Turku hei! Millaista seutua on Hirvensalo?

• Viestiketjun aloittaja uuteen kotiin ja kaupunkiin.
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Missä siellä on vuokrarivareita?

Meillä on kaksi autoa, se ei ole ongelma :D

Asutaan nytkin meren rannalla (Vaasan lähellä) ja haluttais uudessakin paikassa lähelle merta, näköalaa ei tarvitse olla mutta se meren tuntu.
Kukolassa ja Haarlassa ainakin on kaupungin vuokrataloja, en tiedä onko muilla vuokrafirmoilla myös.

Jos merellisyyttä haluatte, harkitkaa muuttoa Uittamolle. Meri lähellä, päiväkotitilanne ja etäisyydet paljon Hirvensaloa paremmat, arvostettu alue, eikä vissiin ainoaakaan vuokrataloa.
Olemme katsoneet myös Uittamon asuntoja, mutta kerrostaloon emme halua ja onko alueella lainkaan uusia taloja?!
Jotenkin myös tuo että Hirvensalo on saari houkuttelisi enemmän sinne.

Missä siellä on vuokrarivareita?

Meillä on kaksi autoa, se ei ole ongelma :D

Asutaan nytkin meren rannalla (Vaasan lähellä) ja haluttais uudessakin paikassa lähelle merta, näköalaa ei tarvitse olla mutta se meren tuntu.
Kukolassa ja Haarlassa ainakin on kaupungin vuokrataloja, en tiedä onko muilla vuokrafirmoilla myös.

Jos merellisyyttä haluatte, harkitkaa muuttoa Uittamolle. Meri lähellä, päiväkotitilanne ja etäisyydet paljon Hirvensaloa paremmat, arvostettu alue, eikä vissiin ainoaakaan vuokrataloa.
vuokra-asuntoja kyllä on, mutta alueena parempi kuin Hirvensalo. ja vieressä on katariina.

Olemme katsoneet myös Uittamon asuntoja, mutta kerrostaloon emme halua ja onko alueella lainkaan uusia taloja?!
Jotenkin myös tuo että Hirvensalo on saari houkuttelisi enemmän sinne.
Uittamolla ei ole kovin uusia taloja; sitä ei (onneksi) ole rakennettu täyteen ja pilattu kuten moni muu paikka. Mutta siellä on rivitaloja ja omakotitaloja, ei pelkkiä kerrostaloja.

Minä en kyllä huomaa mitään eroa Uittamossa ja Hirvensalossa sen suhteen, olenko saaressa vai en :). Molemmissa on meri niin lähellä, uimarannat, yms.

vieras
Olemme asuneet hirvensalossa vuokra talossa, ja pelkkää hyvää sanottavaa! Rauhallinen paikka!! :) ihana oli lapsiperheelle, kotikunta veti silti puoleensa ja nyt asutaan omassa talossa :)!

mielummin naantaliin
Valitsisin mielummin Naantalin kuin köyhän Turun. Naantalissa on rauhallinen ympäristö, lapsiell harrastukset, hyvät palvelut ja hyvin hoidettu kaupunki ylinpäätään. Meri ja saaristo lähellä.

terv. ent. naantalilainen, nyk. turkulainen joka kaipaa takaisin nlin:n!!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mielummin naantaliin:
Valitsisin mielummin Naantalin kuin köyhän Turun. Naantalissa on rauhallinen ympäristö, lapsiell harrastukset, hyvät palvelut ja hyvin hoidettu kaupunki ylinpäätään. Meri ja saaristo lähellä.

terv. ent. naantalilainen, nyk. turkulainen joka kaipaa takaisin nlin:n!!
Me haluamme nimenomaan Turkuun, ja juuri suunnalle Hirvensalo (Uittamo??), tulevan työmatkan takia. Naantalista taitaa olla aika pitkä matka?

Alkuperäinen kirjoittaja eräsjokutoinen:
en oo tän aloittaja, mut tarkennan, ei siellä yksistään vuokratloja oo, mut toki yksityiset vuokraa :)
No tietty, kaikkiallahan on yksityisten vuokraamia :)

Itsekin oon asunut Uittamolla vuokralla yksityisen omistamassa asunnossa.

Mutta vuokrataloja ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsjokutoinen:
en oo tän aloittaja, mut tarkennan, ei siellä yksistään vuokratloja oo, mut toki yksityiset vuokraa :)
No tietty, kaikkiallahan on yksityisten vuokraamia :)

Itsekin oon asunut Uittamolla vuokralla yksityisen omistamassa asunnossa.

Mutta vuokrataloja ei ole.
juu ei ole vuokrataloja.

ap
Nuo rivarikämpät ainakin on Uittamolla nyt myynnissä.
Olen huomannutkin, noin vanhat asunnot/talot eivät kiinnosta meitä. Tahdomme joko ihan uuden tai alle 10 vuotta vanhan (se mitä ollaan katseltu on 6 vuotta vanha)

mielummin nli
Naantalista on 16km Turun keskustaan eli ei pitkä matka. Itse kävin sieltä Turussa töissä useamman vuoden. Toki jos työpaikka on toisella puolella kaupunkia, voisi ehkä ajatella Kaarinaa. Itselläni pieni lapsi ja vakaa aikomus muuttaa pienempään ja rauhallisempaan paikkaan seuraavan vuoden sisällä.

