*turhis* tupakoinnin lopettamisen vaikeudesta

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Koin keskenmenon tuossa muutama kuukausi sitten. Ratkesin tupakoimaan hetken mielijohteesta.
Sen jälkeen olen yrittänyt lopettaa taas pois. Muutamia päiviä kerrallaan olen polttamatta, mutta töissä ratkean herkästi kun muutkin polttavat.
Nyt olen kesälomalla ja olen viimeksi polttanut maanantaina. Tiukkaa tekee, mutta kannustin on se, etten lasten nähden tupakoi ja näin lomalla on hankalaa tupakoida salaakaan.
Taas tekee mieli tupakkaa. Käytän korvaushoitotuotteita, koska en vaan kykene paljaaltaan lopettamaan, olen aivan hirviö jos en jotain kautta nikotiinia elimistööni saa. :(

Tsempatkaa! Pyydän!
 
Yritä saada jotain muuta tekemistä/ajateltavaa. Käy esim. lenkillä, tee jotain tarkkuutta vaativaa johon pitää keskittyä esim. sudokut, ristikot, neulominen, virkkaaminen Lue kirjoja yms.

Lisäksi tarvitset kunnon syyn lopettamiseen. (Esim. oma terveys on ainakin hyvä syy) Se mahdollistaa onnistumisen paremmin. Tee lista mitä hyödyt, kun lopetat.

Tee sellaisia välietappeja, esim. olet ollut kuukauden polttamatta, niin sallit itsellesi jotain kivaa. Esim. uusi paita, käyt elokuvissa, syömässä yms.

 

Yhteistyössä