Turkki.. Kokemuksia!!

Millainen on Turkki rantakohteena/lomamaana? Olemme alustavasti katselleet eri Euroopan kohteita ja Turkki alkoi kiinnostamaan..Kellään kokemuksia seuraavista paikoista:

*Kusadasi
*Antalya
*Side
*Alanya

Kohteessa pitäisi olla hiekkaranta, ostosmahdollisuuksia, nähtävyyksiä..Ei siis pelkkä rantakohde. =) Ja lapsia olisi mukaan lähdössä 5 kpl, 6kk-7v ikähaitarilla. Vesipuisto tms. lasten mieleinen käyntikohde plussaa!
 
Menkää Alanyaan. Siellä on kaikkea. Omasta käynnistä on tosin kohta yli 15 vuotta.
Siellä on aurinko lämpöä ostoksia kaikkea kivaa lapsille. Olen kuullut lapsiperhe kavereilta.
Ainoa miinus on myyjät....
 
Turkki :heart: Itse ollaan käyty Alanyassa ja Incekumissa. Sidessä myös päivän retkellä. Tykätään kamalasti eikä muualla käydäkkään. Katsoppa esim. nazar matkatoimiston sivut. Siellä on aivan ykkösluokan matkoja huippu hotelleissa lapsiperheille. Meidän ihan suosikkeja. Viime lokakuussa oltiin Pagasos Resortissa ja nyt ensi kuun lopulla lähdetään Leodikya hotelliin. Kysy ihmeessä niin kerron kyllä niin paljon kun osaan :)
 
Kerran oon käyny vuonna 1996 Marmariksessa... Silloin oli ihan eri meininki ja HALPAA vielä kun nyt. Vuonna 2000-2005 oon käyny Alanyassa miehen kanssa (ei silloin vielä lapsia) 5 kertaa peräkkäisinä vuosina. Tykättiin paikasta. Ok ranta, hyvät ilmat ollu aina (elokuussa vähän turhankin kuuma vielä välillä...) Ostosmahdollisuuksia, lähinnä basaarityyppisä ratkaisuja. Myyjien hyökkäävyys häiritsee monia, meitä ei häirinnyt, kun otti oikean asenteen. Silloin vielä ainakin tinkaaminen tosin vei tosi tosi tosi paljon aikaa, jos meinasi tehdä hyviä kauppoja. Euroaika voi nyt olla toinen, onhan siellä hinnatkin noussu paljon. Mutta kaiken kaikkiaan kiva maa ja turkkilaiset pitää lapsista paljon. Käyvät monesti lapsille jutskaamaan ja "esittämään jotain temppuja". :) Hyvä ruoka, monentasoisia ravintoloita. Rento ilmapiiri.
 
sekä Antalyassa.Ainoa mihin en menisi uudelleen on Alanya.En pitänyt lainkaan siitä,siellä kaupustelijat olivat eniten ja koko ajan kimpussa eikä paikka ollut muuta kuin rantaa ja basaaria.Marmaris on jo isompi ja siellä on kaunista.Jos saisin valita menisin nyt Icmeleriin tai Antalyaan.
 
Lisää kokemuksia otetaan mielellään vastaan :) Olemme lähdössä elokuun alussa Turkin Sideen perhelomalle ja kaikki informaatio kiinnostaa. Meitä lähdössä minun ja mieheni lisäksi 4- ja kohta 7-vuotiaat poikamme sekä miehen 13v tytär. Matkakuume nousee koko ajan :)
 
Täällä yks ikuinen turkki-fani :heart:
Huomenna olisi lähtö Belekiin :) lasten kanssa nyt ekaa kertaa turkkiin,mutta oon käyny alanyassa,marmariksessa ja kemerissä.Kemeristä tykkäsin paljon.
Mutta siis rantakohteenahan turkki on aivan mahtava.Mä ite tykkään ehkä enempi vähän pienemmistä kohteista kuin esimerkiks alanya..emmä nyt tiiä auttoks tää ketään,mutta oli pakko kommentoida :) :heart: Ja jos noista mun käymistä kohteista pitäs joku valita mihin uuestaan ni ehottomasti kemer.
 
