Turun kosmetologikoulu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanni"

Vieras
Kiinnostaisi opiskelu kosmetologiksi :)
Onko kellään kokemusta ko.koulusta? Onko helppo päästä opiskelemaan? Entä ylipäätään kosmetologin työ, kannattaako kouluttautua alalle?

Itse opiskelen turun kosmetologikoulussa, opettajia todella vähän suhteessa oppilaisiin. Klikkiryhmiä muodostuu nopeasti joten saa kokoajan olla miettimässä kuka tulee sormien välistä kettuilemaan. Plussaa että paljon käytännönopiskelua, mikäli yrittäjäksi haluat niin silloin kannattaa ehdottomasti opiskella kosmetologiksi, muussa tapauksessa kannattaa miettiä toista alaa.

Kiinnostaisi opiskelu kosmetologiksi :)
Onko kellään kokemusta ko.koulusta? Onko helppo päästä opiskelemaan? Entä ylipäätään kosmetologin työ, kannattaako kouluttautua alalle?

Voi olla että oot koulun jo käynyt, kun vastaan tähän kommenttiin, mutta kouluun pääsee jos rahaa löytyy sellainen kuva mulla on tullut koulusta, kun siellä opiskelin. Nyt myöhemmin kaduttaa etten mennyt kunnalliseen kouluun, koska työllistyminen koulun papereilla on vaikeaa ainakin mun osalta ja yksityisessä koulussa, kun ei ole yhteisiäaineita ja jos hakee myöhemmin kunnalliselle oppilaitokselle niin se vaikeuttaa kouluun pääsyyn ne joilla on yheiset aineet käyty amiksessa niin heillä on helpompi jatkaa opiskelua tai hakea amk:hn. Muutenkin tason huomaa nyt selkeämmin yksityiskoulun ja kunnallisenkoulun välillä.

Itse olin liian herkkä siihen kouluun. Stressi on jäänyt kytemään kohta vuodeksi. Koko ajan on jollain tapaa kipeä olo. Elämänasenne muuttui ihan täysin iloisesta, reippaasta ja kuplivasta jatkuvaan synkkyyteen.

Kävin kyseisen koulun muutama vuosi sitten. Nythän koulutuksen pituus on lyhentynyt reippaasti, mutta ainakin silloin olin todella ahdistunut koko koulun ajan. Paineita toi muiden oppilaiden poissaolot, jolloin heidän asiakkaansa kaatuivat toisten oppilaiden niskaan (se ei ole siis koulun vika). Hoidoissa käyvät maksavat asiakkaat, joten oli sellainen tunne, että siinä ei oltu opettelemassa, vaan olisi pitänyt jo osata ammattimaisesti ja itsenäisesti osata valita oikeat hoitotuotteet ja -tekniikat, kun opettaja hiillosti vieressä. Kouluun otettiin oppilaita heppoisin perustein (rahalla pääsee), ja mielestäni kaikki ryhmässäni eivät olleet kypsiä toimimaan työyhteisössä ja asiakaspalvelutyössä. Koulussa myös tulee ylimääräisiä kustannuksia mm. työvälineistä, työvaatteista ym, mikä kannattaa ottaa huomioon. Meille annettiin olettaa, että koulun kautta kannattaa ostaa kaikki meikkisiveltimet ja muut, vaikka muualta tilaamalla saisi halvemmalla. Opetuksen uskon olevan ihan hyvällä tasolla verrattuna muihin kouluihin. Yrittäjyyden opettamiseen olisi voinut olla enemmän tunteja. Jos on paljon ylimääräistä rahaa, niin tämä koulu on varmasti ihan hyvä valinta. Itse oletin kalliin hinnan tuovan lisäarvoa koululle, että sen on oltava parempi, koska se on niin kallis. Olin väärässä. Ahdistaa edelleen, kun mietin koulussa viettämääni ajanjaksoa.

En suosittele kenellekkään. Opetuksen taso on tullut rytisten alas, koska useampi opettaja on lähtenyt muualle töihin. Jos on varaa menettää tuhansia euroja ja oma mielenterveys ja hyvinvointi, niin sitten kannattaa harkita

Yhteistyössä