Turun asuinalueista kysymys... Mikä olisi rauhallinen alue jossa luontoa ja ulkoilumaastoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaijai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaijai

Vieras
Eli muutto Turkuun harkinnassa.
En haluaisi muuttaa keskustaan vaan hieman kauemmaksi.
Toiveita olisi että alue olisi rauhallinen, lähellä luontoa ja alueella olisi hyvät ulkoilumaastot.
Haluaisin myös asua rivitalossa ennemmin kuin kerrostalossa.

Kuinka läheltä turkua löytäisi tämänkaltaisen alueen?

Vai täytyykö harkita lähikuntia, Raisio, Kaarina, Masku jne.?
Löytyykö näistä?

Yli-Maaria. Vain 25min bussimatkan (15-20min omalla autolla) päässä Turun keskustasta. Maaseutumaista asumista, vaikkakin kaava-aluetta löytyy. Rauhallista, luonnonläheistä. Pääsääntöisesti omakotiasutusta, mutta rivitalojakin löytyy. Kerrostaloja ei.

Hirvensaloa en suosittele. Hirveät ruuhkat ja tiet tukossa ruuhka-aikaan. Lisäksi muuttunut levottomaksi asuinalueeksi maahanmuuttajien myötä.

Eno asuu Hirvensalossa ei siellä kyllä mitään levotonta ole. Tosi ihana paikka ja luonto lähellä. Itse tykkään Kaarinasta, Kuusistosta. Jos pitäisi Turkuun päin muuttaa, niin Kuusistoon tai sinne päin.

Mitä lähempänä merta ollaan, sen kalliimpaa on eli Turusta Tampereentien vartta kun lähtee on asuntojen hinnat huomattavasti halvempia, mutta sitten ollaan ihan oikeasti maaseudulla, eli ei välttämättä ole se kauppakaan kuolmantakana, mutta bussit kulkee melko kauas -Turku on pinta-alaltaan iso paikka. Naantali ja Kaarina on jostain syystä huomattavasti kallimpia kun Raisio.

Minulle tulee jostain syystä Liljalaaksosta mieleen "Aurinkolaakso" eli huumemetsä, ovatko ne vierekkäin?

On ne. Mä en ehkä itse lämpenis sille. Mutta jos oikein miettii, niin en mä Turusta löydä yhtään sellaista aluetta, mikä olis ihan täydellinen. Joka kaupunginosassa asuu juoppoja ja häiriköitä, toisissa vaan enemmän kuin toisissa. Ja vaikka kaikki asuinalueen asunnot olisivat omistusasuntoja, ts. sossu ei ole sijoittanut asukkaita, niin aina niistä on osa vuokrattu eteenpäin ja niiden asukkaat taas voivat olla sossupummeja ja yhteiskunnan hylkiöitä, koska sossu on aika varma vuokranmaksaja.

Asumme Hirvensalossa ja W.A koulussa taitaa olla yksi maahanmuuttaja, että se siitä. Levotonta ei todellakaan ole. Ehkä Haarlan vuokrakerrostaloissa voi olla mutta asutaan kaukana niistä. Suosittelen.

Kaarina on myös kiva, Moisio ja Yli-Maaria ihan liian korvessa ja "halpaa" aluetta.
Raisiosta ja Maskusta pysy kaukana, kamalia paikkoja.

Me asutaan alueella jossa on rauhallista, rivitaloja ja omakotitaloja mutta myös kerrostaloja, luonto lähellä (kahden luonnonsuojelualueen välissä ollaan), ja erinomaiset ulkoilumaastot. Keskustaan nelisen kilsaa ja about kaikki palvelut suht lähellä.

Katariina, Uittamo, osa Haritusta täyttää ainakin kriteerit.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27458605:
ei ole vierekkäin, liljalaakso on uudehko asuinalue nättinummen kyljessä.

Ja Nättinummi ja Runosmäki (jossa Aurinkolaakso sijaitsee) ovat vierekkäin, eli on ne melko lähellä toisiaan. Tosin ei se Nättärikään mikään lintukoto ole. Mutta kuten sanoin, musta Turusta ei sellaista paikkaa löydy, missä ei olisi mitään vikaa. Täytyy vaan miettiä, että missä on vikaa vähiten.