hei oltiin just heinäkuun 2. viikko kemerissä ja tykättiin. meillä on 1,5 vuotias tyttö. Kelit oli kyllä kuumat, mutta eivät haitanneet, kun nukuttiin päikkärit hotellissa. Kemer oli kiva paikka ja sopivan pieni. Turkkilaiset kyllä tykkää lapsista. Meillä oli ennakkoluuloja Turkkia kohtaan, mutta ne kyllä kaikkosivat tällä matkalla. Moni sanoikin, että pikkupaikat Turkissa ovat hyviä. Monet lapsiperheet suosivat Sideä, joten sinne kai seuraavaksi.
 
Turkki fani myös täälläkin. Olemme käyneet joka vuosi alkaen 2004 Turkissa. Siis Alanyassa sekä Marmariksessa. Ainoa mitä huonoa minä keksin Turkista,ovat nuo ärsyttävät basaarien myyjät. Muuten aivan ihaaaaaana maa. Ja aina varaamme saman Finnmatkojen Blue Star Flower garden hotellin. Mut viime kesänä teimme poikkeuksen. Menimme pojan kans kahdestaan Turkkiin mukana oli vain hänen luokkakaverinsa sekä äitinsä ja varasimme Blue Village Pascha Bayn. Hieman kaukana keskustasta, mutta kun se alue oli meille tuttu. Se oli kyl lomaparatiisia. Sit käymme yleensä päivän Gyle-risteilylla ihanalla merellä. Kannatan lähtöä Turkkiin!!!! B) B)
 
Ja nyt meillä matka varattuna!!!

Eli kertokaas kokemuksia Sidestä. Hotelli sijaitsee 6km päässä Sidestä Kumköyssä. Miten liikkuminen sieltä Siden keskustaan? Missä kannattaa käydä?

Kannattaako Antalyaan lähteä ostoksille?

B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Viime lokakuussa oltiin Pagasos Resortissa ja nyt ensi kuun lopulla lähdetään Leodikya hotelliin. Kysy ihmeessä niin kerron kyllä niin paljon kun osaan :)
Hei kertoisitko kokemuksiasi Leodikya hotellista olemme lähdössä sinne ensi syksynä.
Olimme Leodikya hotellissa mieheni kanssa kaksin. Se että oltiin kaksin juuri tuolla reissulla oli hyvä, koska leodikya ei mielestäni ollut se paras hotelli allasaluineen lasten kanssa. Esim. jos vertaan pegasos resorttiin niin ei vedä vertoja mitenkään siihen. Hotelli itsessään oli hyvä, tosi siisti ja upea. Hotelli sijaitsee hieman syrjäisemmällä... n.15min kävelymatkan päässä on pieni basaarialue ja n.12e pääsee hotellin edestä kätevästi taksilla avsallarin kylään jossa lisää kauppoja,basaareja, kahviloita ja ravintoloita. Taxi maksaa alanyan keskustaan noin. 25e. Hotellissa paljon saksalaisia viime toukokuussa ja kielimuuri oli koska edes moni ei puhunut englantia hotellissa. Meidän lisäksi ei ollut kuin yksi suomalainen pariskunta. Ranta on aivan ihana :) Ruoka ja juomat myös. Ilmeisesti matkustatte myös Nazarilla ja voin suositella kaupunkikierrosta alanyassa sekä retkeä kukkulalle jossa tutustutaan paikalliseen elämään.

Kysy, vastaan kyllä mielelläni kaikkeen mihin osaan :)

Itse matkustamme tällä kertaa toukokuussa Laraan :)
 
Meillä on itse asiassa varattu matka LEODIKYA & ARYCANDA kahden hotellin kompleksiin, en tiedä vielä kumpaanko majoitutaan. Molempien hotellien palvelut on käytössä. Järjestettyä ohjelmaa on lapsille, näyttää tuolla kuvissa olevan vesiliukumäkiä ja leikkipaikkakin.

