Tupperware silikonivuoan-käyttö

  • Viestiketjun aloittaja Hjelp
  • Ensimmäinen viesti
Hjelp
Olen tietty hävittänyt ne ohjeet. Olen kerran vasta käyttänyt vuokaa. Mitenkäs se oli, pitikö huuhdella kylmällä vedellä ennen käyttöä? Ja mitenkäs sen pesu oli?
Kiitos avusta! =)
 
mantelisuklaa
Jep, vuoka kannattaa huuhdella kylmällä vedellä ennen käyttöä. Ja sen saa kyllä pestä astianpesukoneessakin, mutta sen jälkeen kannattaa seuraavalla kerralla muistaa sutasta hieman rasvaa "varmuuden vuoksi". Itse pesen nuo vuuat aina käsin ja miedolla pesuainemäärällä tai pelkällä kuumalla vedellä, jos taikinassa ei ole ollut rasvaa ( esim. sokerikakkupohja ). Ja muistathan laittaa sen vuuan ensin pellille / ritilälle ennen, kuin laitat taikinan, ettei käy ohrasesti, kun kiikutat sitä uuniin... :whistle: :D
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Miksi se pitäisi huuhdella ennen käyttöä :eek:

Ehkä noloa tässä kohtaa myöntää, mutta olen entinen Tupperware-jälleenmyyjä. Nuo silikonit tuli silloin, kun 'uraani' aloittelin ;)
sen takia, että jos ne on ollut kaapissa (pitemmän aikaa), niin se ehtii kerätä rasvaa ja pölyä ja sitten se rasva härskiinytyy. ellei sitä puhdista, niin siinä tapauksessa leivos voi tarttua vähän kiinni vuokaan.. eli miunun mielestä kannattaa aina ennen ja jälkeen käytön pestä lämpimällä pesuainevedellä käsin. :)
 

Yhteistyössä