Turkuun lomalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iimii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mulle ei tuu oikeen muuta mieleen, kun Caribia. Seikkailupuistossa voi olla jotain, ehkä. Enemmänkin sisätiloissa tapahtuvaa askartelua tai jotain sellaista. Turun linna vois olla ihan mielenkiintoinen. Nyt itse en keksi mitään erikoista, mitä vois talvella juuri lasten kanssa tehdä.
Riippuu kanssa millainen lapsi kyseessä, että jaksaako kierrellä mukana, vai tarviiko olla jotain tekemistä koko ajan.

Turun linna on useita lapsia kiinnostava tutustumiskohde; siellä on myös ritaripäiviä ja tapahtumia lapsille, näistä löytyy tietoa Turun sivuilta kohdasta kulttuuri.

Turun kaupunginteatterin ohjelmistossa on koko ajan myös lapsille suunnattuja esityksiä.

Jos ilmat ovat mukavat, voin suositella Kupittaan seikkailupuistoa, kävelyä Ruissalon rannoilla, tutustumista Samppalinnan ja Vartiovuoren puistoihin. Förikin taitaa ajella tänä vuonna koko talven - mahtoiko se Aurajoki jäätyä loppujen lopuksi ollenkaan. Ilmat valitettavasti rakkaassa kotikaupungissani ovat epäluotettavat varsinkin tähän vuodenaikaan, mutta aina sopii toivoa parasta.

Waino Aaltosen museo ei kuulosta äkkiseltään lapsia kiinnostavalta paikalta, mutta kokemukseni mukaan sellainen kuitenkin on: siellä on ainakin tosi ihana kahvio, jossa valtava seinänkokoinen akvaario, useimpia lapsituttujani viehättänyt tavattomasti.

Niin tosiaan, Caribian kylpylä on varmasti mukava, mutta Impivaaran maauimala 7 altaansa kanssa on ihan varteenotettavan mukava paikka sekin, ja halvempi ainakin. Impivaaran kahvilasta saa myös edullisen ja maistuvan lounaan, "merinäköalalla" (näkymät altaille).

Risteilylle voi toki lähteä. Laivoja lähtee kahdesti päivässä, aamulla ja illalla. Miniristeily tarkoittaa että Maaarianhaminassa vaihdetaan laivaa, ja ollaan takaisin Turussa jo saman päivän iltana. Gracella näytti olevan jos vaikka minkälaista lasten maailmaa, joita nyt sellainen kiinnostaa...

Itse olen ollut aina enempi ulkoilmasorttia, enkä ole nähnyt niin järkeväksi viedä lapsia pallomeriin pöpöjä saamaan...

Niin tosiaan, Caribian kylpylä on varmasti mukava, mutta Impivaaran maauimala 7 altaansa kanssa on ihan varteenotettavan mukava paikka sekin, ja halvempi ainakin. Impivaaran kahvilasta saa myös edullisen ja maistuvan lounaan, "merinäköalalla" (näkymät altaille).

Risteilylle voi toki lähteä. Laivoja lähtee kahdesti päivässä, aamulla ja illalla. Miniristeily tarkoittaa että Maaarianhaminassa vaihdetaan laivaa, ja ollaan takaisin Turussa jo saman päivän iltana. Gracella näytti olevan jos vaikka minkälaista lasten maailmaa, joita nyt sellainen kiinnostaa...

Itse olen ollut aina enempi ulkoilmasorttia, enkä ole nähnyt niin järkeväksi viedä lapsia pallomeriin pöpöjä saamaan...
Maauimala :laugh: Ja uimahalliksi Impivaara on kallis. Itse asiassa alennuskupongeilla (mies toi kylpylästä alennuskuponkeja pojan kanssa uimassa käytyään, muualtakin niitä löytyy) kylpylä tulee ma-to halvemmaksi aikuiselle kuin uimahalli. Molempiin kelpaa muuten liikuntasetelit maksuksi, jos sellaisia on.

Ja miniristeily tarkoittaa, että mennään Tukholmaan ja tullaan samantien takaisin, siihen vierähtää vajaa vuorokausi. Piknik-risteilyillä vaihdetaan laivaa Maarianhaminassa, lähdetään aamulla ja tullaan illalla takaisin.

Seikkailupuiston tarjontaa kannattaa käydä katselemassa nettisivuilta, kirjastokin on ihan mukava paikka, siellä voi vaikka pelata lautapelejä tai istuskella isoissa renkaissa lukemassa kirjoja.

Sunnuntaisin voi käydä kokeilemassa liikunnan ihmemaata. Museoista Aboa Vetus on varmaan mielenkiintoisin lapsille, ainakin se on ollut meidän lasten suosikkimuseo.