Turha kysymys, mutta saako KAKSOISSERKUN kanssa mennä naimisiin? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmis

Vieras
"Kaksoisserkkuja ovat keskenään henkilöt, joilla on yhteiset isovanhemmat sekä isän että äidin puolelta. Kun yhden perheen sisarukset saavat lapsia toisen sisarusparin kanssa ovat heidän lapsensa keskenään kaksoisserkkuja. Kaksoisserkukset ovat geneettisesti yhtä läheisiä sukulaisia kuin sisarpuolet."

Tavallisen serkun kanssa saa mennä naimisiin. OK. Velipuolen tai siskopuolen kanssa ei saa. OK. Mutta kun kaksoisserkku on mulle geneettisesti yhtä läheinen kuin se olisi mun veli- tai siskopuoli! :D Niin mitäs laki siihen sanoo?

Ei kai sitä kielletty ole. Joten se lienee sallittua.

Eihän siinä varsinaisesti genetiikasta ole kyse, koska ei adoptiosisaruksenkaan kanssa saa minun käsittääkseni mennä naimisiin. Vaikka geneettisesti eivät olisi yhtään mitään sukua.

Minusta laki ei tuota erikseen kiellä. Mutta eikäs siinä olla jo aika sisäpiiriä, jos sisarrukset naivat samasta perheestä ja sitten serkutkin vielä apriutuvat... Minusta olisi jo aika laajentaa piiriä.

Mulla on pari tuplaserkkua (enemmänkin on isöni puolelta jota en tunne)

Tota genetiikkajuttua en tajunnut? Miten niin yhtä läheisiä kuin sisarpuolet?

Äitini siskon mies on siis isäni veli, eikös me olla heidän lasten kanssa tuplaserkkuja sitten

Mulla on pari tuplaserkkua (enemmänkin on isöni puolelta jota en tunne)

Tota genetiikkajuttua en tajunnut? Miten niin yhtä läheisiä kuin sisarpuolet?

Äitini siskon mies on siis isäni veli, eikös me olla heidän lasten kanssa tuplaserkkuja sitten

Mäkään en ole ihan varma tosta genetiikkapuolesta.
Mutta jos identtiset kaksosparit (siis tytöt ja pojat) saavat lapsia, niin nämä lapset ovat geneettisesti sisaruksia, vaikka oikeasti serkkuja ovatkin (siis serkuksilla on samanlainen geeniperimä isältä ja äidiltä, vaikkakin eri ihmisiltä). Mutta tuo että sisarukset... hmm?

[QUOTE="Kahden äiti";26844999]Mäkään en ole ihan varma tosta genetiikkapuolesta.
Mutta jos identtiset kaksosparit (siis tytöt ja pojat) saavat lapsia, niin nämä lapset ovat geneettisesti sisaruksia, vaikka oikeasti serkkuja ovatkin (siis serkuksilla on samanlainen geeniperimä isältä ja äidiltä, vaikkakin eri ihmisiltä). Mutta tuo että sisarukset... hmm?[/QUOTE]

Aatellaan jos isäni olisi perinyt geenit äidiltään ja veljensä taas isältään (näin ei todellisuudessa koskaan käy, mutta teoriassa mahdollista) ja sitten taas äitini olisi perinyt geenit isältään ja sisarensa äidiltään, niin eivät nämä tätini ja setäni yhteiset lapset olisi minulle lainkaan serkkuja läheisempiä geneettisesti.
Tuo identtisten kaksosten lasten juttu sensijaan pitää paikkansa.

Yhteistyössä