Mä olen aika pettynyt "kantaravintoloihini". Luulin, että saisi yhtä hyvää palvelua kuin ennen lasta. Mutta olen todella järkyttynyt, että monet ravintolat suhtautuvat ihan vihamielisesti rattaisiin. Meistä äitiyslomalaisista saisi hyvät lounasasiakkaat, mutta eipä olla moneenkaan paikkaan tervetulleita.
Pippurimylly on aina hyvä, ystävällinen palvelu. Panini myös. tosin ruuhka-aikaan katsovat vähän vinoon rattaita. Tämä huomattu monta kertaa, mutta silti käyn useimmiten Paninissa. Pihalla lapsen on hyvä ottaa päikkärit ulkoilmassa ja hereilläkin on kiva olla ja rattaiden ohi mahtuu hienosti.
Blanko toimii, jos pääsee terassille. Rattaat saa siihen köyden alle niin että tarjoilijat mahtuvat hyvin.
Kerttu (läntinen pitkäkatu) on myös hyvä paikka ja paljon leluja ja kirjoja lapsille. mielestäni Pippurimyllyn ja Paninin lisäksi ainoita jotka todella ottaa lapset huomioon. Lounas on myös herkullinen.
Stocka on erittäin lapsiystävällinen, mutta talvella kivampi kun nyt pitää nauttia ulkoilmasta.
Denniksessä lapsen kanssa kiva, mutta rattaat ei mahdu kunnolla kuin parin pöydän viereen.
Jokilaivoista ehdottomasti Katarina, siinä on rannalla erillinen terassi, jossa usein rattaita ja lapsiperheitä.