Turku: Hirvensalo - Puhuri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annukka

Vieras
Osaisiko joku kertoa Turun Hirvensalon Puhuri-kadun asumisolosuhteista. Olisi edessä muutto pikkukaupungista Turkuun, ja tuolla Puhurilla sijaitseva asunto olisi tarjolla. Siinä vain ovat vieressä nuo Laitainen ja Myötäinen, joista löytyy netin arkistoista kriittistä kommenttia takavuosilta.

Millainen on Puhuri nykyään? Uskaltaako muuttaa, vai tuleeko todennäköisesti puukosta selkään tai naapuri seinästä läpi?

Kiitos!

Hirvensalo on Turun hienostokaupunginosaa, eli eipä siellä kauheesti oo vaarana tulla puukosta selkään, jos vertaa vaikkapa Varissuohon. Tuolla alueella on asumisoikeusasuntoja ja vuokra-asuntoja, mutta isompia sellaisia, joten paljon lapsiperheitä. Hyvää aluetta on! Käykää katsomassa, niin huomaatte itsekin.

Hirvensalo on kyllä mukavaa seutua, mutta juuri kyseinen osa Haarlaa on kyllä aika levotonta vuokratalojen vuoksi. Itse herkitsisin muuttoa ainakin lasten takia.

Hirvensalo on mukava alue asua, ei siellä sen enpää häiriköitä ole kuin missä tahansa alueella. Itse olemme muuttamassa takaisin hirvensaloon, koska alue ja koulut, kaupat lähellä ja on kuitenkin luonnon helmassa mutta silti 10minuuttia turun keskustassa. Ihan normaalia kansaa siinnä saaressa asuu. Ja ehkäpä Turun varkkaimpia ihmisiäkin.

Hirvensalo on mukava alue asua, ei siellä sen enpää häiriköitä ole kuin missä tahansa alueella. Itse olemme muuttamassa takaisin hirvensaloon, koska alue ja koulut, kaupat lähellä ja on kuitenkin luonnon helmassa mutta silti 10minuuttia turun keskustassa. Ihan normaalia kansaa siinnä saaressa asuu. Ja ehkäpä Turun varkkaimpia ihmisiäkin.

Enoni on asunut koko elämänsä Hirvensalossa ja mummola (äidin koti ) on siellä. Aivan ihana paikka. Suorastaan paratiisi! Jos Turkuun muuttaisin niin ehdottomasti Hirvensaloon. Siellä olen lapsuuteni kesät, lomat ym. viettänyt ja kauniimpaa asuinaluetta saa hakea!

Minä olen asunut siinä melkein viereisellä kadulla,oikein mukavaa aluetta.Mukavasti tekemistä jos on kotona lasten kanssa,ihan ok liikenneyhteydet keskustaan.Ei mitään valittamista,paitsi että omistusasunnosta emme siellä edes haaveilleet,koska aika kallista on.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Hirvensalo on Turun hienostokaupunginosaa, eli eipä siellä kauheesti oo vaarana tulla puukosta selkään, jos vertaa vaikkapa Varissuohon. Tuolla alueella on asumisoikeusasuntoja ja vuokra-asuntoja, mutta isompia sellaisia, joten paljon lapsiperheitä. Hyvää aluetta on! Käykää katsomassa, niin huomaatte itsekin.
Kuinka monta kertaa olet käynyt varissuolla ja kuinka monta kertaa sinua on puukotettu?

olisi varmaan pitänyt aloittaa uusi ketju, mutta googletin tämän vanhan.

eli kysyisin noista vuokrapienkerrostaloista alueella, millainen äänieristys asunnoissa on?

vaikka olisi rauhallista seutua, itseäni ahdistaa jos kaikki kuuluu asunnoista läpi, puolin ja toisin.

Yhteistyössä