Turhauttaisiko teitä tällainen ystävä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa hirmusesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa hirmusesti

Vieras
Tämä ystävä on minulle tosi rakas ja tärkeä ja hänen lapsensa on mun kummilapsi. Jos soitan ystävälleni, hän ei yleensä vastaa, mutta ei soita melkein ikinä takasinkaan. saatan vaikka kolmena päivänä peräkkäin soitella ystävälleni pari-kolme kertaa päivässä, mutta ei vastaa, eikä myöskään soittoa takaisin päin kuulu! Sitten jos vastaa, niin yleensä puhelu loppuu ennen aikojaan, kun ystävän pitää jo mennä, milloin mitäkin tekemään, lupaa soittaa takaisin paremmalla ajalla, mutta ei soita koskaan!! Ymmärrän että ei aina pääse vastaamaan puhelimeen ja voi helposti unohtua tuo takaisin soitto, mutta liika on jo liikaa!
Esimerkiksi eilen soitin ystävälleni kaksi kertaa, toisella kerralla vastasi, jatkoimme puhumista asiasta joka oli jäänyt kesken jo 4 päivää sitten! Mutta ei tälläkään kertaa päästy loppuun kun ystävän piti mennä tekemään jotakin.. Lupasi soittaa kun on laittanut lapsen nukkumaan, mutta niin vaan ei taaskaan ylläri soittoa kuulunut..

oli joskus tuommoinen "ystävä". enpä ole enää vastannut hänen harvoihin puheluihinsa tai muutenkaan enää ollut yhteydessä, kun aina oli niin yksipuolista ts. minä soitin ja hän vastasi/puhui, jos kerkesi eli ei juuri koskaan...annoin siis "ystävyytemme" olla ja jatkoin oikeiden ystävien kanssa yhteydenpitoa.

Minua ei turhauttaisi, johtuen siitä, että olen enemmän tämän ystäväsi tyyppiä. Mikä ei tietenkään ole mikään itsekehu. Minua ahdistaisi, jos minulle monta kertaa päivässä soitettaisiin.

kuulostaa ikävältä, mutta mahdatko nähdä asian toistapuolta? En siis väitä että sinussa olisi "vikaa", sillä voihan hyvin olla, että ystäväsi on _tökerö_ , mutta joskus näissä tapauksissa syytä löytyy myös itsestä..

Tuli ainakin mieleen, että kuinkahan pitkästi asiaasi kerrot jos sen kertomiseen menee monta puhelua? Ja kokisin itse ahdistavana jos jatkuvalla syötöllä joku soittelisi.
Kannattaa pitää ihan reilu tauko ja ootella joko yhteyden ottoa, tai sitten itse ottaa jossainvaiheessa uudestaan yhteyttä, viim. kun kummilapsella merkkipäivä tms.

Minua ei turhauttaisi, johtuen siitä, että olen enemmän tämän ystäväsi tyyppiä. Mikä ei tietenkään ole mikään itsekehu. Minua ahdistaisi, jos minulle monta kertaa päivässä soitettaisiin.

Ystäväni on itse sanonut että soittaisin hänelle uudestaan jos ei vastaa.. Ja koska meillä oli jäänyt aika iso ja tärkeä juttu kesken, niin senkin takia siten yritin tavoittaa.. Viestiä on turha laittaa koska ei siihenkään ikinä vastaa! Tuntuu nimittäin aika pahalta tällainen...

Sinä soitat ystävällesi kun sulla on hyvä hetki jutella, ja oletat automaattisesti että se on myös ystävällesi samanlainen hyvä hetki? Joillakin nyt vain on enemmän puuhaa ja menemistä iltaisin, eikä ole aikaa pitkään jutella. Tai kiinnostustakaan pitkään jutella, en minä ainakaan jaksa jos joku kertoo juurta jaksain jotakin juttua...
Ja mua kyllä todella ahdistaisi jos joku ystävä soittaisi monta kertaa päivässä, kuten sanot tekeväsi!! Ei mikään ihme ettei hän vastaa tai soita takaisin, minä tekisin samalla tavalla. Anna nyt hyvä ihminen hänelle vähän tilaa!

Mulla käy erittäin usein niin, että kun mulla olisi hyvä aika rupatella puhelimessa kaikessa rauhassa, ystäväni ovat jo untenmailla. Varsinkaan lapsiperheisiin en soittele myöhään illalla enkä kyllä oikeastaan muillekaan.

Ystäväni on itse sanonut että soittaisin hänelle uudestaan jos ei vastaa.. Ja koska meillä oli jäänyt aika iso ja tärkeä juttu kesken, niin senkin takia siten yritin tavoittaa.. Viestiä on turha laittaa koska ei siihenkään ikinä vastaa! Tuntuu nimittäin aika pahalta tällainen...
Ymmärrän kyllä. Minulla on se, etten ole koskaan ikinä ollut hyvä puhumaan puhelimessa, ehkä ystävälläsi on sama juttu. Se ei vaan ole kivaa, se on useimmiten pitkästyttävää, kun ei ole sitä jutustelutyyppiä. Tottahan sitä pitää saada tärkeä asia kerrottua, en minä sillä. Joillekin vaan puhelin on välttämätön paha ja tärkeitten akuuttien asioiden toimittamisväline. Asutteko siis sen verran kaukana, ettette tapaa usein?

