Tupperin mikro-astian kanteen on tullut pientä röhelmää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miuu

Jäsen
09.09.2008
607
0
16
ja niiden kun piti olla kestäviä. astia on ehkä 4 vuotta vanha, mutta harvakseltaan käytetty. saiskohan tuota enää vaihtaa? mulla ei edes oo ketään myyjääkään lähistöllä, että vois käydä näyttään tuota. :(

ei luultavastikaan mee vaihtoon. On palamisen merkki se röhelmä. Joku rasva on palanu siihen kanteen kiinni, tai sit se on ollu astianpesukoneessa liian lähellä vastuksia.

mä kun luulin, että noiden mikrokippojen pitäis kestää kaikkea. minusta näyttää siltä, että kannen pinta on hiukan hilseillyt. voihan perse sanon minä. tuo astianpesujuttukin on kyllä kaukaa haettu, korissahan noita pidetään.

Pystytkö laittaan kuvan?

*Muoks* Kuulostaa munkin mielestä siltä, että on kärtsänny. Niissäkin on maksimilämpötila eli eivät kestä mitä tahansa. Ite pesen Tupperit aina yläkorissa, ettei varmasti käy vahinko. Kärtsäämiset ei kuulu takuuvaihtoihin, mut varaosista voit ostaa uuden kannen.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Pystytkö laittaan kuvan?

*Muoks* Kuulostaa munkin mielestä siltä, että on kärtsänny. Niissäkin on maksimilämpötila eli eivät kestä mitä tahansa. Ite pesen Tupperit aina yläkorissa, ettei varmasti käy vahinko. Kärtsäämiset ei kuulu takuuvaihtoihin, mut varaosista voit ostaa uuden kannen.

en kyllä osta enää mitään tupperia! :headwall: mä käyn sit ikeassa.
ei ole vielä ainakaan isolla alalla, joten menee kyllä käytössä. tuo kansi on yli 20cm halkaisijaltaan, eikä mahdu yläkoriin järkevästi. pinta on siis noussut valkoiselle kuprulle, mutta sitä on ehkä 3 kohtaa ja reilun nuppineulanpään kokoinen on kupru.

kamera on jossain "tallessa" just nyt. :)

Alkuperäinen kirjoittaja rintintin:
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Pystytkö laittaan kuvan?

en kyllä osta enää mitään tupperia! :headwall: mä käyn sit ikeassa.
ei ole vielä ainakaan isolla alalla, joten menee kyllä käytössä. tuo kansi on yli 20cm halkaisijaltaan, eikä mahdu yläkoriin järkevästi. pinta on siis noussut valkoiselle kuprulle, mutta sitä on ehkä 3 kohtaa ja reilun nuppineulanpään kokoinen on kupru.

Ei ne Ikean astiat sen paremmin kuumaa kestä, mutta ainakin ovat halvempia. Ikävää, että konsulentti ei o ohjeistanut sua riittävästi, toisaalta tuleehan niissä ohjeet mukana.

*Muoks* Muistaakseni rasvaa ei saanu sulattaa kannen kanssa ja mikron tehoissa oli rajotus. Oota, tarkistan... Mulla on ne ohjeet jossain, kun mulla itelläkin on se kannu.

Kestää lämpötiloja -25 ja +200 väliltä. Tupperware suosittelee 750W. Eli jos mikro tehokkaampi, niin saattaa kärtsätä. Siitä rasvan sulatuksesta on ohjeita sekä kannen kanssa että ilman... Eli vissiin saa käyttää kantta, mut lyhempi aika sillon. Rasvahan kuumenee tosi kuumaks, jos kauan pitää mikrossa.

minulla on sellainen sininen mikro-astia ei mikään kannu. kannessa on keltainen venttiili. on siis tarkoitettu ruuan säilömiseen, pakastamiseen ja mikrossa lämmittämiseen. en sulattele rasvaa vaan lämmitän ruuan.

http://medgadget.com/archives/img/tupperware.jpg

*on tuossa vasemmassa alakulmassa oleva matala kippo*

Tuo astia on crystalplus ja tarkoitettu vain ruuan lämmitykseen ja ei kestä niin kuumaa kuin microplusastiat. en usko että menee takuuseen vaan on käyttövirhe (joko rasva palanut kanteen (oletko sulattanut rasvaa?)(lämmittänyt liikaa ruokaa jossa rasvaa?) tai lämmittänyt ruokaa venttiili kiinni?
Kannattaisi tilata varaosista uusi kansi, ei maksa montaa euroa.....kuvastosta näet teidän alueen tukun numeron johon voit soittaa ja kysyä lähinnä olevan konsulentin yhteystietoja. Tai voit tupperwaren sivuilla täyttää "kaavakkeen" jossa pyydät yhteydenottoa....

en nyt jaksa tanskaksi täyttää tuota kaavaketta. ja aika tanskalta kuulostaa myös jälleenmyyjien verukkeet. kuten aijemmin sanoin, että ruokaa olen lämmittänyt sillä mikrossa. ja tulpankin olen aukaissut. uutta kantta en ala metsästämään, vanha menköön vielä, vaikkei ole ehkä niin hygieeninen.

Alkuperäinen kirjoittaja rintintin:
en nyt jaksa tanskaksi täyttää tuota kaavaketta. ja aika tanskalta kuulostaa myös jälleenmyyjien verukkeet. kuten aijemmin sanoin, että ruokaa olen lämmittänyt sillä mikrossa. ja tulpankin olen aukaissut. uutta kantta en ala metsästämään, vanha menköön vielä, vaikkei ole ehkä niin hygieeninen.

Yläkulmassa voi vaihtaa kielen suomeksi... :saint:

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä