Turisti Saimaan rannoille

Ruvettiin tässä miettimään, että jos vaikka menisi tänä vuonna tutustumaan itäiseen Suomeen :) Mutta pakkohan tässä on kysyä plussalaistenkin mielipidettä ;). Eli me mietittiin, mentäiskö Imatran kylpylään vaiko Holiday Club Saimaaseen. Imatra olis edullisempi eivätkä näytä sijaitsevan kovinkaan kaukana edes toisistaan. Onko kokemuksia Imatran kylpylästä, vai onko tuo Holiday Club jonkun mielestä parempi? Meitä on siis kaksi aikuista ja 9-vuotias lapsi.

Sitten päästään turismiin yleensä. Olen ymmärtänyt, että venäläiset reissaavat ahkeraan Suomen puolella, ja juurikin tuonne Imatran seudulle. Onko odotettavissa kylpylätungosta kesäkuussa, vai tulevatko venäläiset turistit vuodenvaihteessa kuten tulevat Turkuunkin päin?

Jos ajelemme Helsingistä seiskatietä kutostielle, mitä mielenkiintoista siinä matkan varrella on? Esim. Kouvolassa? Unohdetaan Tykkimäki, meillä on Särkänniemi jo suunniteltuna ja se saa riittää huvipuistojen osalta :).

Entäs sitten Saimaan risteilyt? Olisi kiva nähdä vähän hienoja järvimaisemiakin, kun niitä ei täällä Turussa päin hirveästi ole. Paatteja ja risteilyjä näyttää olevan jos jonkinlaista, oisko kellään suosituksia :)?

Ja kaikkea mahdollista saa kehua ja haukkua seudussa, otetaan mielellään vinkit ja vihjeet vastaan!
 
"piipi"
tykkimäkeen aukeaa vesipuisto, jossa varmasti aikuisilleki kivaa.

lappeenrannassa on satama ja hiekkalinna, jossa olemme joskus mökkireissulla pysähtyneet ja imatrankosken näytökset on myöskin mukavia seurata.

tässä ne missä itse pikana pyörähtänyt, joten seurailen itsekin mistä löytyisi mukavaa puuhaa. =)
 
"Keh"
Noi kylpylät on ihan eri tasoa. 9-vuotiaan kanssa menisin ehdottomasti holiday club saimaan kylpylään. Siellä on isoja liukumäkiä ja mm. Hyppyallas. Imatran kylpylä on ehkä enempi semmonen mummojen paikka :). Holiday clubin vieressä on muuten Angry birds activity park, tosi iso sisäleikkipuisto (kylläkin kallis).
 
Vvieraa
Pari päivää kaikkiaan aikaa? Se on lyhyt aika. Etenkin jos aikoo vielä mennä kylpylään, siihen se aika sitten meneekin. Itä-Suomessa on vaikka mitä hienoja paikkoja, mutta tuo aika ei riitä. Itse en ole käynyt Holiday club saimaassa, mutta Imatran kylpylä on ainakin komealla paikalla ja minun mielestäni viihtyisä. Imatralla tosiaan koskinäytös on näkemisen ja kokemisen arvoinen ja samassa yhteydessähän on voimalamuseo, jossa on opastus ja se on hyvä paikka. Lappeenrannassa linnoitus, hiekkalinna ja satama-alue. Lappeenrannasta lähtee myös Saimaan risteilyjä ja kanavaristeilyjä, eka kiertelee kauniissa järvimaisemissa, toisella saa ihmetellä miten kanavaa pitkin kuljetaan. Pohjoisemmassa Savonlinnassa on mukava kierrellä Olavinlinnaa, satamaa, siellä on myös Saimaan risteilyjä ihanilla vanhoilla laivoilla, sekä Punkaharjun ihanat maisemat ja tunnelma lähellä. Omat parhaat Kaakkois-Suomen paikkani ovat kyllä kaukana näistä turistipaikoista ja etenkin kylpylöistä, mutta noista on hyvä aloittaa!
 

Yhteistyössä