Moi vaan kaikki!
Äitiysvaatteista on ollut puhetta.. Mä oon ostanut tähän raskauteen muutamia vaatteita HM:stä (3 toppia, 1 lyhythihaisen, 1 legginssit). Noilla pitkillä topeilla saa näppärästi pidennettyä normipaitojen käyttöikää. Toi lyhythihainen toimii kans oikein loistavasti neuletakkien kanssa. Legginssit päätyi kesän jälkeen yökäyttöön
Edellisestä raskaudesta mulla on tallessa yhdet farkut ja yhdet mustat joustavat suorat housut sekä pari neuletta. Neuleita ei oo vielä tullut otettua käyttöön, joten en tiedä, että mahtuvatko. Farkut on vähän siinä ja siinä, että ovatko mukavat päällä. Ne vähän painaa tota alavatsaa. Mustat housut on vielä ihan ok. Tähän asti oon pääsääntöisesti käyttänyt sellasia joustavia tavallisia lököhousuja, jotka on sit vaan olleet tossa alhaalla. Ulkovaatteet alkaa tuottamaan suurinta päänvaivaa kohta. Mun tän hetkinen ulkotakki alkaa olla aikasta piukka.. Sain isältä talveksi toppatakin (ei kovin tyylikäs, mutta mahtuu päälle). Periaatteesta kieltäydyn ostamasta äitiystakkia, kun sen käyttöikä on kuitenkin niin lyhyt. Ei sitä kuitenkaan tule loppua kohti niin paljoa ulkoiltua.
Perjantaina olis taas neuvola ja parin viikon päästä vasta Kättärille. Tässä on nyt vielä 4 vkon väli ja sitten kai tihenee 2 vkoon. 28.10. oliskin sitten Kättärillä monikkovalmennus. Naistenklinikalla olis ollut monikkoyhdistysen järjestämää valmennusta, mutta en päässyt menemään sinne.
Olo on ollut ihan jees. Joku kirjoitteli mielialoista.. Vähän alkaa tulla jo sellasta "kisaväsymystä". Ihan ei ole tästä raskaudesta tullut nautittua samalla tavalla kuin ekasta. Ehkä se on on enemmän sellaista jännitystä ja kun joka paikassa toitotetaan, että kaksosraskaus on riskiraskaus. No, kyllähän se tietty sitä onkin. Päivä päivältä enemmän mietityttää synnytys ja sitten se arki - miten sitä jaksaa, millaiset rutiinit, miten esikoinen suhtautuu jne. Tiedän kyllä, että ei sitä kaikkea voi etukäteen murehtia ja että asiat menee omalla painolla, mutta silti... Mä kun oon aika paljon itsekseni yksin kotona, niin on vaan aikaa miettiä näitä asioita.
Mä pelkäsin alkuraskaudessa kovinkin sitä, että mitä jos vauvat syntyy liian aikaseen. Nyt aletaan jo olla sen verran pitkällä ja viimeisimmät painoarviotkin sen 1,2 kg, niin ehkä voi jo jollain asteella huokaista helpotuksesta. Selviämismahdollisuudet paranevat päivä päivältä.
Fyysinen olo on kai periaatteessa ihan ok, mutta kyllähän sitä välillä on melkoinen norsu-olo. Ylempänä oleva vauva on kyllä aika ylhäällä ja se kyllä painaa kivasti istuessa. Potkut on jotenkin tulleet tässä viikon sisällä tosi paljon voimakkaammiksi. Alempana olevan potkut ei oo niin voimakkaita, mutta luulen sen johtuvan vaan näistä asennoista ja asemista. Ummetus, peräpukamat ja närästys vaivaa. Yöt menee onneksi edelleen pääsääntöisesti nukkuessa
Luulen, että olo on pääsääntöisesti ihan hyvä, kun oon kuitenkin ollut "lomalla" heinäkuun alusta lähtien ja saanut levätä päivät ihan kunnolla. Ei oo tarvinnut stressata työstä, kun sitä ei ole ollut.
Joku huhuili masukuvien perään.. No, tässä kuva tältä aamulta eli 29+5. Huono kuvanlaatu, mutta eiköhän tuosta saa selvän. Mahan ympärysmitta oli 120 cm :O
Nimistäkin oli ollut jotain juttua.. Meillä on yksi tytön nimi valmiina. Pojalle nimi on vielä vähän vaiheessa - 2. ja 3. kolmas nimi kai selviä, mutta etunimi puuttuu. Me ollaan myös mietitty varmuuden vuoksi toinen pojan nimi kans, jos tuo tyttö onkin sitten poika
Vaikeita päätöksiä.
Kuulasta syyspäivää kaikille!
Pohjoistuuli 29+5