietetään nyt loppuviikko saikkua, joten työt ovat nyt osaltani ohi. Harmittaa hieman että piti nyt mennä vielä sairastumaan tähän väliin, kun muutenkaan ei olisi ollut kuin kaksi työpäivää jäljellä. Huomenna meinasin kuitenkin käydä viemässä työpaikalle jäätelöä ja hyvästelemässä työkaverit, koska pitkään aikaan en kuitenkaan ole takaisin menossa. Hieman on haikea olo ja nyt etenkin kipeänä kotona makaaminen tuntuu ahdistavalta. Ehkä sitten kun saa itsensä taas terveeksi keksii tekemistäkin päiviksi. Mies on vielä pari viikkoa työmatkalla, joten hieman yksinäiseksi käy olo välillä kun koiran kanssa vaan katsotaan telkkua kotona.

Tuul1a ja Mötkö 31+1
 
Moikka!

Täällä yksi turun seudulla asuva, toista lastaan odottava. Mä oon tosi laiska kirjoittamaan tänne 2+:lle ja pari kertaa oon tääl käyny lukemas... Mut en oo saanu aikaseks kirjoitettua. Meiän lokakuisten fb ryhmäs oon sit "aika" aktiivinen. ;) Teilläkin on vissiin fb ryhmä joten mielellään sinne jossainkohtaa liittyisin.

En mielellään kerro kauheasti yksityiskohtia täällä meiän perheestä. Et kerron sit lisää kunhan pääsen sinne ryhmään. Oon nyt 22 viikolla...

Noista äitiysvaatteista sen verran et oz-babysta tuli just s-postia et siel on kaikki naisten ja lastenvaatteet -20%. Ja jotkut imetysliivit tais olla -30%... Ajattelin ite suunnata tänään sinne.
 
Moikka!

Täällä ilmoittautuisi vielä yksi odottaja mukaan :)

Odotan tällä hetkellä toista lasta, viikolla 18+4 mennään. Meillä on ennestään tyttö, joka on 2,5 v. Sain viime vuonna kaksi keskenmenoa. Tänään mulla oli neuvola ja ultrassa näkyi meidän ihana pienokainen, joka liikkui hurjasti. Asun turunseudulla ja meidän neuvollassa on ultra, joten mikäli itse haluaa niin terveydenhoitaja ultraa joka kerta :) Se tuntuu itsestäni todella hyvältä kahden keskenmenon jälkeen.

Toivottavasti mut hyväksytään jossakin kohtaa mukaan faceen :)

EDIT: LA on 20.10.2013
 
Elise1 / 27v / 1. /24.5.
Hoika / 41v / 4. / 11.6.
Tuisku 83 / 30v / 2. / 27.6.
Tuul1a / 26 / 1. / 26.7.
Epa_88 / 24v / 2. / 30.7.
Kemai / 26v / 3. / 5.8.
Victoria78 / 34? / 2.+3. / 13.8.
Briseis / 34v / 2. / 13.8.
Rusinantte / 25v / 1. / 19.8.
Halla- / 22v / 1. / 21.8.
Paalia / 18v / 1. / 24.8.
viimatar / 32 / 3. / 26.8.
Metuva / 31v / 1. / 8.9. Piikkiö
DaenerysStormborn / 29v / 1. / ?.9.
Micaela / 27v / 1. / 20.9.
AnnMaria/40 v/1. lapsi/26.9.
Nimia / 32v / 2. / 29.9.
Syksynlapset / ? / 2. / ? / ympäryskunta
Chestel / 30v / 1. / 7.10.
Iltsu / 21v / 1. / 8.10. /ympäryskunta
Laala / 28v / 2. / 15.10.
Tyttö1982 / ? / 2. / 20.10. / ympäryskunta
Maisa80 / 33v / 4. / 31.10. Kaarina
zubzub / 29v / 1. / 31.10.
Kesalka / 37v / 1.+2. / 4.11.
Ms. Moneypenny / 35v / 2. / 5.11. / ympäryskunta
Siiri35 / 35 / 3. /17.11.
Marianne / 27v / 2. / 27.11. / ympäryskunta
Torvelo 1 / ? / 4. / 30.11./ Lieto
Minnie85 / 27v / 3. / 3.12. / ympäryskunta
Na-dene / 27v / 1. / 4.12.
jen_ni / 26v / 3. / 4.12.
Tiksander / 31.v / 1. / 10.12.
joulunuttu / 30v / 2. / 18.12. / ympäryskunta
Barbamama35 / ikä 38 / 4. lapsi / 29.12.2013


