turpaan tulee!

• Viestiketjun aloittaja aviomies ja isä
  • Ensimmäinen viesti
aviomies ja isä
Turpaan tulee täydeltä laidalta eli kertokaa nyt hyvät äidit minkämoinen se ihanne isä/ aviomies oikein on? Herran jestas sentään kun olen nyt satunnaisesti käynnyt läpi näitä keskusteluita niin oikein kylmää enkä ihmettele yhtään miksi suomessa erotaan niin paljon. Eli määritelkää rakkaat naiset omin sanoin (ILMAN SARVIA JA HAMPAITA) minkälainen on se UNELMIEN PRINSSI. ps. toivittavasti vaimoni ei pyöri näillä palstoilla eli täytyy tänään vaikka viedä kukkia.

Sanotaan nyt vaikka niin, että on jo erittäin hyvä alku, että sä olet edes kiinnostunut siitä, millanen "pitäis" olla.

Mun mielestäni lyhyesti näin: että välittää, sekä lapsen äitinä että vaimona, huomioi vaimoaan myös naisena eikä vain äitinä...

On luotettava, rehellinen, ei "säätele" vaimonsa selän takana yhtään mitään.

Näillä pärjää jo todella pitkälle, joittenkin naisten mielestä on todella tärkeetä että mies osallistuu kotitöihin..no. mulle se ei ole niinkään kovin tärkeetä, osaan ja jaksan tehdä ne itsekkin, mutta nuo yllä mainitsemani asiat on elintärkeitä suhteelle ja rakkauden säilymiselle. (pätee tietenkin myös kääntäen, eli ajatellen vaimon käyttäytymistä miestään kohtaan)

Ai niin ! Yks tärkee jäi sanomatta : KUNNIOITTAKAA TOISIANNE, nuo kaikki asiat on tosin jonkinlaista kunnioittamista nekin =)
Onnea liitollenne, toivottavasti osaatte olla onnellisia ja osaatte nauttia oikeista asioista, ja varsinkin toisistanne :flower:

isä ja aviomies
No näin jotenkin olen asioita ajatteelu. Onhan meillä niitä huonoja päiviä itse kullakin lapset valvottaa töissä pitää käydä ja kun tulet kotiin niin pitäisi antaa vaimon hengää. MUTTA MUTTA missäs välissä isä sitten ehtii vetää vähän happea töiden jälkeen

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 11:25 isä ja aviomies kirjoitti:
No näin jotenkin olen asioita ajatteelu. Onhan meillä niitä huonoja päiviä itse kullakin lapset valvottaa töissä pitää käydä ja kun tulet kotiin niin pitäisi antaa vaimon hengää. MUTTA MUTTA missäs välissä isä sitten ehtii vetää vähän happea töiden jälkeen
Molemmat tarvii kyllä jonkun henkireiän, meillä mies ottaa sen itse kyselemättä ja minä menen sitten esim. lenkille, kun siihen vaan tulee tilaisuus.... Luojan kiitos meidän nuorinkin on jo neljä ja nyt pääsen helpommalla itsekin.

Pienten lasten ja yövalvomisten kanssa on kyllä ollut päre enemmän kuin tiukalla. Ei siinä ole ensimmäisenä ehtinyt parisuhdetta miettimään vaan se on mennyt siinä sivussa. Nyt on taas enemmän aikaa tälle suhteellekin onneksi. Tosin meidän parisuhdetta hoidetaan tässä kotona eikä missään ravintolaillallisilla yms. Itse en niitä kyllä kaipaakaan vaan haluan, että mies jakaa tän arjen; laitetaan yhdessä ruokaa ja jutellaan ihan mistä vaan, katsotaan urheilua ja puuhataan talon/pihan/lasten kanssa. Mies on ihana omana itsenään, pilke silmäkulmassa.

Niitä kukkia en valitettavasti kyllä saa, mutta saan sitten jotain muuta ehkä enemmän.... Siis keskustelua ja hellyyttä...

:LOL:

VAIMO JA ÄITI
Mielestäni olet hyvä isä jo siinä suhteessa että olet kiinnostunut siitä millainen hyvä mies ja isä on! se kertoo jo jotain! =)

Mut oikeesti jos on lapsia, tasapuolisuus kaikessa on hyvä pohja kaikelle! Tasapuolisesti omaa aikaa molemille. Tasapuolisesti, siis yhteisymmärryksessä, ei niinkään samaamäärää välttämättä, mutta silleen et molemmat on tyytyväisiä!!
On aikoja et vaimo vääntää lasten kans pitempää päivää, mut yleensä ottaen et ei pidä itsestäänselvyytenä vaimon lastenhoitamista ja muita kotitöitä! ja Sit et jos huomaa et siel kotona ei meinata jaksaa, huomioi sen menemisissään ja tulemisissaan ja panostaa äiskän ja lapsukaisten hyvinvointiin. Sama pätee vaimon suhteessa mieheen!

Sit toi on kyl hyvä, et Kunnioitus kaikessa toista kohtaan! Puheissa seläntakana ja edessäkin. Käytöksessä. Ja et antaa sydämestä anteeksi jos toinen pyytää, ja osaa unohtaa ne, eikä kaivele vanhoja. sama pätee naisiin!!

En mä osaa mitään adjektiiveja luetella erikseen, en ole sellainen. Jos vaan rakastaa vaimoaan ja lapsiaan niin sen yleensä kyllä huomáa käytöksessä ja juuri kunnioituksessa kaikessa. Kaikilla tietty huonot päivät, mutta noin yleensä..
Henkiset arvot ja moraali on mielestäni tärkeämpiä kuin ulkoiset seikat. Mut sä oot varmasti löytänyt omas ja hänelle täys 10. Älä epäile. Ei se olis sua huolinu muuten, ellet ois hyvä!! =)

"Ei sillä väliä, onko pitkä vai pätkä, sen vaan huomaa et se on kunnon jätkä!! " :heart: =)

Yhteistyössä