Turkiskuoriaspainajainen!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matrjoshka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

matrjoshka

Aktiivinen jäsen
03.07.2011
1 400
8
38
Asunnosta on löytynyt turkiskuorijaisia. Aikuisia yksilöitä ja toukkia. Isännöitsijä ei tee asialle mitään, asutaan vuokralla ei vastaa edes soittopyyntöihin. Olen kerännyt löytämiäni toukkia kippoon jotta voin todistaa että niitä oikeasti on, etten ole vain hankala ja hysteerinen asukas.

Viikonlopun siivosin ja kävin läpi kaikki hyllyt vaatteet kuivamuonan heitin poin ja sain lähestulkoon henkisen romahduksen.

Nyt pitäisi alkaa pyykkihommiin. Pestä KAIKKI. Osa vaatteista yms menee piloille kun pitää vähintään 60 hurruttaa. Sitten varata pyykkitupa aikoja joista muutenkin saa tapella ja sekuntikellon kanssa joku on jo seuraavana tulossa |O

Vittu mua itkettää, tuntuu etten tästä kurimuksesta selviä!

Haluisin muutenkin muuttaa tästä paskaläävästä pois, mutta vuokravälitysfirma on täynnä mulkkuja jotka pakottavat asumaan vähintään 18kk jotta takuu hyvitetään viimeisen kuun vuokrassa (Onkohan edes laillista tuommoinen?!) Miten jos joku on rikkonut kämpän?

Kaiken huipuksi! Meillä syntyy 3 VIIKON päästä vauva ja miten minä voin tuoda sen tämmöiseen saastaiseen toukkapesään!?!? Kumpi on pahempi toukat vai se myrkytys...

Myrkytys on pahempi, ei toukista ole haittaa eikä ne kuoriasetkaan ole myrkyllisiä.. Mutta eihän ne kyllä kivoja ole.. Meillä on joskus kesäisin näkynyt muutama vilistäjä, mutta ei mitenkään isoa epidemiaa vaikka kaapinperät aina tarkastankin.

No hyi hele-vetti.

Toimiskohan se ostos-tv:n ötökkäkarkotin:D

Kyllä nuo siivoamalla saa pois.. Ja seuraa vähän missä päin taloa niitä kulkee. tais olla Baycon merkkistä myrkkyä mitä voi laittaa sisätiloihin. Voi suihkuttaa listoihin ja kynnyksiin ym. Ei vaarallinen lapsille eikä kotieläimille, tappaa kuitenkin nuo pikkuötökät.

Ankaraa pesua ja kuurausta jalkalistoja ja kaapin petukoita myöten. Kaikki pinnat on pestavä ja tekstiilit myös, mattoja myöten.
Punaseetri on luonnollinen karkote. Saa lastuina ja renkaina suojaamasn vaatteet ja öljyllä voi pyyhkäistä jalkalistat.

meillä oli ed. asunnossa myös jotain kuoriaisia ja toukkiakin näin. oliskohan ollu turkiskuoriaisia kans,tosi pieni ja pyöreä se itse ötökkäja toukat näytti vähän sokeritoukilta mut ruskeita. ne tuli aina listojn alta joten mä teippasin maalarinteipillä listat umpeen. en koko asunnosta vaan sieltä mistä niitä näytti tulevan enemmän. auttoi ja musta on oiva hätäratkaisu,sillon tällöin näin jonku lattialla kävelevän mutta se oli ihan pari kert viikossa.ja kun muutettiin pois,ja irrotin teipit niin se teipin sisäpuoli oli joistain kohti aivan täynnä toukkia ja niiden kuoria :o että onneksi teippasin...

I feel your pain, olen elänyt saman.
Pistä pakkaseen viikoksi ne vaatteet mitkä ei kestä kuumaa pesua. Ja pakkaa kaikki vaatteet mitä ette käytä usein tyhjiöpusseihin.
Meillä ei ainakaan tuo punaseetri auttanu juurikaan eikä kyllä mikään helvetillinen siivoaminenkaan. Jos niitä on niin niitä silloin on, siivoamalla saa hieman vähemmäksi.
Niiden kans kyllä tottuu elämään kun tarpeeksi kauan joutuu niitä katselemaan.

Jos asutte kerrostalossa, niin ei se teidän asunnon myrkyttäminen auta juuri mitään, koska kerrostaloissa ne kulkee ilmastointiputkissa, rakenteissa yms. asunnosta toiseen. Koko talo pitäisi myrkyttää samanaikaisesti ja pariin otteeseen. Vaatteet pakastimen kautta pesuun ja villavaatteiden säilytys tiiviissä muovipusseissa, siinä ensi hätään ohjeet. Itse voi jalkalistoja ja kaappeja myrkytellä, suosittelen biokilliä ennemmin kuin Baygonia, ei haise juuri miltään

Jos niitä ei ihan älyttömästi ole niin turha panikoida. Ei niistä mitään suoranaista haittaa ole, vaatteisiin toki syövät pieniä reikiä, mutta nuo tyhjiöpussit ja kunnon pesut & pakastin auttaa. Ja vaatekaapin ahkera siivous.