Jokohan Elise on tositoimissa?? Huomenna siis tämän ryhmän ensimmäinen laskettu aika!! Nyt ne jännäilyt sitten alkaa! :D
 
Viimeksi muokattu:
Huhuilenpa samalla kaikkia, jotka ovat vaan jossain vaiheessa käyneet ilmoittautumassa tähän ketjuun! Kertoilkaapa kuulumisia :D Onko kaikki mennyt hyvin, joko jännittää? Mitä kuulumisia olette saaneet ultrasta? Kiinnostaako tapaamiset jossain vaiheessa? Vieläkö olette töissä? Mitä muuta kuuluu?
Ja toki kaikki jo enemmänkin kirjoitelleet, ilmoitelkaapa itsestänne taas! :)

Täällä matala verenpaine meinaa vetää mielenkin välillä vähän matalaksi :( Mutta muuten menee hyvin. Joissain vaatteissa raskaus ei näy vielä ollenkaan, toisissa ei voi olla sitä huomaamatta. Erityisesti istuessa maha näyttää kyllä jo vauvamasulta.

Nimia 21+4
 
Niin joo, ja kyllä me tuonne faceen hyväksytään :D Toivotaan vain niin kovasti, ettei sinne tultaisi vain lueskelemaan muiden kuulumisia, vaan kerrottaisiin hiukan omiakin ja kommentoitaisiin toisten sanomisia, kukin toki tyylillään, että mieluusti nähdään ensin täällä puolen hieman aktiivisuutta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Moikkis! Minä ainaskin olisin kiinnostunut nuista tapaamisista yms. Tänne jotenkin mukamas vaikeempi kirjoittaa..facebookkiin pääsee mukamas helpommin. Eilen juuri saatiin np ultrasta hyviä uutisia..koitan olla aktiivisempi..mielelläni tutustuisin pareminkin teihin muihin..nyt laittamaan pirpanoille ruokaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Nimia
Täällä kanssa yksi odottaja ilmoittautuu joukon jatkoksi.

Eli itse olen 23v, perheeseen kuuluu myös avomies ja esikoinen 3v. Toista siis odotellaan syntyväksi 25.12. Mä niin kyllä toivon että syntyis vasta joulun jälkeen jottei esikoisella mene sitten joulu ihan pipariksi. Ja toinen toive on ettei Salon synnäriä vielä suljettaisi.. Ensimmäisestä oltiin siellä ja olihan se luksusta olla ainut synnyttäjä koko päivänä. Pelottaa jo valmiiksi jos joutuu TYKSin ruuhka-aikaan.

Ensimmäinen neuvola jo takana ja np ultra on kesäkuun alussa.

Miten teidän esikoiset on suhtautuneet tulevaan pikkusisarukseen ja koska olette raskaudesta kertoneet esikolle?

Jasmii 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Mulla on täällä taas niin monta pinoa missä olen mukana etten millään aina muista kaikkialle kirjoittaa, varsinkin jos on valunut esim. toiselle sivulle. Toi fb on vaan niin helppo, mulla puh koko ajan auki...

Mä olen nyt kans ruvennut oikeesti miettimään tota Saloa, mutta mies ei ole yhtään innostunut...Mutta kaipa hänen sinne on lähettävä jos minä niin päätän ;)

Epa ja Bingo POKS 30+0
 
  • Tykkää
Reactions: Barbamama35

Yhteistyössä