Suosittelen Uittamoa. 4-5 km keskustaan, vieressä uimaranta, lenkki/hiihtomaastot, pari kauppaa. Kerrostaloasunnot suhteellisen edullisia ja rivareitakin löytyy. Omakotitalojen hinnat ovat aika suolaisia. Kohtalaisen vähän lapsia alueella, joten päiväkotipaikan saanti helppoa. Kaksi bussilinjaa keskustaa, menevät yhteensä 8krt/h arkisin virastoaikaan.

Ja vaikka kaikki asuinalueen asunnot olisivat omistusasuntoja, ts. sossu ei ole sijoittanut asukkaita, niin aina niistä on osa vuokrattu eteenpäin ja niiden asukkaat taas voivat olla sossupummeja ja yhteiskunnan hylkiöitä, koska sossu on aika varma vuokranmaksaja.
Alkoholisteja löytyy kaikista yhteiskunnan portaista, eli kallillakin alueella voi olla häirikkö naapuri. JOskus ikuisuus sitten mummun kerrostalosta häädettiin asuntonsa omistava ihminen kun biletys oli melko äänekästä ja joka viikonloppuista -eikä aina pysyny edes viikonlopuissa.

Alueet myös muuttuu. Suikkila on 25 vuotta sitten uutta ja parempaa aluetta, nyt se on ihan slummi. Pitkämäki taas oli 35 vuotta sitten täys slummi ja nyt parempaa aluetta. Toisaalta se miten alueen näkee riippuu myös omasta elämäntilanteesta.

Eno asuu Hirvensalossa ei siellä kyllä mitään levotonta ole. Tosi ihana paikka ja luonto lähellä. Itse tykkään Kaarinasta, Kuusistosta. Jos pitäisi Turkuun päin muuttaa, niin Kuusistoon tai sinne päin.

Ulkopaikkakuntalaisena et taida tuntea Hirvensaloayhtään.Onhan siellä toki ne rauhallisemmat ok-asutusalueet, mutta noi rivarialueet joista ap kyseli, todella levotonta.

Itse Uittamolla asuneena suosittelen Uittamoa, uimapaikka kesällä lähellä, kaupunkiin menee vaikka kävellen, puolituntia, bussit menee usein ja pikkukauppoja lähellä. Meri ja ulkoilumaastot vieressä.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="vieras";27458650]Asumme Hirvensalossa ja W.A koulussa taitaa olla yksi maahanmuuttaja, että se siitä. Levotonta ei todellakaan ole. Ehkä Haarlan vuokrakerrostaloissa voi olla mutta asutaan kaukana niistä. Suosittelen.

Kaarina on myös kiva, Moisio ja Yli-Maaria ihan liian korvessa ja "halpaa" aluetta.
Raisiosta ja Maskusta pysy kaukana, kamalia paikkoja.[/QUOTE]

Mikäs vika on on asua edullisesti? ja maaseutumaisesti lintukodossa? Siinäpä taasei ole mitään järkeä, että maksaa Hirvensalon ylihinnoitellusta "maineesta" ja "merellisyydestä", vaikka ainoa paikka nähdä sitä merta on kun ajellaan Hirvensalon sillan yli - näin ainakin suurimmalla osalla Hirvensalo-Haarlassa asuvilla...

[QUOTE="mpm";27458919]Mikäs vika on on asua edullisesti? ja maaseutumaisesti lintukodossa? Siinäpä taasei ole mitään järkeä, että maksaa Hirvensalon ylihinnoitellusta "maineesta" ja "merellisyydestä", vaikka ainoa paikka nähdä sitä merta on kun ajellaan Hirvensalon sillan yli - näin ainakin suurimmalla osalla Hirvensalo-Haarlassa asuvilla...[/QUOTE]

Ja trust me, itse olen asunut Hirvensalossa aivan meren rannalla omakotitalossa lapsuuteni, mutta mikään ei saisi minua enää sinne takaisin muuttamaan, ainakaan ennen kuinrakentavat sinne uuden sillan. On aivan järjetöntä tuhlata työmatkoihin jopa 30-45 minuuttia aamuruuhkassa, kun saman matkan voi ajaa 15 minuutissa!

Yhteistyössä