Vanhoissa taloissa noita tuppaa olemaan, eikä niistä oikein pääse myrkyttämälläkään eroon, kun pitäisi koko talo myrkyttää samalla. Se taas on sen verran kallista puuhaa, että harva taloyhtiö siihen ryhtyy.

Onko varmasti turkiskuoriainen vai esim. vyöihrakuoriainen? Jälkimmäinen elää myös mm. linnunpesissä, joten jos teidän lähellä kattorakenteissa tai muualla on linnunpesiä, niin niitä voi tulla sieltäkin. Meillä välillä niitä aikuisia koppiksia löytyy sisältä, mutta en ole kamalasti panikoinut. vanha rivariasunto kun on, niin kyllähän täällä saattaa vaikka mitä vilistää. Siivotaan huolella ja kovilla pakkasilla yritän viedä mahdollisimman paljon tekstiilejä ulos tuulettumaan. Kirpparilta ei kannata suoraan tuoda tekstiilejä sisälle, vaan ne kannattaa ensin pistää pakastimeen tai saunottaa kunnolla ennen pesua.

Me myös elämme näiden "lemmikkien" kanssa. Löydän muutamia toukkia viikoittain, välillä vessan lattialta, välillä keittiön lusikkalaatikosta (jolloin saan säännönmukaisesti siivouskohtauksen). Hullu puunaaminen ei auta. Isännöitsijä vahvisti näytteeksi viemäni ötökän perusteella, että kyse on turkiskuoriaisista. Ehdotti myrkytystä, mutta vain meidän asuntoon. Kieltäydyin, koska olen ymmärtänyt, että kulkevat kuitenkin asunnosta toiseen. Olen ajatellut, että ovat kuitenkin aika pieni paha, kun eivät esim. pure tai ime verta yöllä, kuten luteet. Ovat toki ällöjä, mutta haitta taitaa olla enemmän henkistä sorttia. Esim. mitään tuhottuja villatekstiilejä yms. en ole vielä löytänyt, vuosi ollaan asuttu nykyisessä. Ja meidän pian 2 v. täyttävälle muksulle ei ole koitunut mitään haittaa näistä ällölemmikeistämme. Tsemppiä viimeisiin raskausviikkoihin! Et ole tuomassa vauvaasi "saastaiseen toukkapesään" vaikka teillä turkiskuoriaisia asustelisikin.

Ei mitään järkeä alkaa vaatteita hoitamaan nyt, kun olette siellä asunnossa vielä. Vasta muuttovaiheessa pitää tehdä asialle jotakin. Nyt se on täysin turhaa.

Meiltä myös löytyi muutama siivouskaapista, siivosin kaapin, vein imuripussin roskiin ja myrkytin, muualta en ole löytänyt ja nyt ei ole yli viikkoon näkynyt yhtään turkiskuoriasta tai sen toukkaa. Meillä on ollut myös sokertoukkaongelma ja sen vuoksi on jo 2 kertaa myrkytetty ja tehokas on ollut kun nyt on näkynyt ehkä 1 toukka viikossa. Kolmas myrkytys on tulossa vielä torstaina turkiskuoriaisten vuoksi.

Meillä on kyllä tosi kiva ja yhteistyökykyinen isännöitsijä, yhdellä puhelulla olen saanut tarvittavat myrkytykset ja talosaunankin lämpimäksi, jotta voin saunottaa kaapissa olleet tekstiilit.

Kyllä tässä on kans henkisesti oltu kovilla, pitää vaan toivoa että niistä "kavereista" pääsee lopullisesti eroon.

Kyllä se myrkytys kannattaa pyytää, ettei ne leviä enempää. 2 tuntia pitää pysytellä pois asunnosta myrkytyksen jälkeen ja jos on vauva perheessä niin varmuuden vuoksi vaikka vähän pidempään.

Myrkytys eli kemikaalit on mielestäni huono vaihtoehto vauvan kannalta. Kemikaalien yhdistelmien vaikutuksen tutkimisessa kun ollaan vasta aivan alussa... Turkiskuoriaisista ei käsittääkseni ole haittaa fyysiselle terveydelle - jos vain mielenterveys kestää ajatuksen ylimääräisistä alivuokralaisista.

