Tupperin pursotin?

• Viestiketjun aloittaja Leipuri
  • Ensimmäinen viesti
Leipuri
:D Täällä ei siis kirjottele mikään oikea leipuri, vaan tavallinen naisihminen, jolla aina meinaa kakun koristelut mennä mönkään... kysyn nyt teiltä, että onko kokemuksia Tupperwaren pursottimesta? On niin järkyttävän kallis, mutta onko sen arvoinen? Pelastaako sillä kakut sun muut? Tämä on toisaalta ihan tyhjänpäiväinen asia, mutta kysynpä kun tilaisuus tuli. =)

mulla on toi pursotin, enkä menis kehumaan!!!
mainostivat että kuulemma ei kermavaahto "sula" pursotinpussissa, mut kyllä mä sen vaan sain sulamaan...
Ihan samanlainen pursotin kun kaikki muutkin, hinta vaan on puolet kalliimpi... = mun kokemus...
en ostais.....!!! :(

Jos pursotin on täynnä ja kauan aikaa pursottelee niin tokihan siitä viimeiset jämät vähän sulaa. Itse olen ollut kovin tyytyväinen tuppewaren pursottimeen. Pussin läpi ei vuoda mitään niin kuin on ainakin ennen, kun pursottelin jollain halvalla pussilla. Pussin mukana on viisi erilaista päätä, joilla saa erilaisia koristuksia.

No, itse jälleenmyyjänä olen tietysti hieman jäävi "kehumaan", mutta äidilläni sellainen on ja hän on ainakin tykännyt hirveästi. Itsekin pitäs kyllä hankkia, sillä joskus opiskeluaikoina olen ostanut oikein ammattilaisten käyttöön tarkoitetun pursottimen ( silloin noita ammattilaisvälineitä pystyi tilaamaan koulun kautta ), joku "Leipurien tukku" vai mikä sen valmistajan tai maahantuojan nimi oli... Se on tosi tukevaa ja vahvaa kangasta ja siinä on metalliset nuo koristepäät.. Tuo suuosa ei kuitenkaan kauaa kestänyt noita metallisia osia ( se kun pujotettiin sisäkautta ja se täytyi painaa tosi tiukkaan siihen suuosaan, ettei se "vuoda" ) ja se ratkesi saumoista ja nyt ne metallipäät ei enää mene tiiviisti tuohon pussin suulle ja kaikki kerma valuu sieltä välistä pois... Tuossa Tupperwaren pursottimessa on se hyvä puoli, että nuo päät laitetaan pussiin ulkokautta kierteellä, joten noita "ohivuotoja" ei pääse syntymään. Ja päätä voi vaihtaa kesken pursotuksen ( päinvastoin kun tuossa "ammattilaispursottimessa", jossa päät vaihdetaan sisäkautta, eli pursotin on pakko tyhjentää välillä ). Pussi on myös aika tukevaa kangasta, mutta tuota kerman sulamattomuutta ainakaan minä en allekirjoita. Kyllähän se sulaa millaisessa pussissa vaan , koska kädet luovuttavat lämpöä, kun siitä pitää kiinni ja näin tuo kermakin lämpenee ja "sulaa".

Ihan ohimennen vinkkinä voisin tietysti kertoa, että käyttäkää kakun koristeluun hylakermaa, sillä siitä tulee jämäkämpi vaahto ja se kestää sulamatta hieman kauemin kuin tavallinen kerma. ;)

leipuri
:D Kiitos vinkeistä! Täytyypä odotella seuraavia tuppereita, jos vaikka niissä olisi joku hyvä tarjous niin raaskis ostaa. Olisi niin mukava tehdä koreita kakkuja.

Kysyn vielä, onko näin että parasta pursotettavaa on nk oikea kerma normaalina tai hylana, ei esim. cremet?

=)

Tupperin pursotin on hyvä! Mahtuu iho satsi kerralla.
Olen muuten vannoutunut Creme vispi:n käyttäjä (flora nykyään). Vaahdota kovaksi vaahdoksi (ei tule voita!) ja pursota reilusti. Itse olin aluksi liian varovainen ja pursotuksesta ei tullut siksi kaunista jälkeä. En ole leipuri minäkään mutta joka kerta tulokset paranee!!! Harjoittelemaan! B)

Yhteistyössä