Turun asuinalueet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraldo

Vieras
Tuli mieleen tuosta Kuopio-ketjusta... Kehukaa/haukkukaa Turun asuinalueet? Missä et koskaan voisi asua? Missä haluaisit asua? Vai löytyykö Turusta asuttavaa aluetta :D ?

En muuttaisi Lausteelle, Varissuolle, Halisiin, Pernoon, Pansioon, Jäkärlään. Runosmäen, Hirvensalon ja Haritun tietyt talot kiertäisin myös kaukaa.

Joka alueella taitaa olla rauhallisia kolkkia, ja levottomampia kolkkia.

Mä oon viihtynyt Uittamolla, Ispoisissa ja tässä osassa Harittua missä nyt asutaan. Puistomäki, Korppoolaismäen alue, Portsan puutalot ja jokiranta voisivat myös olla kivoja paikkoja asua.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Hirvensalo on IHANA! Enoni asuu siellä

Runosmäessä tai Lausteella en tod. haluaisi asua.
Hirvensalo on kaunista seutua, mutta pelkään, että se on nyt jo liian asutettu
:/ . Se ja Kakskerta on kuitenkin sellaista aluetta, jonne ihmiset ovat muuttaneet "maalaismaiseman" vuoksi. Ja koska saaret on kovin asutettuja, niin liikenneruuhkat on aamuisin ihan hurjat (asuttiin Hirvensalossa jokunen vuosi sitten).

Mä haluaisin asua jossain suht lähellä keskustaa, mutta kuitenkin tarpeeksi kaukana... Esim. Kärsämäki, Pitkämäki, Martti...

Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Hirvensalo on IHANA! Enoni asuu siellä

Runosmäessä tai Lausteella en tod. haluaisi asua.

Asuttu Hirvensalossa ja ihan sekopäistä porukkaa siellä....

Sekin on iso saari. Haarlassa on levottomampaa ja liikekeskuksen ympärillä, mutta muualla mun käsittääkseni rauhallisempaa?

Muksuna asuin Pansiossa, muutettiin toiseen kaupunkiin 90-luvun alussa jolloin Pansiosta alkoikin tulemaan enemmän sossun tuella asuvien slummi. En tiedä minkälainen paikka nykyään.

Halisissa on ihan ok asua jos on varustettu riittävällä huumorintajulla... kohta kaksi vuotta on asuttu ja tykkään edelleen. Mut riippuu tosiaan talosta, on taloja joissa en MISSÄÄN tapauksessa asuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En muuttaisi Lausteelle, Varissuolle, Halisiin, Pernoon, Pansioon, Jäkärlään. Runosmäen, Hirvensalon ja Haritun tietyt talot kiertäisin myös kaukaa.

Mä oon viihtynyt Uittamolla, Ispoisissa ja tässä osassa Harittua missä nyt asutaan. Puistomäki, Korppoolaismäen alue, Portsan puutalot ja jokiranta voisivat myös olla kivoja paikkoja asua.

Mitkä talot Runosmäestä, ollaan muuttamassa sinne vvo:n kämppään, sijaitsee aika keskellä Runosmäkeä, suht lähellä sitä Bruno-kapakkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Mitkä talot Runosmäestä, ollaan muuttamassa sinne vvo:n kämppään, sijaitsee aika keskellä Runosmäkeä, suht lähellä sitä Bruno-kapakkaa.

Mä en tiiä missä on Bruno :/
Mutta ainakin se Aurinkolaakso on aika karu paikka.

mä oon asunu pienen ikäni jäkärlässä eikä mitään vikaa.oikein kiva paikka =) ja tällä hetkellä asutaan pernossa eikä pois muuteta.täällä ei ole mitään ihmeellistä tapahtunu koko 7 vuoden aikan jona täällä ollaan asuttu.ihan samalla tavalla joka paikassa on "ihmetyyppejä" ja muita "sossun" asukkeja.

Alkuperäinen kirjoittaja Nea-01:

mä oon asunu pienen ikäni jäkärlässä eikä mitään vikaa.oikein kiva paikka =) ja tällä hetkellä asutaan pernossa eikä pois muuteta.täällä ei ole mitään ihmeellistä tapahtunu koko 7 vuoden aikan jona täällä ollaan asuttu.ihan samalla tavalla joka paikassa on "ihmetyyppejä" ja muita "sossun" asukkeja.

Me asuttiin siellä väliaikaisesti rakennusaikana (2005-2006) sillon siellä raiskattiin 7-vuotias pikkutyttö. Ja kerran yksi mies ammuskeli ilmaan meidän pihassa, kun kyllästyi lapsiin. Me pelättiin siellä kuollaksemme. Onneks päästiin pois...

Alkuperäinen kirjoittaja inkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Nea-01:

Me asuttiin siellä väliaikaisesti rakennusaikana (2005-2006) sillon siellä raiskattiin 7-vuotias pikkutyttö. Ja kerran yksi mies ammuskeli ilmaan meidän pihassa, kun kyllästyi lapsiin. Me pelättiin siellä kuollaksemme. Onneks päästiin pois...

anteeksi epäselvyyteni, siis tarkoitin Pernoa

Me ollaan asuttu Jäkärlässä reilut 2 vuotta ja hyvin on viihdytty. Täällä voi olla levotonta jos menee kaupungin vuokrakämppään, mutta meil on oma rivarinpätkä ja kyl täällä on mukavata elellä :) Oikeestaan ihan hyvä et täällä on huono maine, saapahan asunnon halvemmalla!

Mä oon asunu Vakkella ja meillä oli ihan rauhallista. Tosin olen äärimmäisen tyytyväinen,että muutettiin pois sieltä. Jotenkin se betonihelvetti ei istunu. Nyt asutaan Peltolassa omakotitaloalueella ja ollaan enemmän ku tyytyväisiä.

Lauste,Runosmäki ja Halinen on semmosia,mihin me ei muutettas ikinä. Ja myös Härkämäki ja Jyrkkälä on semmosia,että huh-huh..

Turussa mieluiten asun just tämmösellä alueella,mis on enempi omakotitalo/rivari meininkiä. Yleensä se tarkottaa,et on rauhallisempaa eloa. Haritussa on myös osa alueista semmosia missä voisin asua.

Useampi vuosi Turussa asuneena voin sanoa, että en muuttaisi: Lausteelle ja Varissuolle, enkä Halisten rupupuolelle. Halisten okt- & vasoalue sen sijaan on ihan kivaa seutua. Hirvensalo on ajatuksena kiva, mutta jotenkin ankea käytännössä (?). En ole mikään kaupunki-ihminen, niin nuo Portsat sun muut ei ihan kauheasti itseäni kiinnosta. Nummella on toisaalta ihania puutalomiljöitä, nousevaa seutua selvästi! Naapurikunnissa on tosi kivanoloisia paikkoja! ;)

Me asutaan Runosmäessä ja oon ollut tosi positiivisesti yllättynyt paikasta.. Muutettiin Helsingistä tänne tietämättä mitään seudusta, kun kaikki kuuli mihin ollaan muuttamassa alkoi hirveä mollaaminen. Nyt ollaan asuttu vähän yli ½ vuotta ja tykkään. Hyvät palvelut, helpot ja usein menevät bussiyhteydet ja rauhallista on ollut.

Yhteistyössä