Tänään taas kuulemaan ne sanat "sä mitään saikkua tartte" :stick:
Katrillin viikko:
lauantai kaksistaan 4 veen kanssa. Isännällä maatilan nurkkahommia.
Sunnuntai normivapaapv (eli 2 krt navettahommia isännällä, ei muuta).
Maanantaina hommaan itseni töihin ja lapsukaisen hoitoon, isäntä on jo navetassa.
Tulen töistä, haen lapsen, teen ruokaa, mennään temppujumppan. Isäntä on lähtenyt suoraan navetasta toiseen työhönsä asiakaskäynnille, josta tulee puoliltaöin (neuvomassa maatiloilla).
Ma-ti yönä unta pari tuntia, raskas hengittää, asennon vaihtaminen vihloo alapäässä. Ti töihin puoliksipäiviksi. Loppupäivä kotona lievässä kuumeessa ja kurkkukivussa. Isäntä tulee klo 8. Normaalisti tulee puoli 7 navetasta, mutta nyt on jotain metsähommia.
Keskiviikkona kipeänä kotona. Normi-ilta.
Torstaina töihin. Isäntä lähtee navetan jälkeen metsälle, tulee 8: lta.
Anoppila on 700 m päässä. Ovat eläkkeellä ja auttavat, mutta koska isäntä ei pysty yksin laskemaan lehmiä ulos/sisään, siellä on oltava apuna ja toisaalta muuten siellä menisi vielä kauemmin aikaa...
Olisi kiva kun jaksaisi tehdäkin jotain lapsen kanssa hoitopäivän jälkeen!! mut enhän mä mitään lomaa tartte, ennen kuin viikolla 28 ja sekin on yksilöllistä. Sitähän ei lasketa, et olin jo viikon saikulla. Kun mullahan on mennyt tähänkin mennessä niin hyvin tämä raskaus... Ai niin, äitiyskortin mukaan (kirjoitusvirhe) viikko vaihtuu lauantaina. Minun mukaan tiistaina. Eli kun heidän mukaansa alkaa ( työ)viikko 28, niin minulla vaihtuu heti seuraavana päivänä 29: ksi.
Viimeksi perusteet töihin laitolle olivat: erinomainen verenpaine ( ollut koko raskauden ajan), kohdunkaula pidentynyt sohvalevolla 0,6 cm viikossa ja se, että viikkoja ei ole vielä 28. Voisiko olla joku vaihtoehto sohvalla makaamisen ja työssäkäymisen välillä?!
Fyysiset kivut tietty päälle.
Anteeksi purkaus!
Katrilli 25+3. (24+6)