Hyvä siivous auttaa, jos elää asunnossa, jossa on pysyvästi turkiskuoriaisia. Villavaatteet tiiviiseen muovilaatikkoon käsittelyn jälkeen ja likaiset vaatteet pestään aina nopeasti. Puhtaaseen puuuvillaan kuoriaiset eivät koske, mutta likaisesta tykkäävät.

Saunottakaa ja pakastakaa perkele, miten se onnistuu kun EI OLE niin isoa pakastinta että sinne mitään tekstiilejä mahtuis :headwall: Ja omaa saunaakaan ei ole!! Vai viettekö te saunavuorolla sinne niitä vaatteita, peittoja ja sellasta :O Kuka ostaa ison arkkupakastimen ihan vaan ötököitä varten :headwall:

Voi hyvä ihminen.
Muistan kuinka dramaattisia asiat saattoivat olla kun olin viimeisilläni raskaana. Otan osaa ja toivotan voimia sinulle ja etenkin (mahdolliselle) puolisollesi.
Mutta jotta totuus ei unohtuisi. Ei ne kuoriaiset ja toukat mikään mailmanloppu ole vaikka superällöttäviä ovatkin. Valitettavasti niitä löytyy käytännössä joka ikisestä vähänkään vanhemmasta talosta. Ne voivat muuttaa kotiisi ruokakaupasta tai kirppisvatteista tai huonekalujen mukana tai mönkiä naapurista tai talonne ullakolle kuollesta rotasta/pulusta/oravasta.

Noniin. Sain isännöitsijän kiinni. Eihän sitä ole yritettykään kuin viime keskiviikosta asti...|O

Laittavat tänne myrkytyksen "joskus" En ole saanut yhteydenottoa enkä edes tuholaistorjunta firman nimeä. Sanoin kuitenkin että mielellään tällä viikolla..

Tuo pakastaminen ja saunottaminen ovat käytännössä hankala toteuttaa. Pakastinlokeroon mahtuu ehkä yksi pari sukkia :/ Omaa saunaa ei ole eikä edes saunavuoroa.. Olisipa nyt kunnon talvi niin saisin heivattua muovisäkkejä taloyhtiön isolle kattoterasille...

Mitä mieltä olette? Olisiko tämä peruste irtisanoa vuokrasopimus ja silti saada takuuvuokra takaisin? Eihän tämä ole "vuokralaisesta johtuva syy"

Toivottavasti myrkkyttää koko taqlon jos asutte kerrostalossa. Ne nimittäin liikkuu houneistosta toiseen. Meidän talossa oli niitä ja koko talo merkytettiin kahteen kertaan. Helvetillinen operaatio kun kaikki laatikot ja kaapit tyhjennettiin, roikkuvat vaatteet sasi jättää paikalleen. Ei ne siivoomalla mihkään katoo!!!!

Mäkään en ottaisi myrkytystä, ellei ongelma olisi oikeasti todella paha. Me asutaan vanhassa kerrostalossa, jossa on turkiskuoriaisia. Ehkä viikoittain näkee toukkia tai aikuisia kuoriaisia, mutta siivotessa niitä tulee aina muutama vastaan. Ja aina niitä löytää, jos osaa etsiä oikeista paikoista. Me ei olla otettu niitä ongelmana eikä ikinä edes harkittu myrkyttämistä. Ja muuttamista nyt en ainakaan harkitsisi yksien turkiskuoriaisten takia. :D Vaatteisiin ei ole ilmaantunut reikiä. Ainut, mikä minua huolestuttaa, on iso villainen matto. Sitä olen tarkkaillut, mutta en ole huomannut siinäkään mitään jälkiä eikä sen alla ole näkynyt toukkia. Kuivamuonat olet hävittänyt ihan turhaan, eivät ne turkiskuoriaisia kiinnosta. Eivät nuo tosiaan levitä mitään tautejakaan, joten ihan huoletta voit tuoda vauvasi teidän "toukkapesään". Relaa nyt! :D

Tämä taloyhtiö on niin kyny ettei varmasti ala koko taloa myrkyttää... Pihit paskiaiset...|O

Joo ei kai se maailmanloppu ole mutta sitäkin ällöttävämpää... Tarkistan jokaisen sukankin ennenkuin puen päälle. Muutakin perhettä puistattaa... Tuntuu ettei halua edes syödä mitään kotona tehtyä ruokaa, kun näki aikuisen kuoriasen kipittävän leikkuulaudalla :x

Tämä on ensimmäinen kerta kun ötököihin törmään ja olen asunut ainakin kymmenessä eri asunnossa aikuisikäni aikana... Sokeritoukat kylppärin lattialla eivät hetkauta minua..

Yhteistyössä