Turha itkeä kun et sitten saa kirkkohäitä, ristiäisiä ja ethän tule joulukirkkoon, eroaja.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Minna"
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22270626:
Et vain halua ymmärtää, kyllähän tuon nyt tyhmäkin tajuaa :) . Mikä muu paikka voisi olla yhtä upea kuin kirkko? Ei ainakaan suomessa mikään.
Onhan niitä linnoja ja kartanoita yms. Sitä paitsi, eihän suurin osa kirkoista ole edes hienoja :) Toki vanhat kirkot ovat yleensä näyttäviä ja upeita, mutta aika monen paikkakunnan kirkot on näitä 70-luvun hirvityksiä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22270582:
Minä en usko ja silti halusin kirkkohäät koska kirkko on hieno vihkipaikka! Liityin kirkkoon häiden takia mutta erosin häiden jälkeen.
Eikö tuo ole erittäin tekopyhää ja vähän tyhmääkin? Liityit kirkkoon vain häiden ajaksi kirkkoon, jotta saat kivan näköiset juhlat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22270626:
Et vain halua ymmärtää, kyllähän tuon nyt tyhmäkin tajuaa :) . Mikä muu paikka voisi olla yhtä upea kuin kirkko? Ei ainakaan suomessa mikään.
Suomesta löytyy myös yksityisessä omistuksessa olevia vanhoja kirkkoja, jotka ovat vuokrakäyttöön saatavilla nimenomaan häitä varten, jos kyseenlaisista puitteista tykkää. Ei tarvitse halventaa kirkkoa oman turhamaisuutensa takia.
 
"vieras"
Mua nyt ei aihe kauheesti kiinnosta muuten, mut pisti silmään toi, et tuskin kukaan kirkkoon kuulumaton vie joukirkossa liikaa tilaa.Niin käykääpä ihmeessä joskus joulukirkossa, sinne saa mennä tooosi ajoissa jos mielii istumaan. Sama tuppaa olemaan noissa kauneimmat joululaulut jutuissa.
Kuulun kirkkoon kyllä, käyn siell just jouluna that`s it. Mut olishan se ihan reilua, sit et jos eroaa kirkosta, et jättää ne kirkon palvelutkin rauhaan, mm. yli puolet halvempi päiväkerho kuin mll:n, halvempi vaikka maksaa tuplat jos kuulu kirkkoon. Tai tääl ainakin srk järjestää retkiä perhekerhon tiimoilta ja toimii mll:n kanssa tiiviissä yhteistyössä, mm. lainannut tilojaan yms.
Et ei se nyt niin turha ole kun jotkut väittää.
Ja vaik kuulun kirkkoon, maistraatissa olen naimisiin mennyt.
 
"hmm"
onko tosiaan niin että diakoniatoimistossa vetää täti yrmeän ilmeen jos avunpyytäjä ei olekkaan kirjattu ylös valtionkirkon kirjoihin ja maksa kiltisti pussistaan sille veroja? ei sillä, että itse noita palveluita todennäköisestikkään tulisin tarvitsemaan, mutta luulin että kristinuskossa lähimmäisenrakkaus ja auttamisideologiat olisivat kohdistuneet apuatarvitseviin yleensä, eikä apuatarvitseviin virallisiin kristittyihin.
 
en muista mun nikkiäni
[QUOTE="vieras";22270675]Mua nyt ei aihe kauheesti kiinnosta muuten, mut pisti silmään toi, et tuskin kukaan kirkkoon kuulumaton vie joukirkossa liikaa tilaa.Niin käykääpä ihmeessä joskus joulukirkossa, sinne saa mennä tooosi ajoissa jos mielii istumaan. Sama tuppaa olemaan noissa kauneimmat joululaulut jutuissa.
[/QUOTE]

No ehkä se on sitten paikkakunnasta kiinni. Ne joulukirkot joissa olen ollut, on aina olleet sellaisia että tilaa on riittänyt ihan hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22270626:
Et vain halua ymmärtää, kyllähän tuon nyt tyhmäkin tajuaa :) . Mikä muu paikka voisi olla yhtä upea kuin kirkko? Ei ainakaan suomessa mikään.
Eiköhän mielikuvitusta käyttämällä löydy upeita paikkoja ja vapaammat mahdollisuudet tehdä häistä juuri sen näköiset mitä itse haluaa. Varmasti muissakin uskonnoissa järjestetään hienoja hääjuhlia yms, muttei silti tulisi mieleenkään liittyä johonkin vieraaseen uskontoon vain tämän takia.

en tiedä, kuvittelisin että hääpäivä olisi ihmisille tärkeä enkä siksi ymmärrä miksi ihmeessä halutaan "myydä sielunsa" jollekin mitä vastustaa vain siksi että saa tietynnäköiset seinät ympärilleen juhlien ajaksi.