Pegasos Royal ja Pegasos World ovat meille tulleet tutuksi aiemmilla reissuilla. Pidin etenkin Royalista. Worldissa allasvesi ei ollut lämmitetty, eikä siellä tarjennut uida ainakaan lokakuulla, jolloin oltiin. Meressä kyllä tarkeni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Meillä on itse asiassa varattu matka LEODIKYA & ARYCANDA kahden hotellin kompleksiin, en tiedä vielä kumpaanko majoitutaan. Molempien hotellien palvelut on käytössä. Järjestettyä ohjelmaa on lapsille, näyttää tuolla kuvissa olevan vesiliukumäkiä ja leikkipaikkakin.

Pegasos Royal ja Pegasos World ovat meille tulleet tutuksi aiemmilla reissuilla. Pidin etenkin Royalista. Worldissa allasvesi ei ollut lämmitetty, eikä siellä tarjennut uida ainakaan lokakuulla, jolloin oltiin. Meressä kyllä tarkeni.
Leodikya ei ole verrattavissa lastenkanssa oloon kuitenkaan jos vertauskuvana on Royal. Myöskin tuota mainostettiin silloin kahden hotellin kompleksina, mutta Arynda hotelliin ei majottunut nazarilla ketään ja hotellien välissä oli kivimuuri jonka ylittäminen ei onnistunu, joten emme siellä edes käyneet... Ja siellä aisti sen että sinne ei ollut edes asiaa, eikä siellä myöskään kukaan käynyt. Ei siis ollut samanlainen systeemi kuin pagasos hotelleilla. Se hotellin allasalue on oikeesti suppeempi kuin kuvat antavat ymmärtää. Jos teillä on ihan pieniä lapsia niin se lastenallas on perimmäisessä nurkassa ja vesi on semmosta nilkkasyvyistä ja todella pieni.
Vesiliukumäkiä oli... kaksi tai kolme jotka laskivat siihen yhteen altaaseen mikä siinä on. Itse hotellista tykkäsin kovasti, se on kaunis ja moderni... Ruoka siellä pelasi myöskin tosi hyvin ja oli hyvää. Syrjäinen paikka ehkä harmitti varsinkin kun olin saanut eri tietoa matkaa varatessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja moomin:
Ja nyt meillä matka varattuna!!!

Eli kertokaas kokemuksia Sidestä. Hotelli sijaitsee 6km päässä Sidestä Kumköyssä. Miten liikkuminen sieltä Siden keskustaan? Missä kannattaa käydä?

Kannattaako Antalyaan lähteä ostoksille?

B)
Sidessä on isot markkinat :) Sekä outlet myymälä. Jos siis vaatteita halajaa. Käykää myös managvatin putouksilla retkellä :) Jokiristeylyt ovat kanssa mukavia lastenkin kanssa. Antalyasta en vielä osaa sanoa... menen toukokuussa itse sinne vihdoin tutustumaan :)
 
Heti heräsi kiinnostus tuohon outlet- myymälään.. =D Miten sen löytää sieltä, onko paikan nimeä muistissa?

Miten tuonne putouksille pääsee, taksilla, vai onko jotain järjestettyjä retkiä?

Ja edelleen olisi kiva saada kokemuksia tuosta Kumköyn alueesta!! =)

Ja Essi81, laita kokemuksia Antalyasta sitten toukokuussa! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja moomin:
Heti heräsi kiinnostus tuohon outlet- myymälään.. =D Miten sen löytää sieltä, onko paikan nimeä muistissa?

Miten tuonne putouksille pääsee, taksilla, vai onko jotain järjestettyjä retkiä?

