Mäkin olen käsittänyt, että Turussa yli 25-vuotiaat (ensisynnyttäjät?) joutuvat sokerirasitukseen. Mä en joutunut ekassa raskaudessa, kun olin 23-24-vuotias. Tässä raskaudessa mun ei neulakammon takia tarvitse mennä. Näin sovittiin sen neuvolatädin ja -lääkärin kanssa. Mun lapsi kyllä syntyikin just ja just kolmekiloisena, eikä mulla ole itsellä ylipainoa tai mitään sellaista. Jätän mieluummin kaiken valkoisen sokerin pois ruokavaliosta kuin menen sokerirasitukseen kidutettavaksi. Onneksi Suomessa on myös lupa kieltäytyä kaikista tutkimuksista. Ilmoitinkin heti neuvolatädille, että jos joku yrittää vähänkin painostaa mua neulalla tehtäviin tutkimuksiin, kieltäydyn jokaisesta tutkimuksesta. Hehe, en oikeasti tekis niin, mutta kun eivät nuo kaikki tajua, että tämä pelko, joka mulla on, on oikeasti niin suuri, että joudun joskus paniikkiin pelkästä nuppineulan näkemisestä. Tai sen ajattelemisesta. Niin ku nyt, pyörryttää jo ajatuskin sokerirasituksesta, huh.
Meilläkin oli noita 50 cm koon vaatteita ihan vaan pari. Nopeasti lapsi sitten kasvoi niin, että 56-senttiset olivat ihan sopivia. Yksi erittäin kannattava hankinta syksy-/talvivauvalle on mun mielestä sellainen ohuehko välihaalari, jonka voi pukea toppahaalarin alle. En tiedä, onko sellainen nykyään äitiyspakkauksessa. Esikoisen pakkauksessa ei ollut, joten ostin sellaisen sitten.
Meilläkin oli noita 50 cm koon vaatteita ihan vaan pari. Nopeasti lapsi sitten kasvoi niin, että 56-senttiset olivat ihan sopivia. Yksi erittäin kannattava hankinta syksy-/talvivauvalle on mun mielestä sellainen ohuehko välihaalari, jonka voi pukea toppahaalarin alle. En tiedä, onko sellainen nykyään äitiyspakkauksessa. Esikoisen pakkauksessa ei ollut, joten ostin sellaisen sitten.