Sen tietty ymmärrän että ihmiset voi olla mielikuvituksettomia, laiskoja ja ahneita jolloin tuo kirkkoon hetkeksi liittyminen on se helpoin tie, ehkä kyse on vain tästä? Kuitenkin huvittaa suuresti kuunnella tällasisten ihmisten uskonnonvastaisuutta. Siis ne ei-uskovat mutta tavan vuoksi kirkkoon kuuluvat ymmärrän, mutta että joku joka oikeasti vastustaa kirkkoa ja kristinuskoa on valmis kuitenkin liittymään siihen hääpäivänsä takia niin se ei vain mene jakeluun.
 
väärin
Suomesta löytyy myös yksityisessä omistuksessa olevia vanhoja kirkkoja, jotka ovat vuokrakäyttöön saatavilla nimenomaan häitä varten, jos kyseenlaisista puitteista tykkää. Ei tarvitse halventaa kirkkoa oman turhamaisuutensa takia.
Ei löydy meidän lähistöltä. Olkaa huoleti, kyllä maksoin yhdeltä vuodelta kirkollisveron, mieheni jopa useammalta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22270682:
Mitä tekopyhää siinä on kun myönnän asian? Valitsimme myös kivan juhlapaikan ja hienot hääpuvut, onko sekin tekopyhää?
Siis tekopyhää on se, että liityt kirkkoon ja esität olevinaan uskovaa, jotta saat ne puitteet.. vai kerroitko papille suoraan ettei sua kiinnosta pätkän vertaa muu kuin se rakennuksen ulkonäkö? Ja siis miten hienot puvut jne voisivat olla tekopyhää kun niissä ei ole kyse kirkosta, uskosta tai mistään muusta kuin sinun henkilökohtaisista mieltymyksistä??
 
väärin
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22270716:
Kyllä muuten on monikin paikka. Esim. meillä keskellä upeaa talvimaisemaa. Mikä rakennettu paikka vois olla sen upeampi? ...nämä on makuasioita. ;)
Nimenomaan, minusta olisi hirveää vihkiminen jossain lumihangessa, ja varmaan sattuisi vielä loskakeli. Lisäksi, olisi ollut kesällä vaikea toteuttaa =)
 
väärin
Siis tekopyhää on se, että liityt kirkkoon ja esität olevinaan uskovaa, jotta saat ne puitteet.. vai kerroitko papille suoraan ettei sua kiinnosta pätkän vertaa muu kuin se rakennuksen ulkonäkö? Ja siis miten hienot puvut jne voisivat olla tekopyhää kun niissä ei ole kyse kirkosta, uskosta tai mistään muusta kuin sinun henkilökohtaisista mieltymyksistä??
Minulle hieno puku ja hieno vihkipaikka menevät samaan kategoriaan. Ja kyllä, pappi tietää että minua ei voisi p****n vertaa kiinnosta enkä usko. Hän vain toivoo että alkaisin uskoa. Kostoksi hän piti meille pisimmän puheen ikinä kirkossa.
 
tiedoksi kaikille
KIRKOSSA PÄÄSEE NAIMISIIN KIRKKOON KUULUMATTOMAT KUN MAKSAA VUOKRAA SIITÄ!!!!! Voit pyytää maistraatin hemmon vihkimään teidät kirkossa ja maksat vaan kirkolle kirkon vuokrasta. WHAT IS THE PROBLEM?!?!
 
"hmm"
KIRKOSSA PÄÄSEE NAIMISIIN KIRKKOON KUULUMATTOMAT KUN MAKSAA VUOKRAA SIITÄ!!!!! Voit pyytää maistraatin hemmon vihkimään teidät kirkossa ja maksat vaan kirkolle kirkon vuokrasta. WHAT IS THE PROBLEM?!?!
minkähänsuuruinen se vuokra on? aloin vain pohdiskelemaan, kun tuo kirkkoon häiden ajaksi liittyminen maksaa silti kokonaisen vuoden kirkkoverot, niin kumpikohan tulee yleensä halvemmaksi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22270715:
Ei löydy meidän lähistöltä. Olkaa huoleti, kyllä maksoin yhdeltä vuodelta kirkollisveron, mieheni jopa useammalta :)
Minusta tuossa ei ole pointtina se kirkollisvero, vaan ihan se oma asenteellisuus. Vaikea käsittää että ihminen joka oikeasti vastustaisi kirkkoa olisi valmis liittymään siihen vain yhden juhlapäivänsä takia, siinä jotenkin vain minusta myy itsensä liian halvalla...
 
Lunatic
Vain mauttomat tylsät juntit edes menee kirkossa naimisiin.
Ja jos ei edes usko siihen jeesus-hölynpölyyn, niin eikö ala yhtään edes huvittaa kun siinä papin edessä seisoo sontaa kuuntelemassa joku kummitushuntu päässä.. äLLÖÖ.
Multa kyllä pettäs pokka alta aika yksikön.:LOL:
 
ex-evlut-EVVK
En muuten varmana tule.

Miksi, muuten haluaisin avioliitolleni jonkun poppamiehen taian tai että lapseni nimeä juhlittaisiin 2000 v vanhojen kamelikuskien tarinoiden uskomisella ja taikojen tekemisellä?

Toivoisin myös että te kirkkoon kuuluvat ottaistte kätenne pois meidän kaikkien yhteisestä kassasta ja kustantaisitte taikauskoiset riittinne yksityisesti keskenänne.
 

Yhteistyössä