Itse inhoan puhua puhelimessa. mielummin vaikka viestittelen tai puhun kasvotusten.

Minua ahdistaisi tuollainen käytös kuin sinulla, että kaveri soittaisi joka päivä useamman kerran.

Yksi kaveri soittaa välillä tääläisiä pitkiä puheluita jotka tosi raskaita. En aina jaksa vastata tälle kaverille.

kuulostaa ikävältä, mutta mahdatko nähdä asian toistapuolta? En siis väitä että sinussa olisi "vikaa", sillä voihan hyvin olla, että ystäväsi on _tökerö_ , mutta joskus näissä tapauksissa syytä löytyy myös itsestä..

Tuli ainakin mieleen, että kuinkahan pitkästi asiaasi kerrot jos sen kertomiseen menee monta puhelua? Ja kokisin itse ahdistavana jos jatkuvalla syötöllä joku soittelisi.
Kannattaa pitää ihan reilu tauko ja ootella joko yhteyden ottoa, tai sitten itse ottaa jossainvaiheessa uudestaan yhteyttä, viim. kun kummilapsella merkkipäivä tms.

Asia on ystäväni ja hänellä on jäänyt tämä asian minulle kertominen kesken, puhelu kestää yleensä vajaan minuutin, kaveri aloittaa puhelun ja kohta jo lopettaa kun lapsella on kakka tai kaveri laittaa astiat koneeseen, lupaa soittaa takaisin "paremmalla ajalla" mutta ei soita koskaan takaisin!

Asia on ystäväni ja hänellä on jäänyt tämä asian minulle kertominen kesken, puhelu kestää yleensä vajaan minuutin, kaveri aloittaa puhelun ja kohta jo lopettaa kun lapsella on kakka tai kaveri laittaa astiat koneeseen, lupaa soittaa takaisin "paremmalla ajalla" mutta ei soita koskaan takaisin!
Siinä tapauksessa hän varmaan ottaa yhteyttä, jos haluaa vielä siitä asiasta jatkaa. Voihan olla, että hänen kohdallaan asia ei ole enää akuutti tai aika vienyt koko asian mennessään.

Ymmärrän kyllä. Minulla on se, etten ole koskaan ikinä ollut hyvä puhumaan puhelimessa, ehkä ystävälläsi on sama juttu. Se ei vaan ole kivaa, se on useimmiten pitkästyttävää, kun ei ole sitä jutustelutyyppiä. Tottahan sitä pitää saada tärkeä asia kerrottua, en minä sillä. Joillekin vaan puhelin on välttämätön paha ja tärkeitten akuuttien asioiden toimittamisväline. Asutteko siis sen verran kaukana, ettette tapaa usein?

Ystäväni kyllä silloin soittaa minulle kun hänellä on hankalaa, riitoja miehensä kanssa tms. Silloin viihtyisi puhelimessa vaikka kuinka pitkään! Tiedän ystäväni viihtyvän muutenkin puhelimessa, itse on näin sanonut, koska ei tapaa paljon muita aikuisia joiden kanssa jutustella, kuin töissä, eikä sieläkään oikeastaan voi edes jutella! Asuimme jonkun aikaa kaukana toisistamme, sitten ystäväni muutti takaisin lähemmäs meitä, mutta ei olla kovin usein nytkään nähty kun on pirun vaikea sopia tapaamisesta jos ei saa yhteyttä puhelimella, viesteihinkään kun ei ole ikinä vastannut, ei ole viestittelijä tyyppiä..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22284333:
Siinä tapauksessa hän varmaan ottaa yhteyttä, jos haluaa vielä siitä asiasta jatkaa. Voihan olla, että hänen kohdallaan asia ei ole enää akuutti tai aika vienyt koko asian mennessään.

Asiaa en käy tässä nyt selvittämään mutta asia on melkoisen akuutti eikä aika sitä vie mennessään.. Minä liityn tähän asiaan pienellä tavalla, joten tämä asia koskee myös minua.

Asiaa en käy tässä nyt selvittämään mutta asia on melkoisen akuutti eikä aika sitä vie mennessään.. Minä liityn tähän asiaan pienellä tavalla, joten tämä asia koskee myös minua.
Anna silti ystäväsi ottaa sinuun yhteyttä, jos hän katsoo tarpeelliseksi asiaa vielä käsitellä. Ehkä hän ei itsekään vielä tiedä, mitä koko asian suhteen tekisi. Älä siis ahdistele enää ystävääsi tällä asialla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22284216:
Liityn joukkoon :ashamed:

Liityn myös. Mua ahdistaa jo se, että kun pitää joitakin virallisia asioita tai varata aika niiden hoitoon puhelimella, ei vastata tai on jonossa ja usein siinä hötäkässä vauva kaipaa ruokaa / huomiota jne.

Yhteistyössä