Turun puutorin ympäristössä ilmaisia parkkipaikkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ilmaisia paikkoja ei Turun keskustassa taida oikein olla. Mutta helpoimmalla pääset, kun ajat auton Puutorin parkkihalliin. Siellä voit pitää koko kahdeksan tuntia ja maksaa sitten kerralla kaikki.

Sekä linja-autoasemalla että juna-asemalla on muistaakseni sellaisia pitkäaikaisparkkeja, mutta jos tulet töihin Puutorin viereen, niin juna-asema ei ole sitten ihan välittömässä läheisyydessä.

Ei ole kyllä puutorin lähistöllä ilmaisia paikkoja. Tuotakin mietin, että missä la-asemalla on ilmaisia paikkoja? Ainakin se parkkipaikka on varustettu mittarilla kai? Onko siinä Onnimannin kohdalla kadun varressa ilmaista?

Alkuperäinen kirjoittaja jeppis:
Linja-autoasemalla on paikkoja... ilmaisia.

Ei taida olla enää. Ennen terveystalon tuloa sen paikalla oli 24 h ilmainen pysäköinti, mutta siitä on aikaa.

Jätä auto jonnekin keskustan ulkopuolelle ja ota bussi. Tai hanki autopaikka hallista.

Vaikka sulla onkin matkaa Turkuun, niin ei sulla sitten sattumalta lähtis mitään sopivaa bussia tänne päin? Tosin se bussireissukin voi maksaa saman verran kuin päivän parkki :D . Mä edelleen suosittelisin tuota Puutorin parkkihallia, varsinkin jos kaupunki ei ole sulle kovin tuttu.

Tuota... mä luulin, että sä tulet vain yhdeksi päiväksi, mutta ilmeisesti sun on tarkoitus tulla tänne ihan joka päivä :D ? Siinä tapauksessa mä suosittelisin jättämään jonnekin keskustan ulkopuolelle, vaikka jonkun marketin pihaan, ja tulemaan bussilla loppumatkan.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Tuota... mä luulin, että sä tulet vain yhdeksi päiväksi, mutta ilmeisesti sun on tarkoitus tulla tänne ihan joka päivä :D ? Siinä tapauksessa mä suosittelisin jättämään jonnekin keskustan ulkopuolelle, vaikka jonkun marketin pihaan, ja tulemaan bussilla loppumatkan.

Joo joka arkipäivä :D Ja muuten tulisin bussilla mutta lapset täytyy viedä hoitoon ensin ja sinne on meiltä matkaa 5km ja siitä pääsee hyvin lähtemään töihin eikä täältä taida niin aikasin tulla :DD

Ainkin jokunen vuosi sitten ilmaispaikkoja Yliopistonkadulla, siinä Multavierunkadun risteyksessä En jaksa selittää missä ne on, katso kartasta, lähellä kumminkin.
Linja-autoasemalla ei uskoakseni ole ilmaispaikkoja, eikä kyllä rautatieasemallakaan. Sit ilmaispaikkoja on myös Ursininkadulla, se on jo vähän kauempana, ei kuitenkaan kaukana. Niin ja Kaupunginteatterin edessäkin on ainakin ollut.. Onhan noita!

Alkuperäinen kirjoittaja Frau Marhs:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

Joo joka arkipäivä :D Ja muuten tulisin bussilla mutta lapset täytyy viedä hoitoon ensin ja sinne on meiltä matkaa 5km ja siitä pääsee hyvin lähtemään töihin eikä täältä taida niin aikasin tulla :DD

Länsikeskukseen jonnekin auto ja siitä sitten bussilla. :)

Hmmm.... Sä voisit jättää auton vaikkapa Paratiisintien viereen. Siellä on sellainen hiekka-alue, jonne voi auton jättää, eikä siellä ole parkkimaksua. Eli kun tulee Tampereentietä, ei käännykään Aninkaistensillalle keskustaan päin, vaan jatkaa risteyksen yli Yrjänänkadulle ja sieltä Veturimiehenkadulle ja Paratiisintielle. Siitä on ihan lyhyt kävelymatka Puutorille. Katso http://opaskartta.turku.fi/ ja laita hauksi Paratiisintie. Se vihreä alue siinä tien "alapuolella" on sitä hiekka-aluetta.

Hmmm.... Sä voisit jättää auton vaikkapa Paratiisintien viereen. Siellä on sellainen hiekka-alue, jonne voi auton jättää, eikä siellä ole parkkimaksua. Eli kun tulee Tampereentietä, ei käännykään Aninkaistensillalle keskustaan päin, vaan jatkaa risteyksen yli Yrjänänkadulle ja sieltä Veturimiehenkadulle ja Paratiisintielle. Siitä on ihan lyhyt kävelymatka Puutorille. Katso Turun Seudun Karttapalvelu ja laita hauksi Paratiisintie. Se vihreä alue siinä tien "alapuolella" on sitä hiekka-aluetta.

Toit viesteinesi jatkuvan liikenneongelman ennen niin rauhalliselle tielle! Tuo kyseinen hiekka-alue toimi ennen lasten leikkipaikkana ja vastapäätä asuvien ihmisten pienenä virkistysalueena. Nykyään alueella ajaa aamuisin ja iltapäivisin edestakaisin toistakymmentä autoa päättyvällä tieosuudella ja kyseinen hiekka-alue on ajettu kuravelliksi. Mitä itse pitäisit, jos neuvoisin autoja parkkeeraamaan sinun ikkunasi alle lastesi ainoaan ulkoilualueeseen?
No, alue on VR:n ja tullaan sulkemaan uuden tien rakentamisen vuoksi jo ihan lähipäivinä. Sitten autoilijat saavat etsiä uusia teitä ja asuinalueita sotkettavaksi. Lycka till!

Yhteistyössä