Ja edelleen olisi kiva saada kokemuksia tuosta Kumköyn alueesta!! =)

Ja Essi81, laita kokemuksia Antalyasta sitten toukokuussa! =)
Mä en muista kuollaksenikaan mikä se outlet myymälä oli nimeltään... Mutta mä uskon että tietävät siellä paikanpäällä sen. Esim. oppaat ainakin. me oltiin järjestetyllä retkellä putouksilla, mutta esim. taxilla tai dolmuksella sinne pääsee takuulla edullisemmin ja helposti. Kerron antalyasta toukokuun lopulla kun olen sitä kaksi viikkoa kolunnut :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Leodikya ei ole verrattavissa lastenkanssa oloon kuitenkaan jos vertauskuvana on Royal. Myöskin tuota mainostettiin silloin kahden hotellin kompleksina, mutta Arynda hotelliin ei majottunut nazarilla ketään ja hotellien välissä oli kivimuuri jonka ylittäminen ei onnistunu, joten emme siellä edes käyneet... Ja siellä aisti sen että sinne ei ollut edes asiaa, eikä siellä myöskään kukaan käynyt. Ei siis ollut samanlainen systeemi kuin pagasos hotelleilla. Se hotellin allasalue on oikeesti suppeempi kuin kuvat antavat ymmärtää. Jos teillä on ihan pieniä lapsia niin se lastenallas on perimmäisessä nurkassa ja vesi on semmosta nilkkasyvyistä ja todella pieni.
Vesiliukumäkiä oli... kaksi tai kolme jotka laskivat siihen yhteen altaaseen mikä siinä on. Itse hotellista tykkäsin kovasti, se on kaunis ja moderni... Ruoka siellä pelasi myöskin tosi hyvin ja oli hyvää. Syrjäinen paikka ehkä harmitti varsinkin kun olin saanut eri tietoa matkaa varatessa.
Me ollaan lähdössä kohta 7-vuotiaan kanssa, joten kahluuallasta emme käytä. Mä sain noista Nazarin sivuilta käsityksen, että se kaksoishotelli-juttu olis vasta v. 2010 uudistus. Me ainakin aiotaan vierailla molemmissa hotelleissa, kun kerran siitä tilatessa maksettiinkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Leodikya ei ole verrattavissa lastenkanssa oloon kuitenkaan jos vertauskuvana on Royal. Myöskin tuota mainostettiin silloin kahden hotellin kompleksina, mutta Arynda hotelliin ei majottunut nazarilla ketään ja hotellien välissä oli kivimuuri jonka ylittäminen ei onnistunu, joten emme siellä edes käyneet... Ja siellä aisti sen että sinne ei ollut edes asiaa, eikä siellä myöskään kukaan käynyt. Ei siis ollut samanlainen systeemi kuin pagasos hotelleilla. Se hotellin allasalue on oikeesti suppeempi kuin kuvat antavat ymmärtää. Jos teillä on ihan pieniä lapsia niin se lastenallas on perimmäisessä nurkassa ja vesi on semmosta nilkkasyvyistä ja todella pieni.
Vesiliukumäkiä oli... kaksi tai kolme jotka laskivat siihen yhteen altaaseen mikä siinä on. Itse hotellista tykkäsin kovasti, se on kaunis ja moderni... Ruoka siellä pelasi myöskin tosi hyvin ja oli hyvää. Syrjäinen paikka ehkä harmitti varsinkin kun olin saanut eri tietoa matkaa varatessa.
Me ollaan lähdössä kohta 7-vuotiaan kanssa, joten kahluuallasta emme käytä. Mä sain noista Nazarin sivuilta käsityksen, että se kaksoishotelli-juttu olis vasta v. 2010 uudistus. Me ainakin aiotaan vierailla molemmissa hotelleissa, kun kerran siitä tilatessa maksettiinkin.
Sitä mainostettiin jo viime toukokuussa kun oli uutuus hotelli.

Kävin ihan nazarin sivuilla katsomassa ja nyt ne todellakin mainostaa sitä eritavalla, saivat meinaan niin paljon reklamaatiota viime kaudelta että niiden oli pakko uudistaa sitä. Toivotaan että se on nyt paremmin hoidettu kuin silloin kun me oltiin.
 
