Tupper-ihmiset!

• Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti
On mahdollista; jos tunnet jonkun esittelijän, niin tilaat hältä suoraan tai jos tiedät että jollain on kutsut niin annat tilaukses jollekin kutsuille menevän vieraan mukaan niin hoituu sitä kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja winx:
Olen jälleenmyyjä. Voin sinulle kyseisen vuoan myydä ja vaikka postissa laittaa.
Kerroppa mulle miks ne leivonnaiset "maistuu silikonille" vaikka ihan ohjeiden mukaan teen ja hoidan vuokia.

Eilen just olin mummulassa ja söin muffinsseja. Arvasin heti että tehty silikoni vuoalla kun maistui sille ja olihan ne.
Miks se silikonin haju/maku tarttuu??

No en voitele jos taikinaan tulee rasvaa.

Täytekakkupohjia jos teen niin silloin voitelen, mutta niissä sitä en maista, ehkä siksi kun tulee paljon muutakin. Mutta kuivakakuissa maistan sen maun aina. Tartteis kai kokeilla et voitelis ja tekis kuivakakun, mut en jaksa kun se ideahan on just siinä että säästyy siltä voitelulta.

Aika tarpeettomina tuon takia nuo vuoat kaapissa.

Juu, en voitele minäkään.
sen vielä kysyn, että kun otat leivonnaisen uunista, niin kauanko pidät sitä vuoassa ennenkuin otat pois?
Siis en tiedä, onko sillä mitään merkitystä, mutta itse en anna olla vuoassa kuin noin 5min ja otan pois.

Ikävä, jos eivät pelitä niinkuin pitäisi.

Voin kysäistä tukusta, onko siellä aiheesta tietoa. Laitan sitten tänne tietoa. Olet nimittäin ensimmäinen, jonka kuulen sanovan että niihin jää maku. Moni on sanonut, että leivonnaisen pinta on erilainen kuin jos on voideltu+korppujauhotettu, mutta minulle ei kukaan ole sanonut että silikoni maistuisi...
Ajattelin että jos vuokasi olisivat "sunnuntaikappaleita", mutta jos maistat muualla tehdyistäkin. Outoa. Tai sitten sinulla vain on liian tarkka makuaisti :) Mutta kysäsen kyllä.

Tumpula
Kiitos varoituksesta. :wave: Tosin mulla tuo vuoka taitaisi tulla lähinnä jätskikakkujen ja ehkä täytekakkujen tekoon. Jätskikakussa ei luulisi silikonin ainakaan maistuvan kun sitä ei laiteta uuniin.

Tumpula
http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/621327 ja http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/623611
Helpon oloisia, nättejä ja varmasti hyviä. :p Ohjetta on helppo muokkailla oman maun mukaan. Mun on pakko päästä kokeilemaan tuollaista.

Yhteistyössä