Olen huomannutkin, noin vanhat asunnot/talot eivät kiinnosta meitä. Tahdomme joko ihan uuden tai alle 10 vuotta vanhan (se mitä ollaan katseltu on 6 vuotta vanha)
Minä ottaisin mielummin 40 v vanhan talon Uittamolta kuin 6 v vanhan talon Kukolasta, mutta makuasioitahan ne ovat :)

Oletteko käyneet tutustumassa alueisiin paikan päällä?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mielummin nli:
Naantalista on 16km Turun keskustaan eli ei pitkä matka. Itse kävin sieltä Turussa töissä useamman vuoden. Toki jos työpaikka on toisella puolella kaupunkia, voisi ehkä ajatella Kaarinaa. Itselläni pieni lapsi ja vakaa aikomus muuttaa pienempään ja rauhallisempaan paikkaan seuraavan vuoden sisällä.
Miehen tuleva työpaikka on suunnilleen siinä Hirvensalon sillan pielessä, vaikka autoja onkin niin ei kyllä toiseen kaupunkiin lähdetä kun miellyttävän tuntuinen merellinen ympäristö on siinä ihan vieressäkin.
Yksi tuttumme muuten asuukin Kaarinassa ja pitää kovasti :D

ap
Minä ottaisin mielummin 40 v vanhan talon Uittamolta kuin 6 v vanhan talon Kukolasta, mutta makuasioitahan ne ovat :)

Oletteko käyneet tutustumassa alueisiin paikan päällä?
Ensi viikonloppuna ollaan tulossa katsomaan asuntoja. Ja tosiaan haluamme täysin muuttovalmiin talon tai asunnon, ei mitään 80-luvun asuntoa tosiaan, niissä on aina laitettavaa ja noissakin ainakin toisessa myös tulevia yhtiön remontteja. Myöskään ulkokuori ei miellyttänyt silmää. Makuasioita toki, mutta me ei tykätä kuin tosi vanhoista taloista (joita tämänhetkinen elämäntilanne ei anna myöten alkaa remppaamaan) tai sitten uudesta/uudehkosta mutta muuttovalmiista.

Saraldo
Mä olen asunut Haarlan vuokrataloissa kolmisen vuotta, silloin kun alue oli vielä ihan uusi. Silloin siellä ei ollut mitään. Ei koulua, ei palveluja, ei niin yhtikäs mitään. Nyt on koulu ja vissiin joku pieni kauppakin siinä ihan vieressä. Mutta toisaalta aluekin on kuulemma tullut paljon levottomammaksi...

Kukola on ihan ok paikka, lyhyt matka Moikoisiin, josta lähtee aika hyvin busseja keskustaan. Kaunista seutua, luonto lähellä. Päiväkotitilannetta en osaa arvioida, mutta koska Hirvensalossa asuu melko varakasta porukkaa ja myös osa Turun päättäjistä, niin se on todennäköisesti niitä viimeisempiä paikkoja, jossa karsitaan palveluista ;) .

Ruuhkat on sillalla melkoiset aamulla ja iltapäivällä. Toista siltaa ollaan kovasti yritetty ajaa läpi, mutta eihän täällä mikään etene.

Ensi viikonloppuna ollaan tulossa katsomaan asuntoja. Ja tosiaan haluamme täysin muuttovalmiin talon tai asunnon, ei mitään 80-luvun asuntoa tosiaan, niissä on aina laitettavaa ja noissakin ainakin toisessa myös tulevia yhtiön remontteja. Myöskään ulkokuori ei miellyttänyt silmää. Makuasioita toki, mutta me ei tykätä kuin tosi vanhoista taloista (joita tämänhetkinen elämäntilanne ei anna myöten alkaa remppaamaan) tai sitten uudesta/uudehkosta mutta muuttovalmiista.
Entä puutalot? Martin ja Korppoolaismäen alueella on ihania tosi vanhoja taloja :)

Eikä olisi kaukana miehesi työpaikastakaan.

ap
Entä puutalot? Martin ja Korppoolaismäen alueella on ihania tosi vanhoja taloja :)

Eikä olisi kaukana miehesi työpaikastakaan.
Voisi kiinnostaakin, mutta pitäisi olla vähintään 100m2 ja muuttovalmiiksi (suht tasokkaasti) rempattu. Pitääkin katsella. Millaista aluetta lapsille Martti ja Korppolaismäki?

Voisi kiinnostaakin, mutta pitäisi olla vähintään 100m2 ja muuttovalmiiksi (suht tasokkaasti) rempattu. Pitääkin katsella. Millaista aluetta lapsille Martti ja Korppolaismäki?
Alueet on tosi hyvässä maineessa, kivat koulut (Martin koulu ja Vähä-Heikkilän koulu) on lähellä, päiväkotejakin käsittääkseni on. Lisäksi Aurajoen ranta, keskusta, urheilupuisto, kaikki on ihan kävelymatkan päässä.

Minä tykkään niistä puutaloista kovasti, Portsa ja Pohjola miellyttävät myös puutalojen suhteen (mutta ne on hieman kauempana tuosta Hirvensalon sillasta). Mutta sitä, miten usein niitä on myynnissä, en tiedä.

Yhteistyössä