Hei. Onko niin, että Turkissa ei lämmitetä uima-altaiden vesiä lainkaan? Ollaan lähdössä huhtikuun lopulla Flower Gardeniin ja mietin, että onko uima-altaiden vesi jo uimalämmintä tuolloin? Kiitos vastauksista! Ja osaako ko. hotellissa käyneet kertoa, minne päin olevat huoneet olisivat parhaita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja piia123:
Hei. Onko niin, että Turkissa ei lämmitetä uima-altaiden vesiä lainkaan? Ollaan lähdössä huhtikuun lopulla Flower Gardeniin ja mietin, että onko uima-altaiden vesi jo uimalämmintä tuolloin? Kiitos vastauksista! Ja osaako ko. hotellissa käyneet kertoa, minne päin olevat huoneet olisivat parhaita?
En osaa sanoa lämmitetäänkö niitä, mutta vuosi sitten lokakuussa oli tosi kylmät allasvedet kun taas toukokuussa oli ihan lämmintä. No merinäköala on aina ihana, mannernäköala kun useimmiten on kadulle päin jne. Riippuen hotellin sijainnista mutta yleensä mannerpuolen huoneisiin kuuluu kadun melut jne.
 
ollaan katsottu tuota Leodikya Arycanda-lomaa all inclusivepaketilla nazarilta...
jos essi ja muutkin jotka tietää voisi vastata:
montako alkoholijuomaa siihen all inclusiveen sisältyy (luettu asiakaspalautteista et nekin sisältyy siihen!)
kannattaako ottaa omaa läppäriä mukaan eli onko netti huoneissa vai koneet aulassa tms? paljonko netin käyttö maksaa?
paljonko hoidot maksaa wellness-keskuksessa?
tiedoissa on "Kuljetusaika hotellille 1 h 30 min" meinaako tä lentokenttä-hotelli väliä?
maksaako lepopatjat/varjopaikat rannalla?
jos ei halua eksyä, mutta haluaa shoppailla tuliaisia/vaatteita tms, mihin kannattaa mennä?
onko kohteessa oppaita? kielitaitoisia?
kauanko lennot kestää, onko välilaskuja?
:D

tarkoitus ottaa loma lähinnä löhöilyn kannalta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonqa:
ollaan katsottu tuota Leodikya Arycanda-lomaa all inclusivepaketilla nazarilta...
jos essi ja muutkin jotka tietää voisi vastata:
montako alkoholijuomaa siihen all inclusiveen sisältyy (luettu asiakaspalautteista et nekin sisältyy siihen!)
kannattaako ottaa omaa läppäriä mukaan eli onko netti huoneissa vai koneet aulassa tms? paljonko netin käyttö maksaa?
paljonko hoidot maksaa wellness-keskuksessa?
tiedoissa on "Kuljetusaika hotellille 1 h 30 min" meinaako tä lentokenttä-hotelli väliä?
maksaako lepopatjat/varjopaikat rannalla?
jos ei halua eksyä, mutta haluaa shoppailla tuliaisia/vaatteita tms, mihin kannattaa mennä?
onko kohteessa oppaita? kielitaitoisia?
kauanko lennot kestää, onko välilaskuja?
:D

tarkoitus ottaa loma lähinnä löhöilyn kannalta...
En nyt juuri tuossa hotellissa ole vieraillut, mutta Nazarin matkoilla jo kolmesti.
Lento kestää 4 tuntia, välilaskuja ei ole. Kuljetusaika 1.30 on nimenomaan lentokenttä - hotelli -väli. Alanyaan kestää reilu kaksi tuntia. All Inclusive-hotelleissa missä Nazarilla olemme olleet on rantatuolit + varjot sisältyneet hintaan. Kohteessa pitäsi olla myös suomenkielisiä oppaita, mutta Nazarin kohdalla tästä ei voi mennä takuuseen. Esim. luvattuihin infotilaisuuksiin loman alussa ei ole koskaan ilmaantunut opasta. Pohjoismaisia oppaita kuitenkin on.
Alkoholijuomia All Inclusiveen sisältyy tasan niin paljon kuin haluat juoda.
 

Yhteistyössä