Kävin kyseisen koulun muutama vuosi sitten. Nythän koulutuksen pituus on lyhentynyt reippaasti, mutta ainakin silloin olin todella ahdistunut koko koulun ajan. Paineita toi muiden oppilaiden poissaolot, jolloin heidän asiakkaansa kaatuivat toisten oppilaiden niskaan (se ei ole siis koulun vika). Hoidoissa käyvät maksavat asiakkaat, joten oli sellainen tunne, että siinä ei oltu opettelemassa, vaan olisi pitänyt jo osata ammattimaisesti ja itsenäisesti osata valita oikeat hoitotuotteet ja -tekniikat, kun opettaja hiillosti vieressä. Kouluun otettiin oppilaita heppoisin perustein (rahalla pääsee), ja mielestäni kaikki ryhmässäni eivät olleet kypsiä toimimaan työyhteisössä ja asiakaspalvelutyössä. Koulussa myös tulee ylimääräisiä kustannuksia mm. työvälineistä, työvaatteista ym, mikä kannattaa ottaa huomioon. Meille annettiin olettaa, että koulun kautta kannattaa ostaa kaikki meikkisiveltimet ja muut, vaikka muualta tilaamalla saisi halvemmalla. Opetuksen uskon olevan ihan hyvällä tasolla verrattuna muihin kouluihin. Yrittäjyyden opettamiseen olisi voinut olla enemmän tunteja. Jos on paljon ylimääräistä rahaa, niin tämä koulu on varmasti ihan hyvä valinta. Itse oletin kalliin hinnan tuovan lisäarvoa koululle, että sen on oltava parempi, koska se on niin kallis. Olin väärässä. Ahdistaa edelleen, kun mietin koulussa viettämääni ajanjaksoa.