turhastako valitan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tummat silmänaluset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tummat silmänaluset

Vieras
Vauva on nyt vajaa 7kk. KIltti tyttö ei turhista itke, syö hyvin jne. Nukahtaa illalla itsekseen pienen ähräämisen jälkeen sänkyyn, ei syö enään yöllä, MUTTA yöt ovat todella katkonaisia. Noin tunnin jälkeen nukahtamisesta alkaa pyöriminen, hyöriminen, mahalleen kääntyminen. Tutin saa käydä laittamassa suuhun n.2 tunnin välein. Luulisin että tyttö on kummiskin koko ajan unessa ei ainakaan aamuisin ole normaalia väsyneempi. Itse taas olen joka aamu kuin nukkuneen rukous, päätä särkee kun yöt on niin katkonaisia itselläkin. Mitä voisin tehdä? Omaan huoneeseen en halua vielä siirtää? Onko tämä jokin ohi menevä vaihe?

meillä aika lailla vastaavanlainen tapaus. Siirrettiin omaan huoneeseen niin johan alkoi nukkumaan yhteen menoon koko yön. Joskus saatan kuulla jos hereillä olen, niin pienenpienen vinkaisun mut sit hiljenee.
Eli suosittelisin kyllä! ..ainakin kokeilemaan.

Meillä ihan samanlainen tilanne. Poika on tosin vasta vajaa 5kk. Toissayökin meni niin, että poika nukahti kymmenen aikaan ja sitten klo 23, 24, 02 ja 03 sai olla tuttia laittamassa. Vasta puoli seitsämän oli nälkä. Poika huutaa sängyssä silmät kiinni eikä todennäköisesti ole edes kunnolla hereillä. Yöllä ei kuitenkaan ole nälkä sillä rauhottuu pelkkään tuttiin ja meillä jo kiinteitäkin syödään. Yksi syy voi kyllä vielä ollaa kuumuus koska meillä on sisällä aika kuuma kun on pieni asunto. En tiedä olemmeko tehneet väärin kun ollaan sellaseen tuttiralliin ruvettu. Voi olla että poika nyt tietää, että joku tulee kuitenkin paikalle laittamaan tuttia. Meillä vaan ei se huuto ole pientä kun pojalla ei ole mikään pieni ääni vaan heräämme kyllä kummatkin mieheni kanssa siihen vaikka poika nukkuu toisessa huoneessa. Minäkin ottaisin mielelläni jotain neuvoja vastaan...pitäisikö vaan antaa huutaa, että oppisi itsekseen rauhoittumaan. Voimia kaikille kohtalotovereille.

Meillä oli samanlaista tuossa puolenvuoden jälkeen. Tuttia sai laittaa suuhun miljoona kertaa yössä ja sit oli ite aamulla väsynyt kun oli poukkoillut yöllä ympäriinsä... Nyt tyttö on kohta 9kk ja on alkanut nukkumaan paremmin. Ei tarvii enää kun kerran tai pari yössä laittaa tutti suuhun. Voi olla että toi omaan huoneeseen siirtäminen auttais, mutta meillä ei vielä ole mahdollista kun tarvis ensin tehdä vähän remppaa.

Jotkut sanoo että antaa huutaa, mutta ei mulla ole sydäntä eikä varmaan hermojakaan antaa toisen huutaa yöllä yksinään. Meillä on ainakin auttanut vaan aika. Uskon että vielä alkaa nukkumaan koko yön putkeenkin, kerran on jo niin onnellisesti käynyt. Sais tapahtua vastaavanlaista useemminkin:)

Jaksamisia teille joilla sama ongelma!

En ole sen takia vielä halunnut siirtää tyttöä omaan huoneeseen koska ei käännynvielä mahalta takaisin selälleen, mutta luulisi jo osaavan nukkua mahallaan 7kk:n ikäisen. Täytyy vaan siirtää nukkumaan huoneeseensa niin saa itsekkin nukkua paremmin.

Juu, omaan huoneeseen vaan. Kun vauvasi on vähän kauempana, et herää turhiin kitinöihin.

Toiset vauvat/lapset ovat vaan äänekkäämpiä nukkujia. Omanikin pyörii, tuhisee ja potkii pinnoja niin, että samassa huoneessa nukkumista ei voi ajatellakaan. En saisi itse nukuttua yhtään. Hän on nukkunut omassa huoneessa 4kk iästä ja on nyt puolitoistavuotias.

(Huvittuneena luen jeesustelijoiden juttuja täältä, kuinka olen pilannut kiintymyssuhteen lapseeni... heh. Kiintymyssuhde olisi takulla mennyt pieleen, jos puolitoistavuotta olisin heräillyt sata kertaa yössä.)

Kannattaa kokeilla vaihtoehtona että siirrätte omaan huoneeseen, voihan sitä aina siirtää takaisin. Meilläkin tämä auttoi mutta lapsi oli tuolloin jo melkein vuoden.

mopsis, taas vähän turhaa oli ottaa jotkut vanhat ketjut puheeksi... blääh.
Sitä tikulla silmään joka vanhoja kaivelee.

Omaa huonetta kannatan minäkin. Meillä poika oli todella "huono" nukkuja, kunnes siirsimme hänet eri huoneeseen nukkumaan hieman yli 9kk vanhana.
Toinen juttu minkä teimme oli, että tutti mäkeen! Tutista luovuttiin jo 7kk:n iässä. Tämä tosin toi vain lyhytaikaista helpotusta yöuniin.

Meillä myös oli levotonta, yöt potkittiin ja oltiin vaikka miten päin sattuu. Sitten kerran kyllästyin ja otin pojan nukkumaan meidän väliin, oman peittoni alle ja poika nukkui hyvin.

Siitä lähtien poika on nukutettu omaan sankyynsä ja kun melskaaminen yöllä alkaa, nostan pojan viereen nukkumaan.
Tuttiakaan ei enää tarvita yöllä, enää ei sätkitä ja potkita (raskaammalla peitolla osuutensa?) ja ensimmäisen kerran herätään vasta seitsemältä. Tietysti oma nukkumatila siinä pieneni, mutta minua se ei ainakaan haittaa...

Yhteistyössä