Turun seudun matkavinkit lapsiperheelle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanelma

Vieras
Antakaas tulla omia ja kavereitten suosittelemia paikkoja Turun seudulta semmosen 100km säteellä ehkä.
Kaikki kuunnellaan suurella mielenkiinnolla!
Semmoset paikat joissa lapset tykkää käyä, mutta myös paikkoja missä aikuiset tykkää käyä ja lapsetkin voivat siellä olla.

Muumimaailma / Väski lapsille - Naantalia muuten aikuisille
Turun saaristoa, Vesibussilla Vepsään siellä on kivaa kaiken ikäisille yöpyäkin voi
Käsityöläismuseo, Kuralan kylämäki, Turun linna, Aboa Vetus & Ars nova kaikille jotakin :)
Liedossa Zoolandia lähinnä lapsille
Paimiossa on ihana kotieläintila ja siinä lähellä kiva sisustuskauppa
Sitten voi lähteä saariston rengastietä ajelemaan löytyy ainakin kaunista katseltavaa

Kiitos vastauksista.
Jotenki enemmän vakuuttaa se että joku sanoo ite jonkun paikan ihan vaikka vain nimeltä.
Googlettaa osaan ja lisää tietoa hakea, mutta tuollaiset yleiset mainokset ei kerro oikein paikasta mitään.

Muumimaailmasta olen miettinyt että onko se oikeasti hintansa arvoinen paikka. Minua ei niitten nettisivut oikein vakuuttaneet..

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Muumimaailma, Väskin seikkailusaari, Kuralan kylämäki, Turun Linna, Turussa Seikkailupuisto, Caribia (kylpyläparatiisi)...

Muoks Liedon Zoolandia

Tässähän nää tuli!

Tässä oli kyllä kiva listaus, varmasti jotain tekemistä tästä listasta löytyy meijän perheelle!

Alkuperäinen kirjoittaja Sanelma:
Kiitos vastauksista.
Jotenki enemmän vakuuttaa se että joku sanoo ite jonkun paikan ihan vaikka vain nimeltä.
Googlettaa osaan ja lisää tietoa hakea, mutta tuollaiset yleiset mainokset ei kerro oikein paikasta mitään.

Muumimaailmasta olen miettinyt että onko se oikeasti hintansa arvoinen paikka. Minua ei niitten nettisivut oikein vakuuttaneet..

Se riippuu ihan siitä, mitä haluat. Mulle osa paikan viehätystä on kaunis Naantalin luonto ja meri ja se koko ympäristö. Eli ei ole härveleitä, mutta muuten on mukava viettää päivä siellä.

Näköjään kirjotanki mitä sattuu jo :)
Piti siis sanomani että tuollaiset loamsuomi.fi ym kalalogi tyyppiset mainoslistaukset ei kerro mitään. Että enemmän kertoo jonkun suosittelu :)

Halutaan oikeastaan sekä että, jollekin päivälle härveleitä tai muuten näkemistä/kokemista ja toisille päiville olemista ja luonnosta ja ympäristöstä nauttimista.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanelma:
Kiitos vastauksista.

Meijän muksut on siellä hyvin viihtyneet, viime kesänä eivät enää halunneet vaan suunnattiin Väskiin ja siellä menikin koko päivä. Molemmissa on viihtyminen enemmän siitä kiinni miten lapset keksivät itse juttuja ns valmista ei oo.

Vepsä on meijän kesä suosikki, siellä ei oikeesti oo ns huvituksia mutta aivan ihana saari ja pikkumökkejä joissa voi yöpyä ja uida / grillata / kiipeillä puissa jne

Zoolandia on kiva mutta mielestäni kallis siihen verrattuna mitä sillä rannekkeella saa.

Kuralan Kylämäki siellä eletään kuten ennen ja kotieläimet on rapusutettavana, jonkun verran aktiviteettejä riippuen päivästä, sama koskee käsityöläismuseota.
Aboa vetus on uusi suosikki
Joskus on ollut saatavilla sellainen "museokortti" turisteille jolla pääsee kaikkiin Turun kaupungin museoihin.

Aikuiset ja lapset viihtyy varmaan parhaiten kuralassa, käsityöläismuseossa, Aboa vetuksessa ja sitten tietysti Ruissalo ja kasvitieteellinen puutarha

Meidän nelivuotias tykkää Muumimaailmasta. Siellä on katsottavaa, koettavaa ja askarteluakin. ja tosiaan se luonto ja mmeri on mulle tärkeitä =).

Zoolandia on kiva sekoitus eläintarhaa ja huvipuistoa, ei yhtään hassumpi paikka!

Biologisessa museossa näkee taas eläimiä täytettyinä. Sekin oli nelivuotiaalle elämys, kun näki ekan kerran karhun ihan luonnollisessa koossa =).

Tänä vuonna olisi tarkoitus mennä Koiramäen kiertoajelulle, olisko siitä kellään mitään kommenttia?

zoolandiassa ei aikuset muistaakseni joutunut ostaan ranneketta laisiskaan, eli sinänsä kiva paikka ja vieressä caravanalue, joten hyvä paikka caravaanareille. Mainitaan vielä kustavin käsityökylä (iniöntie, kustavi), jossa kotieläinpiha ja leikkipaikka lapsille. Äitille ihania keramiikka kuppeja ja muita käsitöitä katseltavaksi ja osteltavaksi, isätkin viihtyy kahvilla ja munkilla =). Mielestäni ihana paikka, ei nyt ihan vaan lapsille, mutta kyl nekin viihtyy. Eikä mitään sisäänpääsymaksuja. =) Ihana vanha miljöö. Muumimaa myös vallan hurmaava paikka, mutta melko kallis kyl jos isommal perheel menee. Toimii varmaan parhaiten alle kouluikäsil. Jukupark (vesipuisto) näyttää tosi hienolt, mut ei oo viel tullut käytyy. Sadepäivinä suuntaisin hoplopia mielummin leaf-keskukseen, joka hoplopin kaltanen, mut mielestäni parempi ja Caribian-kylpylä on ihan ehdoton paikka lapsiperheille!

Yhteistyössä